Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 526 ggr
Raaata
0

OT: Stackars råttor!

är osäker på grupp.

Sökte runt lite på råttor på youtube och hittade detta, Hemskt tycker jag!

http://www.youtube.com/watch?v=63QOBq08Fxk

[GlittriGris]
0

fy fan.

[GlittriGris]
0

sett flera sjuka filmer tex när en kille matar sin orm med en råtta på en studsmatta och när ormen hugger skriker han : wow m, that's awsome!, varför liksom?

MangoMelon
0

Även ormarna behöver få sin mat, och man gillar att filma när den äter sina föda, behöver man iaf inte lägga ut filmen på nätet för miljoner människor att titta på -.-

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Elshira
0

Jo det är ju ingen jätte mysig film precis… Men i vilt tillstånd drar de en hel del förödelse med sig… Så jag förstår dem ändå. De kan göra otrolig skada på hem och de drar sjukdommar med sig. Här i sverige har vi ju ändå inga större problem med dem,  men tänk när det finns miljontals mäniskor i samma stad.

Hakuna matata!

Raaata
0

#2 Ingen aning :/

#3 Håller med

#4  Jag förstår med men tycker att det är hemskt att de dödar dem :(

southdakota
0

Jag blir alldeles illamående. Stackars små.

cosmonita
0

#5 Fast hur ska de göra istället?

Trist att råttor i det vilda blir sådan börda i vissa områden så att döda dem är enda sättet att freda sig.

Nu framgår det inte (eller så var jag ouppmärksam) varför just dessa råttor var så ovälkomna men oftast är de så att råttorna är så många att de "finns överallt" och äter upp människornas mat, gnager sig in i hus och sprider sjukdomar.

Raaata
0

#7 vet inte men de tar ju svansarna :/

nagini
0

jag tycker inte det var särskilt hemskt?

Råttor anses som skadedjur och ni såg ju själva hur många de var!
skulle dom inte döda råttorna skulle dom tillslut drunkna i råttor å de skulle dessutom inte finnas nån mat kvar till människorna.

däremot flinade jag åt "Its people against rats…. … and the rats wins"

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

cosmonita
0

#8 om de tar svansarna av råttor de redan dödat innan så lider inte råttorna av det iaf.

Raaata
0

#10 tänk om de inte gör det då ?:/

MangoMelon
0

Inte mycket vi kan göra åt det iaf. Hellre plockar man svansarna och dödar tusen råttor istället för att ha miljoner som förstör, sprider sjukdomar mm.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

myismyname
0

Jag tycker inte filmen var särskilt hemsk alls om jag ska vara ärlig. Några få små möss kan förstöra nog mycket har jag fått erfara, så jag kan bara tänka mig hur mycket skada de där råttorna gör då de är på samma ställe.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus