Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1240 ggr
Sandra-L
0

Petites Bebbar!

Äntligen kom dagen då min "Le petite Chocolate" fick sina bebisar. (lite missvisande namn då hon är mink men men) ;)

13 st bebbar vid födsel och fortfarande 13 kvar.

Har verkligen sett fram emot denna kull och värderar båda föräldrarna väldigt högt.
Mamma mink är från min allra högst värderade linje och därför kommer flertalet bebbar sparas härifrån.. :)
Mamma är en self mink dumbo på 410 gram (innan parning) och har mkt beige, champagne, choklad och mink i sin linje, rex och dumbo är ständigt förekommande också ;)

En helt underbar hona som, enligt mig, är sååå snygg!!
Mysig som få och alltid lika trevlig och härlig mot allt och alla.. Delvis därför denna linje ligger mig så nära hjärtat, otroooligt temprament, bra storlek & utseende, väldigt friska djur genomgående i hela stammen!
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag lät denna linje dö ut.. Denna mink och mormorn är de enda jag har kvar hemma hos mig (har några släktingar hos fodervärdar iofs, men det blir aldrig samma sak)

Dock blev hon parad ganska sent då jag inte hittade en bra hane förrän nu. Och tyvärr är inte pappan så gammal som vore önskvärt, men det är smällar man får ta.. "Hennes ålder fick prioriteras framför hans"

Hon är född här hemma hos mig den 11 augusti 2008.
Mormorn "golddigger" (beige dumbo) iaktar dottern och barnbarnen ständigt från sin bur bredvid "bebisburen" haha (tror hon lider av lite kontroll-behov) haha

Pappa är en Siames hooded rex dumbo som föddes 5 december 2008. Han väger nu ca 650 gram.
En go-pojke som redan från första början har varit otrolig tillgiven och lugn. Att han kommer bli en jätte är ingen hemlighet heller.. haha
Hans smeknamn är; "deghögen". Wanna guess why? ;)
Han har mkt siames, rex, dumbo bakom sig.

Detta är ej en försäljningstråd på ngt sätt, endast ett sätt för mig att dela med mig av min efterlängtade kull efter väldigt speciella föräldrar :)
Kul för vänner och bekanta att se men även för min egen skull, så kul att kunna gå tillbaka och se sina egna kull-trådar! :)

Sandra-L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på mamma & pappa

cosmonita
0

Grattis till bebbarna!

Har du någon stamtavla att länka till?

Sandra-L
0

Tack!

Tyvärr ingen länk till stamtavla (är inte så teknisk av mig)

Mamman är reggad med nr; 0723/08

Vill du veta mer specifikt av vad som ligger bakom för färgen eller? :)

Sandra-L
0

Bilder på bebbar, tagna den 22a

Här är den lite konstiga minkhanen som har en stor vit fläck samt några vita strån vid ena ögat..
Jag förväntade mig inte en sådan alls. Men söt som få och blev en favorit direkt! hehe

Sandra-L
0

Här är bilder från idag!

bild på en liten minktjej som har lite spec magteckning. Den går upp på ena sidan lixom..

Mink rex

2 bilder som visar färgskillnaden på 2 rexar :)

Min ena favorit i kullen! en väldigt mörk liten sotad sak ;)

MangoMelon
0

Åh bebisar :D

Så söta dom är, och vilken stilig pappa!

Jag förstår verkligen att man nångång måste prioritera och sätta honans ålder före hanens, jag var tvungen att göra samma sak då jag parade Arwen, det fanns ingen annan passande än min egen.

Jag gillar bebisar ^^

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Sandra-L
0

Tack så mkt mangomelon! Lagomt sena bara! Jag väntade dem för 1 vecka sedan.. Men mamma och pappa ville väl mysa lite och lära känna varandra innan det hände nåt ;) hahaha

Sandra-L
0

Och vem gillar inte bebisar? :D

[Rottfinalina]
0

Underbara… xD

Falurven
0

Ååh gud vilka sötnosar :'D

Mvh Nathalie

mammsans
0