toa låda
hej jag ska skaffa råttor till slutet på sommar lovet och jag håller på att bygga en bur till dem så nu till min fråga
vad har ni för toa låda? (ni kan gärna sätta in en bild)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Putt
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Jag köper Ikeas stora hundmatskål i plast.
Bild
Eftersom den blir rätt stor & tung med toalett så välter den inte. Riktigt små bäbisar kan även krypa under matskålen och använda den som som gömställe. Priset är desutom väldigt bra
Jag vet inte hur länge de har rea på ikea men när jag var där för nån dag sen sålde de dem matskålarna för 3kr/st :)

#3 Det är väl den mindre varianten? Det är tre olika storlekar.
jaha dom va ju snygga o billiga :)
men jag kan inte åka till ikea just nu för det ligger lite långt bort
#4 - Aha! Jag har ingen aning, såg bara en stor hög med skålar för 3kr :P Tittade inte så jättenoga, men det kan mycket väl vara så.

Jag älskar glass. Så dessa tomma glassbyttor sätter jag fast med ståltråd så de rackarna inte kan flytta på den.
smarta toalåder, jag köpte en hörntoallet för typ 50 spänn på djuraffären ja
jasså har du nån bild på den #9
jaha såna har ja sett och tänkte köpa en som toa låda men hadde tänkt se vad ni har =)
#13 tror såndär ikea matskål är billigast och funkar, men annars är hörntoan riktigt bra den också!!
ok
Kan intyga att Ikeas hundmatskålar är klart bäst!
Har det i båda burarna, den stora som toalett o den lilla som matskål för blötmat! Lätta att hålla rena med…
För att spåna vidare på ämnet, vad har ni i lådan? Jag har haft kattsand, men den damma lite för mkt, sen köpte jag något speciellt för smådjur men då slutade det med att maten bara stod och sanden blev uppäten istället.
tänkte testa en annan kattsand, men vad har ni??

#17 Jag har Toa Lätt och till burbotten flis.
#18 ja jag har ju toalätt i resten av buren så det går ng inte så bra med det i toan oxå

Ikeas stora tunga rektangulära ungsformar är kanon som toalåda. Tunga så de inte välts, plus att de är inte gnagvänliga så de håller längre om man har gnagiga råttor. Sen finns det samma ungsformar fast mindre som man kan ha som matskålar, inget som kan vältas och det är verkligen guld värt! =)
jag klippte sönder en gammal glassbytta, sånadär i plast :D
det funkade sjukt bra, tills jag gav upp med att göra dem toavana, de brydde sig inte om toan så jag tog bort den.
#17 Toalätt= papperspellets..