Valborgsungar
Tidigt imorse fick Bohemian Raspberry 14 små bebisar! Valborgsbebisar! Vaknade och var som vanligt morgontjurig och stapplade på toa för att sen gå tillbaka till sängen och dra täcket över huvudet, när jag går förbi råttorna hör jag välbekanta pip! Haha, haft ett leende på läpparna hela dagen på min APU och jag kunde knappt hålla mig nu i bilen på vägen hem för att kolla till alla sötnosarna.
Bohemian är jätteduktig och matar och putsar på dem, hon är väldigt pigg efter att ha vilat upp sig under dagen och ville komma ut när jag öppnade buren. Jag är inte 100 på könen ännu men det såg ut att vara 5 honor och 9 hanar. Ville inte kolla för mycket och rota omkring för mycket i boet. Och nu vet jag inte redigt för jag börjar bli senil, hittar inte laddaren till kameran som jag hade för bara ett tag sedan, så jag har fått ta en kass bild med mobilen så ni får se de små skära.. 

GRATTIS !
//Sweetie 
Naaaw så söta. Hoppas alla överlever, fast dom är nog i goda händer av både dig och Bohemian.. Grattis 

:O Såå söta korvar, jag visste inte ens att hon var dräktig^^ Vem är den lycklige pappan?
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

grattis=)
Qui dormit, non peccat
olala cuties!

Tack!
Mamma råtta är jätteduktig och alla mår än så länge fin fint! ^^
grattis till småttingarna!

Haledá :D Vilka små tjocka o rosa korvar :D
Grattis!

Grattis till korvarna!
Mia//
Grattis Grattis!! 

aw ^^ grattis :)

Grattis!!!

grattis ^^
You can't spell Bitchy without Itchy
Gratis till sötbebisarna :)
Vad har föräldrarna för färger? Blev väldigt nyfiken..

Tack alliopa! =)
#15 - Gå in på min hemsida och läs mer, ska uppdatera den nu.. =)
www.absinthrats.webs.com

Åh vad söta :D

Härligthärligt, men farligtfarligt… Akta, någon kommer och snor dom! :L)

Grattis!
Grattis! 

Det blev by the way 10 hanar och 4 honor bara.. 
Ah! Så Skåne har nu drabbats av Norrlandsuppdelningen 
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Haha, tydligen.. Fast tycker bra hanar behövs, så får hoppas på att dessa hanar blir kanon, ska själv spara hane ur kullen iaf. =)
Aww så söta, nu har öronen börjat sticka fram och morrhåren. :)
Älskar att följa bebisars utveckling! :D
GRATTIS gud va söta å folk säger att dom e äckliga när dom är så små :P förstår mig inte på det
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

naww vad söta grattis
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Åhhh dem är jätte söta :D
längtar till dom blir större!
#27 söta pluttar :)

Grattis , dom är såååå söööta ^-^

Grattis :D .. Awwe sötnosar :) akta så jag inte kommer å kidnappar dem haha 

Tack för alla era grattis!
Jag gissar på att färgerna kommer bli, russian blue, dove, mink, black och agouti, samt att någon av de andra färgerna kan vara agoutivarianter. Detta är min gissning idag, en är misstänksamt ljus och kan bli siamese. Jag är just nu gråhårig. Jag vet att alla är dumbo iaf. Detta är min hittills svåraste kull att gissa färgerna på, men jag är lite otålig också, vill veta nu, men några dagar till får jag nog vänta tills deras päls är redigt utväxt. =)
Pappa är mink och bakåt finns russian blue, black, mink, siamese och agouti.
Mamma är russian blue agouti och bakom finns russian blue, black, chocolate, siamese, mink, agouti.
Möjlighet till mink finns, så även russian blue, black och agouti, men även dove (aa mm rbrb), och dessa kan bli agoutivarianter tack vare mamman är russian blue agouti.

spännande kull=)
Qui dormit, non peccat

Åh sö söta xD

Massa spännande ju :)
Man blir alldeles ifrån sig när man ser såna små söta pluttar :p coolt med så många killar ^^ har du funderat på nåt namntema?
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Grattis :D
små söta korvar:)
Min blogg: SweGizmo.se
34# ååååh nooo, dove
*dreglar*

grattis =D

Farligt att titta på bebis bilder från dig ju! :O ..
jätte söta! längtar till dom öppnar ögonen! :D
Såå söta ^^ längtar tills det kommer bebisar här oxo!

Kommer nya bilder snart.. jag är helt villrådig med färgerna..
Aldrig hänt förrut..

Favorit färgerna också.. kan bli farligt det här .. :P!

fy vad söta dom är <3
och jag som har börjat fundera på en till råtta lite smått……

sötisar
Mia//
Frågar igen; har du Absinthe funderat på nåt namntema?
Så Söööta! :D

Här kommer namnen, tack vare att de är födda valborg på kungens födelsedag så blev jag lite inspirerad och detta är följden av det blev så här.. =)
Flickornas namn:
Queen of the Truthful
Lady of the Fair
Princess of the Loved
Madame of the Frightened
Pojkarnas namn:
King of the Loyalists
Knight of the Justice
Prince of the Brave
Royal of the Penningless
Duke of the Noble
Hero of the Faint
Highness of the Honoured
Sire of the Treacherous
Master of the Rightful
Lord of the Magnificent
Jätte fina namn! :D
En liten princess skulle inte sitta fel. ;)
#55 Jättefina namn, verkligen! Jag skulle dock inte vilja ha en lord hos mig, jag e säker på att han skulle bli mallig
:p haha näe då, men grattis än en gång till ungarna :D
Underbara namn
Jättefin kull med en massa härliga färger!
Häftiga namn! :)
Linda, har du nya bilder att visa?

#55 Har du kommit på namnen själv eller är de hämtade från nåt? Jättefina annars, både namnen och bebbarna <3

Hej allihopa, jag kommer med nya bilder så fort jag kan, tyvärr dog min dator häromdagen så jag har inte tillgång till egen dator ännu, kommer inte ha egen dator förrän i höst när skattepengarna kommer.. Men jag ska låna en dator och eventuellt kanske låna pengar innan skattepengarna kommer så jag kan köpa nya grejer till datorn så den lever igen, alternativt låna till en ny dator så jag kan plugga igen och dessutom lägga upp bilder på råttungarna..
Hoppas ni står ut med fördröjningen.
#62 Jo jag har själv kommit på namnen, tog några timmar att knåpa ihop dem, men är rätt nöjd med dem. =)
nejmen cva söööta

vissa har redan börjat öppna ögonen också by the way.. =)
Aww sötnosar!
#67 Vad kul! :D
Gud vilka sötisar! :D

Det e jättefarligt för mig att vara här inne å kolla ju *.* dem e ju så underbart söta :) halvsyskon till Dark wings dark words(Benji) så de kommer säkert ha ett underbart temperament med, å dove och mink som e så underbart vackert !

Vad stora ungarna har blivit ! Jätte söta. Häftiga namn också !
//Sweetie 

Gud vad söta!! =)=)=) Nu vill jag ju ha en till råtta…. hmm…. inte bra det här, inte bra det här… :P

Alla har öppnat ögonen nu så dt blir många nya foto senare.. ^^,

Jag undrar bara vilka som är tillsalu?
Och jag är inte intresserad av en råttbebis, absolut inte. 

#74 du får PMa mig eller mejla min hotmail Absinthe86@hotmail.com (har msn också).. Just för att hålla detta som en presentationstråd då det inte alls har med säljes att göra i denna tråden. =)

Dom är helt underbart söta :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Tack.. ^^,
åh dove e ju så snyggt!
Underbara!!
nämän guud va sööta jag ska polisanmäla dig det är tortyr

Åh, älska #65!! :D Hur sött som helst!
Ååh rumpan och fötterna i inlägg #65!
Vilka underbara små sötnosar! :'D
Mvh Nathalie

#88 visst älskar man den bilden! :D Små monsterfötter ^^
gud så underbara

Queen of the Truthful - Cinnamon eubk dumbo
Lady of the Fair - Cinnamon eubk dumbo
Princess of the Loved - Russian blue agouti dumbo
Madame of the Frightened - Dove agouti eubk dumbo
King of the Loyalists - Cinnamon dumbo
Knight of the Justice - Dove eubk dumbo
Prince of the Brave - Mink eubk dumbo
Royal of the Penningless - Russian blue eubk dumbo
Duke of the Noble - Dove agouti dumbo
Hero of the Faint - Russian blue agouti eubk dumbo
Highness of the Honoured - Black ir mm dumbo
Sire of the Treacherous - Agouti eubk dumbo
Master of the Rightful - Agouti eubk dumbo
Lord of the Magnificent - Agouti dumbo

CamillaS - Skriv till mig på msn när du är inloggad sen.. =)
#92 har försökt att kolla på msn om du är inne, men jämt när jag kollar så är du aldrig inne. ;)
men, men försöker hålla utkik efter dig där. :P
#92 Reggar du dina ungar i SRS? glömde fråga det på msn igår. :)

Underbara bebisar!!! Grattis grattis!
Och stort grattis till dem första svenskfödda dove bebisarna !!!! 

