hemlis

jasså? ska du få en ny råtta kanske?
Qui dormit, non peccat

Får vi inte gissa före på onsdag!? :O Meh.. :P Men jag tror och hoppas att det är som #1 säger…

Äsch hur ska man kunna hålla sig från att gissa? 
Men du behvöer ju inte tala om svaret förrän på onsdag=)
Qui dormit, non peccat
söt råtta!
hus musen ja det berättar jag inte men det kan ju också vara nått dåligt :(
Jag förstår inte riktigt vitsen med tråden om det är något dåligt.
#6 det är inte säkert :)
(jag är hemlig:))
nä nu kan jag inte hålla mig längre snart …. nu får ni gissa
när 3 pers till har gissatt så säjer jag
råtta ska kastreras eller nått?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hon ska avlivas?
Hon ska bli paras
hon ska få ny bur?
okej nu säjer jag det
det är igentligen 2 saker
1 en ny bur har vi köpt som man får plats med ca 4 råttor i
2 JAG SKA FÅ EN TILL RÅTTA IMORRON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Underbart! Grattis! Hoppas verkligen det funkar för Sessan nu när hon varit ensam så länge.
#18 ja det gör det hon har ju träffat råttor emellan åt tex min kompis råttor
Elli heter den nya tösen hon är mink hooded och jättesöt 2 månader nästa vecka
bildeer kommer imorron
Grattis :) Jag förstår att du är glad
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
grattis :D

grattis=)
Qui dormit, non peccat
tack:D
Det gick till så att jag har typ tjatas jättemkt på en till råtta och när vi satt och tittade på lets dance och dom snart skulle säja vem som vann så sa mamma
- om magnus och annika vinner så får du en till råtta!
och så sa hennes kille
- och så köper jag buren och jag betalar hälflen
och då var jag helt innställd på att laila och tobias skulle vinna för dom dansade sååå bra men så vann dom och jag skrek av glädje och började nästan gråta och så har jag gått till djuraffären igår och idag och i månags så tingade jag en liten mink hona och så idag har jag hälsat på henne 2 gånger och tittat en gån och imorron så ska jag och mamma hämta henne :D
tycker ni att jag ska ha munkjacka eller vad det heter och ha henne i fickan och händerna där det tar ca 10 minuter att gå…
Hon är bara en liten bebis så det är nog bättre att ha henne i någonting man kan stänga.. man brukar få med en låda eller bur.

GRATTIS ! 
//Sweetie 

Grattis =) vad roligt =)
När jag hämtade Kotten så var han precis 5 veckor har jag för mej. Och honom hade jag i min tröja när jag hämtade honom, gick hur bra som hellst. Och när Knasen kom(en kompis hämtade honom i en transportbur i Gbg) på bussen så stoppade jag honom i tröjan direkt. Och han verkade inte alls ha något emot det. Han kröp upp och la sig på mitt nyckelben och sov påväg hem.
Dock så hade jag dom inte i fickan utan i tröjan så dom ick springa omkring där i. Så det borde nog ine vara bågra problem att göra så =)
Hoppas det går bra med dom =)
Ja, det var på tiden!
Tänk på att Sessan är gammal, och börja tjata redan nu på din mamma att när hon dör så måste du ha en till till den lilla minkflickan :)
Grattis, till dig men framförallt till råttorna dina ;)
Vad roligt!
Grattis :)
Grattis grattis!
Förstår att du är glad! 
Grattis
#29 jag har tjatat jättelänge flera månader
Kommer det bilder snart? :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Åh vad glad jag blir! TOPPEN! :D Ja, du måste lägga in bilder här sen.. :)

jaa bilder kommer idag 5 stycekn och imorron fler och sp ska jag tell you wha t hapend
Vi väntar! :D
jag åkte hem och hämtade mamma och la in tidningar i den nya buren först, och sen givk vi till djuraffärn och tog upp henne och så köpte vi en toa låda också sen hade jag henne innanför jackan och såå åkte vi bil hem för mammas kille kom. Sen tog jag ut sessan och satt dom på köksbordet dom luktade lite på varann och sen inget mer sen provade jag 2 till ställen och det sista började dom lukta noga på varran lite sen satt jag elli i den nya buren men hon är ju inte tam så hon e ganska rädd så hon gick längst ner och satt sig under nedersta hyll planet och bland annat kissade och tvättade sig sen satt jag in sessan men hon fick bara vara på dom hyllplanen längst upp sa jag och då gorde hon det sen tog jag och mamma upp gaallret och tog ut elli för jag nådd inte henne och då klappade jag henne och sen satt in henne i huset längst upp och då blev sessan jätte intreserad och luktade och putsade i ca 10-15 min sen fick dom skinka och sessan kom fram och skulle ha men elli satt kvar i huset och så gav jag henne skinka som hon slickade påoch smakade lite försiktigt och sen så slickade hon på mina fingrar med och sen var jag tvungen att gå till pappa. och nyss ringde mamma och sa att elli sitter i huset och sessan satt utanför och tittade på mamma..
Jag trodde inte att dom skulle kunna vara i samma bur första dan men sessan tar så bra hand om henne så dom får vara det :D
och bilden öär på buren i djuraffären
Förlåt om jag är glädje dödare nu, men din mamma borde kunna säga ja utan att behöva slå vad om en sån sak över ett tv program! :/
Vad hade hänt om dom andra vunnit? Hade Sessan aldrig fått någon kompis då eller?
Ne sånt tycker jag bara är larvigt! Man ska se till djurens bästa från början.
Men stort Grattis till kompisen till Sessan!
Nu vill vi se bildbombning. :)
#39 Vad kul att dom kmr överrens!
#46 ja det är det men sessan har ju träffat råttor ibland
längtar till imorron så då ska jag till mamma och hälsa på dom <333
nä va taskigt att du inte får vara hos dom när nya råttan kom
:D

