Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 369 ggr
etteko
0

Parakitbur

Efter mycket ihärdigt letande har jag hittat en jättefin bur till mina råttkillar (som kommer imorn :D ). Det är en parakitbur som har ungefär 1,3 i gallerbredd. Ni tror inte att det är för stort mellanrum så att råttorna kan rymma?

Jag blev lite fundersam och undrar om det är någon som vet?

Stj3rnfallet
0

Nädå, inte för stort:) trot att mina burar har 1,5 eller 2 cm mellanrum:) Dessutom var ju pojkarna 8 månader å man får ju hoppas att de inte är så små =P Oroa dig inte för 1,3 cm mellanrum =)

Nazlan
0

i min bur är det 2 cm mellanrum och mina flickor som är sju veckor ungefär är där i sen i förrgår och har inte kommit igenom=)

etteko
0

Okej, vad bra. Då kan jag känna mig lugn :)

bRat-Bags
0

#2 haha, vänta du bara. har du så de kan stå nära taket så har du säkert små rymlingar inom kort. När min tös var liten så lyckades hon klämma sig ut men nu klarar hon det inte. Man brukar väl säga att får de igenom sitt huvud så kommer de igenom. :) Fast hon är iof i minsta laget..

Nazlan
0

ja men de kom inte igenom en enda gång.. å de var väldigt stora till växten när de var så små å de e dom fortfarande så de har inte kunnat ta sig igenom=)

bRat-Bags
0

#5 Tss, vad fuskigt, själv tror jag jag har utbrytarkungens dotter i buren, hon är sjukt bra på att klämma in sig i trånga utrymmen, hon är runt åtta månader nu och väger ganska precis hundra gram… Så det är ju "lagom", men vettetusan, hon har väl litet huvud helt enkelt :P

dreamiz
0

I min stora bur är det 2 cm o där kommer de inte ut. Ja små bebisar skulle kunna komma ut förstås men inte när de blir lite större, över 200 gram. Då är gallret stelt så det är inte så lätt att klämma sig ut heller.

Karmatarerskanise
0

#6 Bild på bRat-Bags  Är inte 100gram för en 8 månaders råtta väldigt lite?

bRat-Bags
0

#8 haha nu lät jag som värsta djurplågaren *ler* 300 gram skulle det vara. *woops* Räcka ut tungan