#94 Jag reggar alla råttor som kommer hem till mig och som föds hos mig. ^^,
#95 Tack Nicciz! 

Grrr… Det borde vara olagligt att visa såna här bilder… 
Man blir ju så himla sugen på att skaffa flera ju… 
nej men usch :O gud va söta dom är
Maybe it's not too late
#96 va bra, då vet jag. :)
Väntar på söndags bilderna

Jag ska bara vakna till ordentligt efter eurovisionfesten igår så ska jag sätta upp en liten fotostudio och sen fotografera de söta små en och en. Måste ju ha en fin omgivning till fina små gullisar. ^^,
#100 Ingen fara, ta den tid du behöver. Roligare att titta på fina igenomtänkta bilder en ogenomtänkta. ;)

Har tagit 300 bilder nu ungefär, se vilka som blir bra, de vill ju inte sitta still 50% av bebisarna, de är så pigga och glada.. "Vah e de häääär? Måsteh kika.. nämen ooohj var där en kant?" =P HELT UNDERBARA e dom.. ^^,
#102 ha ha! Typiskt små bebbar. ^^,

Oh my goooood!

Amen näe, sådär söta bliiir dom ju inte..!

Jag ska lägga upp annons på dem strax tänkte jag, där är ju några otingade hanar, det är 4 rif-medlemmar som ska ha än så länge. En privatperson som nog inte är medlem här. =)
#121 Du får tipsa privat personen om rif då. ;)
Jamen herreguud, du bara inte KAN lägga upp sånna bilder här >.< Jag har ärende till dig ;)

Dem e så himmelskt söta *.*
*dör litegrann*
Jag gjorde nåt åt saken och tingade den alldeles gudomliga bebben i #117 :D

126# Va skoj :) jag har också hört av mig till Linda om bebis i denna kullen ^^ vi får väl se om där blir ngn sötnos till mig med hehe
#126 vad roligt, ska han åka till finland då? :D
#127 vem ska du ha då? ;)
Hörni andra rif medlemmar som ska ha ur denna kull, vilken bebis ska ni ha? :)
Till mig ska Queen of the Truthful och Madame of the Frightened :D
*längtar jätte mycket till mina bebisar!<3*

128# Jag vet inte riktigt än, hon skulle höra av sig till mig om vilka pojkar som var lediga senare :) så jag får väl se om det finns ngn liten kille som skulle kunna passa in här hos mig, det skulle vara kul med Dove/dove agouti eller mink, men jag får se ^^
Jag förstår att du längtar :) det gör man alltid :D
#129 oki^^ Hoppas det blir nån söt liten grabb över till dig då. :)
Ja det gör man.^^,
#128 Jaa, han kommer åka över till Finland och bo här med mig och min hanflock ^^ Längtar såå tills jag får hem honom :D
Kan bara säga att föräldrarna är sjukt underbara med bra hull och hela kittet :-D
Fick äran att pilla lite på dom när jag var på besök. Skulle tro att ungarna blir lika underbara dom :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kullen är ju tagen just för att jag vill spara dessa underbara individerna. Så jag hoppas väldigt på denna kullen ska bli som jag tänkt mig. ^^,
#133 Hoppas på underbara bebisar! 

Just nu kan jag säga att jag har många favoriter i kullen.. =P
Underbara bilder! :'DD
Mvh Nathalie

Vilka underbara färger! Russian blue agouti, liksom.. Åååå! Och Dove agouti! *magknip*
Och håller med Falurven, underbara bilder som vanligt!
Älskar mina stora små vänner..
Kan du komma hem till mig och fota? Underbara bilder!

Tack för berömmet om bilderna, tycker det är så kul att fotografera råttungar, råttor öht är kul att fotografera.
Nya bilder kommer upp strax! ^^,

Åh, alla bilderna! Men partiskt nog så är bilden på "Hero Of The Faint" näst sötast 
Men "Knight Of The Justice" tar priset!