Åh vad kul! :D Jag vill se mera bilder på buren och råttorna! :D Prova häng upp en hängmatta också.. ;) Den lär uppskattas (om du vill såklart) hehe

va fin hon var, grattis :D
#49 jaa men jag går ju dit efter skolan och mamma ringde i morse och sa att dom hade sprungit runt i buren och busat och tittat på mamma när hon kom in
#51 ja jag har hängt upp en idag och en fågel bad jag hade lite brottom igår

Den nya råttan är jätte fin Grattis så mycket :D är avensjuk ! Lägg in bilder :D
Du bor inte med din mamma va? :)
Alltid spännande med nya råttor, jag får mina på torsdag nästa vecka ^^
Vad gillar de hängmattan? :)
#56 jo varrannan vecka jaa
jag tror det

#57 bor oxå med min mamma varranan vecka, har råttorna hos mamma med =) pappa har katt 4 st :D kanse inte hör till änmet men grattis igen :D
58#jag har också skilda föräldrar mamma hatar råtterna så dom är bara hoss pappa , han älskar dom,.
jag ska ladda im massor med bilder ikväll från idag och igår tyvär från bobilen för jag ittar inte laddaren till min kamera

#60 synd, jag har vanliga batterier till min kamera och det funkar bra:) (den är digital)^^
#61 vissa kameror går på batteri, alltså liknande ett sånt som finns i mobilen. Platt o fyrkantigt. Då kan man inte sätta vanliga batterier i den :)

#62 ooo, okej fast om man sätter in vanliga batterier räcker dem inte så länge så man måste ha special batterier?:P "fins det någon bild :D"

vad fina dina råttor är!! :D hur gammal måste man vara för att få köpa råttor på djuraffärer? :)
om man har en råtta och sen ska köpa en till, fast inte på samma gång, måste man köpa en ny bur då?

#65 Du ska helst inte köpa den första råttan innan du har hittat en kompis till den, eftersom de mår väldigt dåligt av att vara ensamma. Om du har en tillräckligt stor bur för 2 råttor behöver du inte byta. nej.
#63 Det jag menade att många modernare digitalkameror har inte ens plats för vanliga batterier. Utan bara plats för det platta fyrkantiga.
Lägger med en bild på hur min kamera ser ut där batteriet skall sitta. Där ser man att det inte gå med två vanliga fingerbatterier.

är det någon som vet om man får köpa råtta/or om man är under 18 på en djuraffär? finns det någon åldersgräns? :)
Nej tyvärr finns det inte åldersgräns vad jag vet. De brukar inte fråga iaf. Fast att köpa råttor från en djuraffär är att stödja deras verksamhet vilket verkligen inte är en god gärning. Om alla slutade köpa råttor från zooaffärer kanske människorna som jobbar där sluta sälja dem . vilket skulle vara en bra sak.

herregu vad dåligt att dom inte har åldersgräns!! tänk om det kommer en liten unge på 8 år och köper en kanin utan föräldrar och så har dom ingen bur eller nått.. och när dom kommer hem kanske dom tex. tappar djuret ute och så springer de iväg och kanske dör.. :'(
#66 Jo jag vet, men idisen95 köpte en ny bur :P
men om vi säger att man har 2 råttor och ska köpa en till.? :P

#71 jag tror det beror på storleken.. om du har tex. 2 råttor och om du har en stor bur där det får platts mer än 2 råttor så behöver du inte köpa en ny bur tror jag.. eller? någon som vet? :P
a men jag vet inte vad hon hade för bur innan
#73 buren innan var mindre och så

#72 Om du har en bur med plats för 6 råttor och du bara har två råttor så behöver du inte köpa en ny bur för att du köper en till råtta. Finns ju fortfarande plats i buren!
Qui dormit, non peccat

sötnosar=)
Qui dormit, non peccat
..
Vilka sötisar :)
#118 vad tycktes om kopplet? :P
#119 dom sa inget speciellt men elli är inte het tam ännu hon bluir rädd när man har henne på golvet

Vad fina dom är.. :)

#120 Golvet är mina fortfarande lite rädda för. Tror att det är för att det är ett sånt stort öppet utrymme.
vi var ute i veckan och dom myste ute och elli har börgat knastra

har hon blivit tam än? :)
#118 är den dära selen bra?, vad är det för sele?
bara en fråga till alla er som har råttorna hos en förälder och bara bor den varann vecka eller liknande, HUR KLARAR NI ER? :p skulle aldrig klara mig en hel vecka utan mina älsklingar haha =)

#118 Ferplast har en jätte bra sele. "8-sele" Tror jag gav 40-45:- 
//Sweetie 
#118 det är ett marsvins sele som man kan göra hur litet som helst men det är inte så bra för jag är rädd att jag sakm strypa dom så jag har inte så hårt men ändå skapligt.
ja hon är tam :D dom leker och busar jättemycket