Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 4287 ggr
Absinthe
0

Tema till kullar?

Skulle ni döpa efter tema om ni fick en råttkull? Vad skulle ni då använda för tema? =)

Absinthe
0

Jag har själv använd mig av japaska solgudinnor, städer, bilar, japanska namn och fantasinamn.. =)

Magda
0

nästa projekt är Ben & Jerrys glass smaker *ler* när nu nästa kull blir (som förden delen isf blir den första riktigt planerade *ler*)

Absinthe
0

Jag ska komma på nåt riktigt klurigt till min nästa kull, därför jag frågar här för att inte vill ha samma som någon annan.. =)
Du måste säga till sen när du får ungar så jag får smälta av bebisbilder!! ^^,

[tiiia]
0

Jag skulle nog köra på: Wow-tema (typ nefarian, Onyxia, C'Tun, Thrall osv..) Grekiska Gudar, Asagudar eller karaktärer ifrån ngn bra film :P

Allamej
0

Jag skulle nog gå på antingen bra film tema eller dagens namnsdagstema, att om tex. Beda har namnsdag så ska alla ungarna heta något på B…

Annars är väl godis och kryddor en bra sak. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Absinthe
0

Jag funderar på att kanske ha rengöringsmedel och tvättmedel och sånt på någon kull någon gång, någon annan som haft det? =P

Tosca
0

Jag skulle haft ett marint tema (oväntat ;) med namn som Rocca (Rockall), Fitzroy, Viking, Humber, Malin, Sole, Shannon, Bailey, Biscay och på så sätt beta av hela Nordsjön (Nordsjön/Atlanten är indelat i olika områden med namnen ovan, det finns fler än de jag nämnde ovan). Vill man vara lite mer exotisk kan man använda namnen på sjöområdena i Medelhavet som Alboran, Lipari, Sardaigne, Minorque, Baleares, Lion, Mellita, Sidra, Taurus, Kithira, Karpathio och Marmara.

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Taci
0

#2, det här har verkligen inte med tråden å göra, så ber om ursäkt, men var får man tag på den glassen egentligen ? ^^ Har alltid velat smaka ;D

Teman, hmm .. Det första som poppade upp i mitt huvud var Smurf-tema ^^ Dom e så coola ;) Dom engelska namnen :)

Magda
0

#8 de har den på ica här i Tomelilla iallafall (helt klart världens goaste glass *hehe*)

minielin
1

blommors riktiga namn på latin brukar vara fina :)

Absinthe
0

Jag har köttätande växter på latin som tema till någon i framtiden planerad kull.. =)

cosmonita
0

Jag har några idéer men vill inte avslöja dem så att ingen "tar dem" Flört

Absinthe
0

#12 Jag skulle inte tagit dem då jag känner att jag vill ha olika från andra, även om de andra teman jag använt säkert blivit använt av väldigt många.. =) Finns kanske andra med dålig fantasi som skulle snott dem.. ;P

Jag är ju så förbenat nyfiken.. Oskyldig

Absinthe
0

Alla får lov att skriva här, bara kul att se vad folk har för fantasi.. =) SKRIIV! *blink*

Jag funderar även på att ha det så tråkigt eftersom jag är konstnär att döpa dem efter oljefärgernas namn eller hårdheten på skisspennor.. =)

*funderar*

minielin
0

låtar från favoritartisten :)

Absinthe
0

Men om man gillar Danne Stråhed då? Hihi, nej men det var ändå rätt bra, då finns det massor att välja på beroende på vilken artist man tänker ta ifrån. ^^,

Shampoo? Finns väl MASSOR av olika shampoosorter? =) Vilket huvudbry jag gett mig själv att komma på nåt absolut ingen annan har kommit på.. O_o

lolaisdenied
0

Jag skulle tagit namn från Hayao Miyazaki filmernaGlad

Min nästa rådis ska iaf heta Totoro ^_____^

MiaLemon
0

Sagan om ringen tema med alvnamn.. mmm

Beebis
0

Jag skulle nog ha artister eller låtar, bilmärken. Åh… klädmärken skulle nog oxå vara kul

Absinthe
0

Olika konstnärer? ^^,

Jag är inne på verktyg nu också.. typ Hammar och Skruvdragare Borr och Skiftnyckel… hmm..^^,