Haha får jag också vara partisk då? *ler* Knight of the Justice är en riktig sötnöt, min riddare stannar ju här hemma. ^^,

Grattis till superfina bebbar!
härligt med bilderna och kul med så speciella namn! :D

Tack tack.. ^^,

Bilderna är helt underbara precis som bebbarna…

Fantastiskt söta bebbar och jag längtar så tills Princess of the Loved får komma hem till oss
.
Jag är även ny här på forumet och det ska bli kul att följa hela kullen.

#111 är ju ba så sjukt underbar! har kollat på bilden minst 20 ggr nu å ler lika mkt varje gång! sötnos!
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Underbara bilder och bebbar!

Haha, är där ingen som lagt märke till mitt stavfel på en av bilderna? *skrattar* ^^,
sånna bilder är ju livsfarliga ! blir så kär
Maybe it's not too late
#162 haha jag såg det, men det är ju inte precis nåt man bryr sig om när det bebbarna e såå söta! ^^
Jag längtar verkligen tills min kille får komma hem <3

Haha, så kan det gå när man har bråttom och ska visa alla här inne vilka sötnosar de är! ^^,
Tänka sig att de är redan fyra veckor på torsdag! Hihi, men jag får behålla 11 stycken här hemma ett tag till eller ja om de tre som är kvar inte hittar hem innan dess, den 23 juni går tåget till stockholm för 4 av ungarna så.. =)

Awwe jättefina bilder :) lääängtar tills Duke of the Noble "Edward" får flytta hem *.*
Du får gosa ordentligt med dem sålänge d bor hemma :) å d e inte så långt mellan tyringe å klippan hehe, så Duke of the noble kommer alltid finnas i närheten ;)
Men d måste ändå vara lite tråkigt när alla åker :( .. Men du håller ju bra kontakt med alla köpare verkar det som iaf så du kommer veta att de mår bra och så :)

Vilka är de 3 som inte fått nya hem än ?
Är de dem 3 det inte står vart dem flyttar ?
Eller kanske inte. för d e 4 st som det inte står ngt om vart dem flyttar är ^^.. Kollade nyss upp det
Highness ot the honoured, Master of the rightful, Prince of the brave och Sire of the rightfull är dem det inte står ngt om änsålänge :)

Prince of the Brave skulle stannat här men eftersom King of the Loyalists är så liten, minsta i kullen, så stannar han här och Prince of the Brave ska ha nytt hem och troligtvis kanske redan fått ett nytt hem, annars är det Sire, Highness och Master som ska ha nytt hem.. =)
Ska bara påpeka om någon vidare undrar över lediga råttor och så, så får ni inte ta detta i tråden, skriv ett PM till mig. Jag är trevlig även privat.. =P
Jo jag håller kontakt med de som har råttor från mig, vill veta allt, sen vet jag att jag kan inte få uppdateringar varje vecka, men jag skriver till de som har då och då och "kräver" uppdatering.. =)
Från mig kan du iaf förvänta dig trevliga överraskningar alltid nu och då på posten ;)
Brukar ha som vana att jag printar ut foton på rådisarna och skickar till diverse uppfödare genom vanlig "snigelpost". Tycker att allt har blivit så datoriserat nu för tiden, och man har så gott som alla bilder på datorn, så att få hem ett brev på posten med bilder på gulliga tåttar skulle jag iaf uppskatta rejält :D

168# okej hehe..Hoppas någon "råttnappar" dem också till nya hem snart :)
169# Låter kul ^^ kanske jag också borde göra ^^ har ju en fotoskrivare hehe.. Kul ide och säkert väldigt uppskattad :D

Mango - Ja, det hade varit jättekul! =)
Nevertolate - Jao, Highness är nog snart också bokad för ett nytt hem så.. ^^,
Åh mina bebbar kommer med sthlms tåget den 23 juni.
Hur ska man kunna hålla sig till dess? längtar redan ihäl mig ^^,

Å, vilka godbitar!
Hur är temperamentet? De ser väldigt avslappnade ut! :)
Älskar mina stora små vänner..

