Sommarbebisar!!

Grattis!!!! 

Grattis!!! jättesöta! 
GRATTIS
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Grattis till sötkorvarna!

Åh, grattis vad kul!! Var denna kullen jag skulle ha en hona va? ^^,

Naaaw. Grattis till bebsen!!
Grattar dig och mammaråttan till bebisarna!
grattis :D

Gratulationer =D
Tack alla! :D Jag är såå glad för tillfället!
Mammaråtta sköter sig perfekt, tar hand om kidsen men lät mig endå titta så mycket på dem att jag fick räkna dem och kolla mjölkbanden.
#5 ja, det var från den här kullen! :D
Det enda som oroar mig lite för tillfället är att jag inte ska kunna se skillnad på könen och se rätt färg.. Hur snabbt ser man vilket kön det är? Har allt uppskrivet nog, och har åkt omkring till uppfödare för att lära mig skilja på dem, men som ni förstår är det lite pirrigt och knepigt första gången då man ska göra det själv :)
I den här tråden kommer jag iaf lägga ut bilder i takt med att de växer, kommer också presentera dem med namn osv :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

grattis till de små!
Glad för din skull, vet hur du har längtat ;)
#11 tack! Jaa, jag har verkligen längtat, och nu är de här! Känns lite ofattbart lixom :p jag ska kolla vilka som e rexade om en stund :) så får ni lite uppdateringar :D
du kan se kön redan nu…
#13 jaa, jag vet att man kan se det redan nu, men näe, tycker det e svårt att se så jag ska se pånytt imorron.. om ni inte har nåt superbra tips sm gör det superlätt att se? :p

Grattis!!! Härligt att allt gått bra. Längtar redan efter massor med uppdateringar och bilder förståss…

förstoringsglas:P
#15 jag lovar, jag ska uppdatera som en galning! Jag har redan tömt kameran så att det ska finnas plats för massa nya bilder, och gjort egna mappar i datorn :p önskar att de skulle vara så stora redan att jag skulle få pilla på dem mer, nu får jag ju såklart inte störa dem hela tiden. Men endå :p
#16 menar du allvar? xD Killarna har ju längre mellanrum mellan hålen, ser man det bättre med förstoringsglas då eller? :p
Nu har jag gått igenom bebbarna. Jag fick dem fortfarande till tio st, precis som idag på dagen. Så där träffade jag rätt :p
Det är 6 st rexade och 4 st släta med mina ögon sett ^^
Det är fortfarande skitsvårt att se könen tycker jag, men jag ska se igen imorgon. De jag är ganska säkra på är 2 rexade honor, samt en slät hane och en slät hona. Tillsvidare iaf :D

honornas "spenar" brukar även ses mer än hanarnas de första dygnen, det går tillbaka litet under en tid och kommer tillbaka sen igen.. Ett sätt att komplettera med för att se skillnad på könen om man har svårt med det. Rättare sagt, de man ser tuttar på är honor.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
#19 tack för att du är rättfram och säger som det är. För om jag ska vara ärlig kollar jag nog efter snoppar och tuttar :p så diskret är jag :D

*skrattar* ja, men varför inte? Det är ju så man gör.. Kollar avståndet mellan öppningarna och grabbarna har ju en liten "bula" redan vid födseln, en snopp, och tjejjerna tuttar.
*skrattar* Tänk för några år sedan och Johanna å Lycia skulle shocka mig då jag var sååå pryd och blyg vid den tiden. De som har pratat med mig nu får nog inte den bilden.. eller vad säger du Wintermynta? 
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Grattis, och vilken vacker pappa 

#22 Du pryd? asg, det var dagens skämt det

GRATTIS :D jättekul ju !
Stort grattis! :D Vad kul :D
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Tack! Nu börjar Arwen visa tecken på att snart föda, så snart har jag väl en kull till med bebisar här ^^

Hur går det för Arwen?
Hon ligger inne i huset men kommer ut när man vistas utanför buren. Verkar pigg o kry så jag oroar mig inte nämnvärt ännu. Men det är dag 23 idag, så det borde komma bebisar inom ett dygn då :)
Uppdatering!
I Mangos kull finns det fortfarande 10 ungar varav:
5 är honor, 2 släta och 3 rexade
5 är hanar, 1 slät och 4 rexade
De är så underbart söta, jag älskar dem redan. Ska kännas underbart att se dem växa upp, och ta hand om dem <3
Mangos bebisar växer hela tiden, och idag kunde man se lite pigment på dem så snart kan man gissa teckningar ^^ Vad jag kunde se nu med ganska stor säkerhet så finns det åtminstone 3 black varigated i högen ;) och några som verkade vara lite ljusare, men capped :D ska ta bilder senare, alla sover nu så vill inte störa :)
Grattis grattis till dina små korvar!
Tack! Väntar spänt på att de ska växa till sig så att man kan se färger oc teckningar. DÅ gott folk kommer det bilder! ;)
Vill påpeka att det finns bebbs kvar att tinga, så ta kontakt via pm om ni är intresserade :)
#21 himla fin pappa! :D
#39 ja han är en riktig goding, mums! :P
Han har så många goda sidor att det är nästan skrämmande; han är stor, han har underbart temperament (han har aldrig någonsin inte klarat av en ny burkamrat, oberoende ålder, tom jämngamla har gått fint), han är kontaktsökande, älskar människor och har fin färg :D
Hoppas att bebbsen får många fina drag av sin pappa :)

Åhåå.. ^^,
Kul att följa dem, en liten knutte är ju min.. *längtar*
#49 hihi, ja så är det, en av dem är din :D
Ni måste gå o kika i den andra kulltråden också, lade in bilder på Arwens bebbs men ingen har kommenterat :( dom är så söta! ^^

superkul att s bilder på de små!!
Förstår att du är glad! :)
väntar spänt på att de börjar få mer fjun, är ju som sötast då! hihi
Puttar upp tråden ^^
Imorron kommer det nya bilder på bebisarna, som bara blir sötare och sötare för var dag som går! :D

Åh vad kul, nya bilder.. ^^,
Förlåt guys att bilderna inte kom! Hann inte fota innan jag fick åka till akuten, haha :P så fort jag blir bättre ska jag ta bilder, och komma ut med temat :D
Nu är temat bestämt ^^
Tyvärr så var två av honorna så små att mamman tog bort dem så det finns bara 3 honor kvar. De är mindre än hanarna, men äter med god aptit och växer hela tiden :)
Här kommer Modekullen!
Hanarna heter:
Louis Vuitton
Oscar de la Renta
Jean Paul Gaultier
Christian Dior
Giorgio Armana
Och honorna:
Donna Karan
Coco Chanel
Vera Wang
Bilder kommer när batteriet laddat klart! :)

Vera Vera, hon ska åka till mig! Underbart söta! 

Dom är så fina…
Ja visst är dem ^^