Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 756 ggr
Rwawr
0

Utploppad?!!?

Jo nu är det så att min ungefär 2 månader gamla råttis "penis" sticker fram hela tiden..

Alltså de andra hanarnas syns ju inte men lilla Kalles likson syns.. kan det vara något farligt eller brukar det bli så när de är i den åldern? börjar bli orolig så är tacksam för snabba svar <3

SweGizmo
0

du har aldrig sett den inne???

Min blogg: SweGizmo.se

empan-hampus
0

Hmm.. hade en kompis vars råtta hade så, han dog några dagar efter…. Han åt medicin och så, bayitryl eller vad den hette, minns inte mot vad..

niffen
0

Den kan vara infekterad och svullen, och då måste du ta den till veterinären snabbt som attan. Har du ingen bild? Är det verkligen snoppen som sticker fram eller är det bara så att han inte har så mycket hår runt omkring så det ser ut som om snoppen är ute. Har du bara hanar, hur många och från var?

Rwawr
0

den sticker alltså fram.. jag vet inte om det är huden runt eller själva snoppen.. svårt för mig ..

Jag har hanar i en bur och honor i en annan bur.. två andra hanar + kalle. Ena från uppfödare och andra från djuraffär.

Jag ska ta bild under dagen. så kanske det blir lättare.

niffen
0

Ja, ta gjärna en bild, antingen så kan det vara som med pungen, att det inte är så mycket hår däromkring och han inte har vuxit i snoppen ännu, helt enkelt.
Jag tänkte om du var helt säker på att alla i denna hanes bur är hanar, annars kanske han går och försöker para på någon hona hela tiden.

MangoMelon
0

Jag har sex st hanar och den enda som haft snoppen ute var sune då han parade en av mina honor.. Annars är de nog inne vad jag vet.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Rwawr
0

Neej absolut inga honor där inne, haha.

Och kan tyvärr inte ta en bild idag (förlåt)

Men så fort kameran funkar så gör jag det på en gång.

Han verkar inte alls på dåligt av de.. utan han är lika studsig och glad som han alltid varit.