Nästan alla är sånna man lägger i handen och pussar magen på just nu. Vissa är lite mer äventyrliga några springer gärna till mig och klättrar på mig och sen är de helt underbara för de somnar i handen efter ett tag och är helt smådöda.. ^^,
#174 Awww…
vilken underbar kull!
Grattis :D
gud så söta deras öron och ögon och päls frys tiden

172# Du kommer nog klara dig tills dess ska du se ;)
Stackars er som måste vänta så länge .. Men det är säkert kul för Linda att få ha dem kvar lite extra å se dem växa till sig lite och bli fina innan dem flyttar hemifrån :)
Den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge ;) hehe
Det blev en liten gosse över till mig i kullen trots allt ^^ eller tja.. 2 gossar haha(A)
Jag var så fräck att jag sa till Linda att hon gärna fick höra av sig om Prince of the brave blev "ledig igen" då jag redan bokat Duke of the noble och fortfarnde var kär i Prinsen också.
Tur hade jag! :D Igår kväll skrev hon att han fortfarande var till salu och frågade om jag fortfarande var intresserad, så jag tackade ja till att köpa honom direkt :) ..
Så från denna kull tar jag både Duke of the noble och Prince of the brave med mig hem :D Lääännggttaaaarrrr !
Tror även mina gossar här nere blir överglada över nykomlingarna ;) Grabbarna älskar småttingar å blev jätteglada då Emmet å Benji kom, så 2 gossar till att leka med i den stora buren och på mattes rum blir säkert väldigt uppskattat :)
Dessa killarna kommer säkert vara lika trevliga och underbara som sin halvbror Dark wings dark words här hemma från Hårdrockskullen :)
#178 he he ja på nåt sett är man bara tvungen att stå ut. ^^,
Va kul att du också får två sötnosar ur kullen. :D Dom blir säkert underbara bebbar! ^^

*Puttar för att nya bilder kommer snart*

Madame of the Frightened
Ursäkte om bilderna är tråkiga denna gången, har haft fullt upp att byta i burarna idag så hade inte ork att sätta upp en stor scen för sötnosarna idag, dessutom var alla råttorna så varma och obekväma idag så de ville inte sitta stilla heller, sist kommer jag visa sista bilderna då alla syskonen är tillsammans för idag så fick honor och hanar seperat bur. De fick plaska runt och dricka ur en skål med vatten under fotograferingen, de tyckte det var rätt skönt att plaska i skålen, sen tyckte de att det var himla kul att dricka ur skålen.. nåt nytt för dem så klart det skulle vara himlans skoj. ^^,

Naw, dom är som vanligt underbara.

Awe sötnosar :) längtar efter dem ^^ mysigt med vattnet hehe
Ja, vad ska man säga. :P Helt underbara som vanligt. Gruppbilderna såg härliga ut. ^^,

Underbart söta! :)

Vilka goingar. Man är ju alldeles råttfrälst
Längtan är total!
Myspysar 

Fy bubblan vad jag kommer sakna dessa charmtrollen. I helgen flyttar tre sötnosar, sen flyttar 7 stycken den 23 juni inräknat en från den andra kullen då också.
Men jag ska behålla tre från kullen själv. Så hoppas jag innerligt att alla ska bli nöjda med charmtrollen. De är inga bjässeråttor, men de är runda och goa mina små älsklingar. Så tror inte att de blir lika stora som sin pappa på 730g iaf. Men det är inte allt, jag hoppas på ett fantastiskt temprament i första hand! =)
Jag längtar redan helt massor efter min bebis :)
Du tror inte att min kille skulle få åka med den svenska domaren som kommer till jyväskylä nästa veckoslut? Om det skulle gå att ordna på nåt vis? :)

Har tyvärr ingen transport upp till Sthlm förrän den 23 juni.. =/
åh, ja igår blev dom ju 5 veckor om jag räknat rätt.
Längtar så till mina sötnosar! Linda du får pussa extra mycket på dom från mig.
Baajs :( vill ha min lille nu :p

Längtar tills imorgon då jag ska hämta mina små :D wihoo inte långt kvar nu ;)
#208 Fuuusk :P

209# Jag vet ^^ det har ju sina fördelar att bo nära 

Å då va det äntligen dags att hämta hem
Princess of the Loved
Det ska bli så mysigt

Fusk på er som får hämta nu 

Haha, bara två som ska hämta i helgen, nästan alla ska ju upp mot sthlm sen.. ^^,
#210 - 211 Ni får bomba med bilder sen! :D

