Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 674 ggr
empan-hampus
0

En fråga =)

Har en fråga: Hur lång tid tar det innan "vaxpluggen" visar sig efter en parning?

empan-hampus
0

Putt

MangoMelon
0

Alltså jag har försökt kolla på båda mina honor efter parning efter nån vaxplugg men inte sett nån. Är det alls säkert att det kommer nån på alla ?
Mina blev iaf dräktiga och fick friska välmående bebisar efter 23 dar.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Thirre
0

Jag har bara sett en liten plugg på två parade honor så jag är inte heller säker på att det kommer någon efter varje lyckad parning. Om jag skulle gissa så kommer pluggen efter honans högbrunst, den tid hon på riktigt brunstar och släpper till (ungefär en timme?), då det inte längre är viktigt att vara öppen. (fri spåning men borde vara rationell..) Jag gissar även på att pluggens syfte är att förhindra att säden åker ut vilket stärker min tes om när hon skulle få den.. En råtta kan inte få det efter varje påsättning, tycker man, då den är trots allt seg och trög, skulle inte vara skönt att få den intryckt av hanen nästa gång han bestiger honan.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

imilija
0

och vad är en vaxplugg om man får fråga??

hus-musen
0

vaxpluggen kommer fram efter lyckad parning, men den kan försvinna efter ett par timmar så de är inte alltid man hinner se den.

Qui dormit, non peccat