Daydreams
0

verktyg var svin bra, på engelska ,,, screwdriver etcSkrattande

AnnaL
0

Twin Peaks! Dale Cooper, Laura Palmer, The Log Lady, Harry Truman, Audrey Horne…

Nutiz
0

Om jag någonsin får en råttkull ska jag döpa dom efter karaktärer i "The simpsons" FörvånadSkrattande

Mischa
0

Smink ex. lipliner, eyeshadow, rouge (stavning) foundation, concealer etc

≧◔◡◔≦

GucciDior
0

Eller O.C karaktärerna… Ryan, Marissa, Summer, Sandy, Kaitlin, Seth osv.

Ellinor_ludde
0

Disney figurer tycker ja ^^,
Eller klädesplagg :P

Sockan,luva,tofflan XD

GucciDior
0

min kompis har en kanin som heter Zockan med Z!

zimzon
0

Jag skulle nog döpa dem efter gudar/gudinnor för de brukar ha ganska fina namn, eller så skulle jag döpa dem efter några bra metal-band. :)

Nidnal
0

Jag skulle vilja döpa en kull efter teckensnitt! Arial, Wingdings, Verdana osv :)

Digitalis
0

Låtar av favoritbanden.

//frida

minielin
0

Jag skulle nog döpa ungarna efter Pirates of the caribbean-filmerna.. finns många bra namn där på karaktärer osv.. :)

Grodan
0

Teckensnitt tycker jag låter som ett bra tema! Skrattande Ett tema som man kan köra genom hela alfabetet!!! Ja utom å, ä och ö då…

Jag har döpt mina råttkullar efter teman sedan 1988. Ibland är det inte såååååå kul att komma på teman… Räcka ut tungan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Absinthe
0

#32 du måste ju haft hundratals teman? =) Dokumenterat alla teman på dina kullar?

Jag tycker det är kul, men jag har alltid varit besatt av namn på djur. ^^,

Saved_By_Jesus
0

det kanske inte låter så kul vid första anblicken, men kolla in de bibliska namnen, särskilt släkttavlorna i Gamla Testamentet.. de är jätteroliga… Killnamn: Nehemja, Joas, Ussia, Melkisedek, Asarja, Josafat, Rehabeam, Sisak, Nebat, Job (mycket intressant man) Goliat, Natan, Jonadab, Amnon. Tjejnamn: Noomi, Ruth, Bat-Seba, Tamar… oj.. hinner inte skriva mer nu… men om du vill köra det temat så har du namn så det räcker för hela livet som uppfödare…. det finns tusentals.

perlir8
0

kanske kryddor.. t.ex timjam,basilika,oregano m.m

Nidnal
0

Grodan: Nu får du inte sno mitt namntema :P Eller det gör nog inget, det kommer ändå ta evigheter innan jag tar min första kull…

Grodan
0

#33 Nä, faktiskt inte hundratals, bara 118 kullar! Självklart är de dokumenterade, varenda liten rådis som fötts här!

#36 joo

Bellona
0

kryddor var förra kullen döpt efter, mynta, muskot, chili och kanel bor kvar här hemma, sen hade vi curry, peppar, timjan, rosmarin, cayenne och ett till namn som jag absolut inte kommer på just nu. första kullen blev döpta på alviska. Isil (= måne) och liknande namn.

MosadBanan
0

Alla mina råtter heter något som man Aldrig glömmer.. Som Doris, Nisse, Betty, Rut…

Soulonfire
0

Var inne och kollade på medeltiden.ifokus.se hittade en tråd där som heter "färgers medeltida namn", fanns lite häftiga namn därGlad

tex:

• Verdulet : Klargrön med blå ton

• Sangwyn : Blodröd

• Aurnola :Orange

Kolla in den tråden om du vill ha roliga namn, jag tyckte om dom iaf!Skrattande

Grodan
0

#40 superfina namn

Soulonfire
0

Ja eller hur! lite annorlunda namn….