Åh, nu åkte första bebisen! Princess of the Loved - Hoppas att hon ska trivas i sitt nya hem och att hon bringar mycket glädje under sitt liv till er Gitsson!
Känner att hon kommit till ett jättebra hem! ^^,

Ja äntligen är hon här
vår egen prinsessa! Ja för vi har ännu inte kommit på vad hon ska heta. Nu kallas hon lillan, lillråttan, pyret och lillflickan. Hon har blivit fullt accepterad hos de två andra damerna Maggan och Astrid. Maggan visade lite sura miner men nu verkar de nästan inte bry sig. Ja hon är ju väldigt liten…
När man har henne innanför tröjan så mysknastrar hon väldigt och kelen är hon då verkligen.
Tack Absinthe för fint mottagande och för att vi fick se alla dina råttisar. Jätte kul.

Tack Gitsson för att du ger henne ett fint hem! Kul att höra att det gått så bra.. ^^,

214#Jjag ska bara ladda mina batterier sen så ska jag ta lite bilder å får se om jag hinner ladda upp dem idag, annars kommer det bilder imorgon :) .. Det går jättebra för dem små gossarna här hemma :D Som jag misstänkte så var det inga problem alls att introducera dem, och James tog hand om dem direkt. Deras halvbror Dark wings dark words från Valborgs kullen hjälper också till och Emmet älskar dem nya små "energibomberna" ^^ hehe. Jasper "The boss" Bryr sig inte så mycket om dem, men han har aldrig brytt sig särskilt mycket om bebisar mer än när jag fick hem James som blev hans första kompis som kom hem ca en vecka efter honom, och det gick jättebra. Så han har inget emot dem men är bara inte så intresserad. Han leker hellre med Emmet å käkar hehe.

Underbara bilder som vanligt! Särskilt den på Roayl.. ;)

jag älskar Sire! har gjort enda sen första början!
söta så man smälter
Älskar nya bilder! Fast det gör inte längtan bättre. 
Väldigt fina bilder som vanligt. ^^

Camilla - kolla i tråden Awww-bilder, där är dina två tjejer i samma glas.. =)
#232 jasså? åh då måste jag titta! :D
Åh, jättesöta var dom! ^^,

Nawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww man ska inte vara sååååååååååååååååååååååå söt jag dör nästan
#234 ååh så sööt min kille är ^^ gosh vad jag längtar efter honom! <3
Åhh vilken söt tunga
Rått tungor är ju så söta! Som små korvar :)

Åh, nu åker nästan alla på tisdag!
2 honor och 5 hanar åker upp.
Cosmonitas pojke är störst i kullen, han väger just nu 148g
Längtar till tisdag!

Jag hittar inte min kamera :( .. så jag har inte kunnat ta några bilder på mina nykomlingar än :( .. Jag får städa rummet senare idag så kanske jag hittar den ;) hehe.. får se om jag hittar den.. annars borde jag väl kunna få någon hyffsad bild med min mobil kamera ^^
Längtar till på onsdag då jag hämtar den stora killen Hero.

På tisdag bär det av för mig till Hässleholm, lämnar nästan alla sötnosarna då.. =O
Ni måste lova att ta hand om dem jättebra, annars kommer jag och biter er i fötterna resten av era liv! =P
Det är inget hot, det är ett löfte.. 

Ska packa in sötnosarna väl, för det stormar här nere, mest så de inte ska få drag och annat tråk på vägen upp, bädda in dom fint så de åker tryggt.. ^^,
#243 Lovar absolut att sötnosarna kommer få ett bra hem!
Ska ta väl hand om dom.^^,

Vägde Princess of the loved häromdagen och hon vägde 155g 
Hon heter numera Lillan…..
Det är en matglad tjej så kanske ett namnbyte behövs senare
.
Annars är hon definitivt med i flocken som även består av Astrid och Maggan.
Hur mycket väger era små telingar i kullen?
Ni som redan har era bebisar hemma, kan ni inte visa bilder på dom? :D

Vem är det som ska ha Sire?
om nån har tingat honom?

Vill folk veta om tingningar så skicka PM är du jättesnäll Nagini, jag vill inte att tråden ska bli låst som försäljningsannons, det vill nog inte de andra som har råttor ifrån kullen heller.. ^^,
Men jag är supertrevlig så var inte rädd för att PMa mig! 

