Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 690 ggr
Volrath
0

Avmaskning

Idag när jag hade råttorna ute en stund på sängen, så kröp det små maskar från Pandoras anus. Det var väldigt små, vita maskar, så utan tvekan har hon fått mask i magen. Efter den information jag har kunnat hitta, så ska de avmaskas med Axilur vet i flytande form. Men ska man ta det som är till hundar eller katter?

TienMu
0

Ring å fråga vet, men rent logisk bör du ta till katt å kanske en 3:e del utav de.

emmeb
0

Ring till veterinären för att veta hur du skall göra. Överdosering av maskmedel är inge vidare.

Tvärt emot #1 säger jag att det förmodligen är för hund du skall ta. De gånger jag har fått medicin utskrivet till mina råttor har det varit medicin som egentligen är för hund. Menjag kan ju ha fel - min poäng - chansa inte utan ring vetten!

TienMu
0

Jag har alltid fått utskrivet till katt då ja vart hos vet för de får mindre dos……å då har de även sagt att ja bara ska ge en 3:e del eller 4.e del av de.

Men ring å fråga….

Jag själv skulle åka till vetten å få råttan undersökt så allt blir rätt.

Inge bra å mixtra me mediciner själv.

Volrath
0

När de behandlades mot löss så fick jag ett medel som var till katter, så jag tycker också att det känns som om man borde ta det som är till katter.

Thirre
0

Och de mediciner jag har fått utskrivna till mina råttor har varit den lägsta dosen av allt och det har varit allt från valp, kattunge, mindre katt eller mindre hund. Det är olika hur man doserar beroendes på medel (men oftast mg/ml per) kg och därför är det noga att ringa till veterinär. Och även rådfråga vad får sorts medel man skall använda.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Volrath
0

Så ^^ nu har allt löst sig =) De ska ha 0,15 ml var.

glömde säga att medlet var till både hundar och katter

Thirre
0

så bra!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..