Vad lacka med?
Har som någon kanske minns blivit tvungen att göra en plåtbotten till råttburen…
Nu undrar jag vad man kan lacka den med så att plåten inte förstörs av råttornas avföring? Någon som har förslag på bra giftfri lack?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

menar du så den inte blir rostig?
Burar man köper brukar väl i vissa fall vara förzinkade (jag kan ha fel). Kanske skicka in på förzinkning?
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Japp, jag skulle också skicka den på förzinkning :) Det blir bäst, och inget kiss kan göra kalkfläckar efter det! ;)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Är FOP Lagos förzinkad? (Har hört det någonstans) På den har jag hört att kisset gjort fläckar på galler osv., men den kanske inte är förzinkad? :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

#1 jepp jag menar så den inte blir rostig.
vad kostar det att försinka? Vart gör man det?
_**/Mvh Anne

#4 den är inte förzinkad har jag för mig
#5 det bästa är att förzinka eller köpa rostfritt. Vet inte vad det kostar faktiskt, men jag skulle gissa på 1000lappen iaf beroende på hur stor den är.. Om du googlar så hittar du ställen där de förzinkar nära dig. Är du lite händig så kan du göra det sj oxå=)
Qui dormit, non peccat

#4 tror inte heller att den är förzinkad, då jag köpte min begagnad och den luktade verkligen svinstia samt va ursmutsig, allt satt fast på gallret….. 
men jag skickade den på förzinkning, galler samt botten fick åka iväg… vart fin fin och är nu mkt lätt att hålla ren! så att skicka iväg burar på förzinkning är kanon! man får hem en "ny" bur igen!!

#7 hur mycket kostade det för dig att skicka buren på förzinkning?
_**/Mvh Anne

#8 eh ja du…. 2 wienerbrödslängder….. dom tyckte bara det var kul med nått annat än vad dom brukade förzinka….

#9 haha ja det var ju ett bra pris 
_**/Mvh Anne

#10 ja jag tyckte det var alldeles lagom! haha kan ah o göra med att sambon känner han som äger firman!
haha
ska nog skicka in fler små burar tror jag, mkt roligare och trevligare med fina glänsande burar!!