Ååh, just det, jag ska ta en sista gruppbild på råttkillarna ikväll. Ni ska bara se vilken böghög de ligger i om dagarna! Haha underbart söta mjuka goa. De flesta har riktigt hemskt tät päls, väldigt mjuk. Så jag hoppas att eventuellt Hugos hårlag har gått igenom här. Han har ett hårlag jag aldrig någonsin tidigare skådat iaf. =)
På tal om Hugo!! Gud vad jag skämdes igårkväll. Jag har gått med feber till och från några dagar nu och när jag bytte till alla råttorna igår så lät jag Hugo få vara fritt i soffan, och jag hade lagt massa tyger i soffan som jag skulle byta till i burarna, jag tänkte inte mer på det bytte till alla och alla var på plats trodde jag, direkt när allt var klart gick jag hem till min mamma och syster. När jag var hemma på kvällen gick jag och satte mig med en bok då jag hade högre feber igårkväll. (Ledsen CamillaS för igår, mådde inget vidare bra)
Men sen när jag skulle på sista rundan i lägenheten innan jag gick och la mig så av en slump gick jag förbi soffan. HUGO SATT OCH TITTADE PÅ MIG! Jag hade glömt min älskling i soffan! Men han var kvar, hade bäddat med tygerna och gjort ett riktigt mysigt bo där! Åh min älksling, han fick ju aldrig maten igår då jag gav alla råttorna tidig middag igår. Så jag stoppade in honom i buren och gick och lavade upp en stor portion med makaroner och chili con carne till hela den buren så alla i den buren fick middag två gånger igår.
Så bebisarnas farfar/morfar är minsann en snäll pålitlig råtta som stannar där man sätter honom! ^^,
Älskar den gubben nåt så enormt mycket. Han var lika glad fastän han egentligen nog bara sovit bort sin utetid där.. ^^, (Glad att han inte massakerat soffan)
#250 det gör inget. :)
Kanske du kan prata med mig ikväll istället?
Längtar nu skit mycket till i morgon!!
Gud vad söta! En av dem sötaste sakerna jag sett! Törs säga att dem är sötare en mina XD Men det är väll för mina är större också.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Royal of the Penningless tror jag skulle till finland… hur? skulle vilja veta eftersom jag bor i Finland åxo och är väldigt intreserad :)

MaNo- Skicka gärna PM till mig. =)

vad hände med bilden du lovade? :D

Vilken bild?
*huuu, seg i skallen* 

FY FAN VA FINA BILDER… nu längtar jag ju ännu mer på min kull :( BUUHU *gråta sönder* sjukt fina bilder. Im in love.

står om en bild på inlägg #250
Nu har jag äntligen mina bebisar hemma jag med! 
Börjar inte med någon introducering i kväll, den får bli i morgon istället.
Måste städa bur och så, och det känns för sent att börja med det nu.^^
Men det lilla jag har hållt på med tjejerna. Dom är UNDERBARA!! Just nu sitter dom med mig vid datorn på varsin axel och chekar läget^^
Bilder kommer säkert i morgon. :)

Jasså den.. men ja ingen av bilderna blev så bra, blev suddiga och alla var inte med på bilden.. =/

Ricko - Himla söt råttnos du har. ^^
Du kan starta en egen presentationstråd om dina råttnosar vettja, de är ju inte från min kull och blir helt off topic här inne.. 
AA, Själv vill jag ha en kull(ännu mera nu) Men får ej av mamma då vi bor i en by och det nrämaste samhället bor det inte så många i.. 8000 tror jag(elr om det var i hrla "vilhelmina" kommun?) Iallafall så vill inte mamma riskera att vi måste tabort dem om vi ej får sålt dem ):
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Nu har Hero kommit hem också. Han är jättefin och go'. Tack Asinthe.

Aw, kul att se bilder på dem i sitt nya hem!
Önskar alla lycka till med sina älsklingar nu, här hemma är det himlans tomt iaf. Tur att jag har några kvar att gosa med ett tag till, plus de tre jag sparat ur kullen. =)
Bomba med bilder här sen allihopa! ^^,
#265. borde du inte göra en ny tråd, så inte denna blir så trögladdad om det kommer bildbomber på bebbarna i nya hemmet? :P
#266 jag håller med, jag har bredband och det laddar hiimlans segt.. Vore kul att se bilder på alla dina fina bebisar i sina nya hem, utan att det tar en halv evighet att ladda upp bilderna :D