nya råttor
idag fick jag hem ett par nya damer, det är två stycken agouti huskey roan på ca ett år. jag fick dom från en tjej som fick dom på köpet när hon ville åt en voljär. hon kan inget om råttor och undrade om jag kände nån som kan ta dom. jag har ju plats så jag tyckte de kunde komma hit så länge, alltingen att de får stanna eller om jag omplacerar.
det var lite turbulent i ca en halvtimma. de jagade varandra lite. men det blev lungt väldigt fort och nu ligger alla i en stor hög. är jätte imponerad av att det gått så bra.
visserligen tycker jag att roan är en jättre tråkig färg, och hade inte för mitt liv kunnat tänka mig att jag skulle ha några. men de är så sociala och så frammåt. när jag grejar i buren (håller på och inreder den) så mer eller minde kastar de sig över en och vill upp. de klättrar över hela mig, både i och utanför buren. De är helt underbara till sättet. så de får stanna, ingen tvekan om den saken :D
bilder kommer…

Jag trodde inte heller att vi skulle ha ngn roan xD hehe .. Just nu bor här 3 hemma ^^ ..1 silver fawn roan , 1 agouti huskey roan å en agouti striped roan. Ala är super trevliga å framaåt .. allatid dem 3 som e först vid gallret hehe .. Ska bli kul att se bilder på sötnosarna :D

hahaha ja så kan det gå!!
vad kul att dom var så härliga och sociala, oftast så är ju inte "på-köpet-råttor" det direkt…
grattis till nya flockmedlemmarna!
men jag måste luska lite i vart de kommer ifrån. har sett nu att den ena är väldigt mystiskt tjock, början till päronformad… ska ta o väga henne ett par dar tror jag.

mmm går det att luska fram så är det nått du absolut ska ge dej på!!
hummm hoppsan… den formen är inte poppis under dom omständigheterna direkt…
nä jag uppskattar inte en kull just nu och absolut inte en jag inte har en aning om… samt att jag inte vet hur gamla de är, "typ ett år" han vara rätt ålder eller väldigt fel beroende på om det är innan eller efter.

mmm nej får hålla tummarna på att päronmagen bara är dålig mage pga av mer nyttig mat som erbjuds än vad hon är van vid… men väg och känn på magen så ska du nog få svar på vad det kan vara….
men vilken jobbig sits…. stackars….
har skrivit o frågat personen som lämnat dom om hon vet ifall de hade fler råttor. typ hanar….

aah, ja men det är ju kanon att du kan få tag på tidigare ägare! klockrent! då vet du ju snart med säkerhet vad som pågår med tösens mage!