Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 410 ggr
etteko
0

Bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått frågor om bilder så här kommer några på mina små killar som trots olika omständigheter kämpade på och kom ända fram till mig :)

Här har vi Ludde :) Den modiga kelgrisen.

etteko
0

Och här kommer Leo :) Han börjar bli mer och mer framåt, fortfarande lite blyg men han har potential att bli lika kelig som Ludde.

etteko
0

Och här är de båda två :) Är det föresten någon som kan säga vad Ludde är för färg? Jag tycker han ser ut som chocolat men jag är bara nybörjare.

Stj3rnfallet
0

Så söta de är!=) Haha, kanske kommer och snor dem en dag :P Nä, men de var verkligen jättefina!=) Hur går det med dem?

etteko
0

Visst är de? :) Det går jättebra, Ludde är så mycig så och Leo blir bara bättre. De går omkring och gnisslar tänder och kommer fram till luckan så fort jag kommer in i rummet :)

Katten är frotfarande rädd för dem och det är ju bara bra :) Hunden håller sig också på avstånd men är lite mer framåt. Dom äter ordentligt och ser ut att må bra :)

Hur mår dina råttisar då?

Stj3rnfallet
0

Ja, hur söta som hellst =) Haha, men det är nog de flesta råttor, fast speciellt ens egna ;)
De verkar vara bra pojkar du fått även om Leo är lite osäker än =) Och det är ju jättebra att de trivs och mår bra! Det är ju väldigt viktigt =)

Haha, här hemma är Ginza (min hund) livrädd för råttorna, medan hennes bror Gagnster vaktar dem och ingen annan hund får gå för nära buren :P Vet inte om det är för att han känner på sig att de är viktiga för mig eller om han har tagit det som sina små bäbisar :P Haha, igår när de lekte och sprang omkring och pep i buren så började han också pipa :P Han förstod nog inte att de lekte =)

Jodå, de verkar må bra och trivas tillsammans =) Baloo är lite småsur, men han har börjat sova lite grann med de yngre pojkarna. Blå stormtrivs nu när Buru har kommit hit :D De sover tillsammans och riktigt myser, dessutom så leker de rätt mkt med varandra =) Råza är också väldigt glad för Buffy.
De är ibland uppdelade så att Mini & Tjockis sover tillsammans och sedan sover Råza, Buffy och Ixi tillsammans. Men oftast sover alla tillsammans i en mysig hög :D

Upptäckte att Mini har blivit väldigt rund om magen.. Om inte min pojkväns bror Mattias skojade så kanske det är bäbisar i magen, men jag tror inte det. Hon kanske bara har blivit lite rund utan att jag upptäckt det :P Haha, vad vet jag =)

Nazlan
0

riktigt  fina killar=)

jess13
0

så söta de var båda två! även om ja är tokkär i roan råttisar:)

[tiiia]
0

På första bilden tyckte jag först att han såg ut att vara "himalayan" fast på den andra ser han ut att vara "fawn". mitt tips är att gå in på srs och kolla.

etteko
0

Är himalayan en färg eller en teckning? Jag vet att han är siamese, men han är ganska beige överallt på kroppen och brun på nosen och baken.

#7 Leo är black roan :)

etteko
0

Vad menas med att ögenon ska vara "bordeaux med en blå ring"? Efter beskrivningarna på srs så tror jag nästan att han är Siamese Chocolate Pointed.

Bellona
0

himalayan är en färg. en råtta med ett anlag för albino och ett för siamese. de är mkt ljusare än siameser och har röda ögon.
CC=albino
C C(h)=himalyan
C(h) C(h)  = siamese

charmig kille :)

varifrån kommer han?
chocolate point är ovanligt. tom vanlig chocolate är ovanligt. de som finns här är oftast finska importer eller baserat på finska importer. han kan vara en för ljus seal point eller agouti point.

men släng upp en fråga här om vilken färg hans pointer har så får du svar av en domare som också är siamese uppfödare:

http://r8forum.kanske.net/viewforum.php?f=17

etteko
0

Tack, han är jättego :) Keligast av dem. Var de kommer ifrån innan vet jag inte men jag köpte dem från råtthjälpen nere i sthlm.

Jag ska göra det, jag har skickat in en anmälan om medlemsskap nu, ska bara få min användare aktiverad så ska jag fråga. Tack för tipset :)

etteko
0

Okej, gåtan är löst. Han är augoti point.

Även om det inte är en önskvärd färgkombination så tycker jag att han är jättesöt :)