Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 830 ggr
Mia2007
0

Vilken skillnad?

Kanske en dum fråga men vad är det för skillnad på husky roan och striped roan? Skäms

Nicciz
0

Skillnaden ser man oftast bara på dem som unga. Husky har färg längre ner på sidorna och Striped är "ungefär" som en hooded

Nicciz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Agouti husky roan

Mia2007
0

Mina har färg typ halvvägs så långt ned som dina (se min profilbild), är de striped då? Mina är mörkt grå och vita just nu, kallas deras färg något speciellt?

Nicciz
0

Hittade ingen bra Striped bild men det kanske är någon annan som har? Om du kollar i den klistrade tråden Varianter så tror jag det finns två fototrådar på båda sorter där :P

Mia2007
0

Ok, tack!

Nicciz
0

Jag har dålig syn och kom inte in på din sida för att se bilden större. Dem kan ha varit husky men blekts på sidorna. Eller så är dem striped, jag kan tyvärr inte avgöra utan att se en större bild.

Har du någon bild du kan lägga in här? Jag kan inte svara på deras färg heller utan att se nämligen. Men det som gör att dem bleks är en blekande gen som heter Roan.

För att beteckna en sådan råtta så skriver man först färgen tex. black. Sen vilken teckning då antingen striped eller husky. Sedan lägger man till roan så att alla vet att den bleks :)

Katrin82
0

En liten stripen roan.

Mia2007
0

Ledsen att jag inte har en bättre bild. Tror att de är striped nu när jag kollat runt på forumet, för de är bara 9 veckor och har inte hunnit bli blekta ännu. Dom är mörkt stålgrå i de mörka fälten just är om black striped roan då tro?

Mia2007
0

# 7 Vilken liten sötnos! :)

Allamej
0

En hel hög med black striped bebisar

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

TienMu
0

Vuxen black striped roan :)

TienMu
0

lite bättre bild

Raaata
0

Här är min striped =)

carint
0

Hur vet man att de är husky stripe och inta hooded?

carint
0

Bleks alla husky?

Raaata
0

Alla husky bleks och jag tror att man ser ganska lätt ifall det är hooded eller striped/roan.

Ladyinred
0

i normala fall är roan bläsade vilket hooded inte är. det är väl det lättaste sättet att se.