Soulonfire
0

http://vovve.net/hundnamn/

massa namn till hundar men va fan! man kan hitta namn till sina små råttor där medGlad

Saved_By_Jesus
0

Jag tycker om när man inte ger djuren "djurnamn" som totto, peppe, snufsan o sånt fantasilöst… utan riktiga människonamn, så fina man kan komma på! Det känns seriöst och personligt. Till våra flickor tog vi de finsaste namnen vi kunde komma på! Som Ellinor eller Lovisa. Fler namn jag skulle kunna tänka mig är Beatrice, Mirella, eller varför inte lite charmiga äldre namn som Gun eller Beata… ha ha… sött juh… Eller kanske Ragnar?

Nidnal
0

#37 Då vill jag ha en i så fall! Oskyldig Det var ju ändå min idé.

#40 Åh, vilka coola namn!

Absinthe
0

*puttar upp till zickan*

Mariaratta
0

Om jag någonsin skulle komma på iden att ta en kull skulle jag välja namn på personer ur Janny Wurts fantasyböcker, för dom är det inte så många i Sverige som har läst.

Ex. Arithon, Jieret, Caolle, Lysaer, Asandir, Fionn Areth - hanar

Elaira, Maenalle, Dhirken, Feylind, Talith, Morriel - honor

Grodan
0

Vet inte vilka det är. Men det är otroligt vanligt att döpa råttor efter böcker - personer etc - samt musik (låttitlar etc).

Dock tar jag bara till sånt vid absolut värsta ideetorkan och eg inte ens då.

Elipowe
0

Elvis låtar :'o <33.

Terato
0

Jag har döpt två muskullar.

Den ena fick från början konstiga namn bara för att jag skulle känna igen dem när jag könsbestämde dem. De hette brunkossan, snedbläsen, stjärnöga, lillmamma och en massa sånt konstigt bara pga hur de såg ut. Men när jag reggade dem fick de namn efter kända möss. Bernhard, Bianca, Fievel, Dundermusen, Mr Jingles osv. Fast jag ångrar att jag inte behöll de konstiga namnen de hade från början!

Den andra fick namn efter titlar från Astrid Lindgrens böcker. Mio min Mio, Nils Karlsson Pyssling, Jonathan Lejonhjärta, Emil i Lönneberga, Pippi Långstrump och Rasmus på Luffen. Synd att det var en så liten kull med så få honor. Jag hade gärna velat ha en Kajsa Kavat, Lotta på Bråkmakargatan och Ronja Rövardotter! Roligt tema tycker jag som ni gärna får sno till en större kull! :)

Skulle jag som jag funderar på starta en musuppfödning så har jag några teman i huvet. Men som cosmonita säger så släpper jag dem inte! :P Det blir nog mycket från naturen tror jag.

Jag gillar kullteman med namn som man kan fortsätta kalla dem.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nisses
0

Jag gillar disney så namn från disney filmer skulle deffinitivt vara ett tema om jag skulle döpa en kull.

Annars finns det många fina draknamn fast mina 4 drakar här hemma har ju redan tagit upp de finaste namnen:)

_Jag_
0

Jag skulle döpa en kull råttor till båtarna som är med i mitt favorit tv program =). Dödlig fångst. Det skulle bli. Cornelia marie. North western, wizard, Time bandit, early dawn och några till =)

Bullerbytjejen
0

#34  I love Job

wintermynta
0

Jag har nu en kull med små Sjömonster

Nimrod
Capricorn
Bessie
Morag
mm

Absinthe
0

*puttar* kom igen nu och spåna teman.. =)

JaneDoe
0

jag har alltid använt mig av olika mat teman e tänkt o fortsätta med det så länge det går

tex olik apastasorter

olika bär

olika grönsaker

olika kryddor osv

men tänker gå av 1 gång då jag tänker ha en kull med min favoritgrupp som tema

Sorkland
0

Oj Jag har valt teman som har med namnen på en förälder å göra. Min första kull föddes i april å fick namn efter namnsdagar i april, sen hade jag tänkt att avkommorna efter den råttan med skulle ha månadsnamn, men de tog stopp där. Har haft Vår, sommar, vinter och höst teman med då en av kullarnas förälder hetat det. Jag kommer försöka fortsätta med det att de finns en fin röd tråd genom linjerna så gott de går eller tills min fantasi inte är med mig Tungan ute