HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!
köpte för drygt en vecka sen en jättesöt råtta.. ända felet är att jag inte vet riktigt hur gamal hon är eller någon om hennes bakgrund och idag upptäkte jag att hon är gravid!! är jätteglad och har som tur är en extra bur hon kan vara i,, för så mycket vet jag att hon behöver lungt och ro men mer än det vet jag inte :S
några tips och så??

vartifrån köpte du henne?? borde du inte fått fakta därifrån?
låter ju jätte tråkigt i mina öron att hon är gravid när man inte vet någonting om varken henne eller partnern…..
jag förmodar att du har råtta sen tidigare eller att du köpte 2st då dom inte ska gå själva, om du köpte en till, verkar den också vara gravid?
men men tyvärr är situationen inte den bästa men för hennes skull så se till att hon har mkt att boa i, ge näringsrik mat…..
*putt*

Är du helt säker på att hon är dräktig? Har hon tydliga divårtor på magen tex? Det är jättebra att du satte henne i en egen bur. Som #1 säger ska du ge henne något att boa med strimla tidningspapper eller hushållspapper och lägg in. Ett hus är bra för dem om dem inte är så bra på att boa och underlättar för dig sen att kika till ungarna.
På ditt inlägg låter det som hon är ung. Du kommer att behöva mata henne ordentligt. Du kan ge henne välling till frukost och protein och fett i alla middagsmål. Varva fisk och kött. Eftersom vi inte är säkra på om när hon ska ha så ge henne även ägg i ngn form varje dag. Och mycket gröna grönsaker. Spenat är ypperligt bra. Även en bit blodpudding. Om du märker att hon tar in det i boet ska du inte ta ut det. Det läggs in som skafferi.
Mycket mat nyttig och fet, väg henne varge dag och se om viktökningen är ungefär lika varge dag eller ojämn då är hon nog skendräktig …