Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 2073 ggr
Sandra-L
0

Sajt-regler?

Halloj alla!

Jag tycker att sajtens regler är lite konstiga.
Jag har inget emot reglerna i allmänhet, bara för att poängtera detta..

MEN jag tycker att reglerna gäller mer för vissa än för andra. Varför är det så?
Är inte alla lika värda här?
tycker nästan att det är lite rasistiskt på ngt sätt..

Är det bara jag som känner så?

Jag känner att vissa blir frånstötta, motarbetade, kränkta medan andra kommer "undan" med precis samma saker som den "motarbetade" personen får skit och straff för..

Ibland önskar jag att Rif kunde vara lite mer gästvänlig och en trevlig plats för alla. Vi är alla lika värda, iaf enligt mig!

KickanW
0

Ge gärna exempel på vilka regler som är konstiga. Eller menar du att reglerna inte alltid följs? Det största problemet jag har med RIF är inte hur reglerna följs eller inte utan snarare hur alla användare betér sig, att väldigt många har taggarna utåt och tar allt man skriver som negativt, det är något jag ofta lätt tar efter av att hänga här… Tror det beror mycket på att det hela tiden kommer nya användare och att det är stora ålderskillnader.

På vilket sätt är det rasistiskt menar du? Jag har faktiskt ingen aning om vilka nationaliteter användarna har…

Sandra-L
0

Jag menar inte att reglerna är konstiga direkt, felaktigt skrivet av mig =)

Menar mer att de följs upp konstigt, att de gäller vissa personer mer än andra lixom.
Att vissa kan skriva nästintill vad som helst (påhopp, elaka pikar etc) medan andra blir avstängda på 2 sekunder.

Är det för att vissa personer är ogillade eller?
Jag vågar tex inte skriva saker i trådar eller svara för ofta i trådar för det känns som att ju mer man skriver desto mer "känd" blir man här och desto mer ogillad av värdar mm.
Känns som att man måste gömma sig lite för att inte "råka illa ut"

Känns som hela RIF är en diktatur och medlemmarna har inget att säga till om alls. Allt styrs med järnhand och sajt-värdar och medhjälpare, de personer som inte gillas av dem har ett rent h*lv*te med allt här på RIF

Och nu, bara för att jag skriver vad jag tycker och vill ha svar och tänkar kring detta så kommer förmodligen hela tråden att plockas bort =(
Hoppas några hinner läsa det innan iaf..

Allamej
0

Oj oj oj….

Näe, vi dömer inte olika… en vi ser till hur ofta en medlem uppfört sig illa.

Är man en "återfallsförbrytare" så är det väl självklart att man blir mer sedd än dom som sköter sig, är trevliga ect.

Det är fruktansvärt synd eftersom det tar fokus ifrån vad en Medarbetare ska göra…

De trevliga medlemmarna får inte den uppmärksamhet som dom förtjänar när det hela tiden regnar skit över oss medarbetare… Ibland så hinner man inte göra mycket annat än att ta bort allt skitsnack och regelbryteri… Vi är bara människor, med liv i den riktiga världen som har detta utöver allt annat.

Och jag är inte dummare än att jag förstår vad detta handlar om men läs då mitt svar i den andra tråden du startade… samma sak gäller ju här.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

KickanW
0

Det beror väl lite på vad man har för inställning, om man försvarar allt man skriver med (tar ditt exempel nu) "det här kommer antagligen plockas bort nu…" så blir det ju en negativ ton i inlägget vilket skapar konflikter.

Jag är väldigt aktiv och ofta rätt hård men tycker inte jag mött några problem från sajtvärdarna. Och ändå blev min annons med dubbelrexar borttagen eftersom det strider mot reglerna… Det tycker jag var ett rätt tydligt tecken på att reglerna gäller för alla… Men jag vet inte.

Det är ju en diktatur, det är väl de flesta forum ändå. Om forumets medlemmar skulle bestämma allt skulle det ju bli kaos, problemet här är väl snarare just om vissa slipper reglerna men andra inte. Kan väl bero på att folk missar vissa inlägg, det är ju inte så många Medarbetare trots allt.

Sen är det ju faktiskt fritt fram att lämna forumet om man inte tycker att det passar… Om man liksom anser att hela upplägget är fel.

På vilket sätt har folk ett helvete menar du? Tycker du att du har det och i så fall på vilket sätt?

zickan
0

Jo men det är ju så. Folk som tjaffsar mycket och ofta bryter mot reglerna är ju dom som har ögonen på sig mer än de som gör det väldigt sällan. Tålamodet är inte så långt hos återkommande personer som strular men kanske mer på de som inte gjort så mycket innan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

idaleck
0

Alla kan inte gilla alla, och det är klart det lyser igenom, både från sajtvärder/medarbetare/medlemmar eftersom alla är helt vanliga dödliga människor. Så är det i verkligeheten och det är väl inte så konstigt att det blir så även här.

KickanW
0

Måste bara påpeka nu efter att jag förstått vad det handlar om att du använder ordet rasism på helt fel sätt. Rasism är när man sorterar människan i raser och sätter vissa "raser" högre än andra. Något sådant är jag 110% säker på att det inte förekommer här då man inte har någon möjlighet att veta vilken etnicitet medlemmarna har.

Love-
0

Jag håller med att reglerna som är här gäller inte vissa medans det hittas på nya regler för andra rif är en plats som är ganska dömmande tyvärr och sjatvädarna/medarbetarna favoriserar folk här även om dem säger annat själv.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Allamej
0

Och som sagt… skitsnacket bara haaaaglar

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Love-
0

ja verkligen och dem som bestämer här gör inget åt det

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

hus-musen
0

#8Det hittas inte på några nya regler vad jag vet, läs skrivreglerna så står det där alla regler som gäller.

Jag kan då rakt säga att jag inte favoriserar någon, och har nån andra åsikter så kan ni väl påpeka det för mig.

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Att det hittas på nya regler för vissa är ju ganska självklart, det är ju först när man ser problem som man kan komma på regler för att hindra dem.

Sandra-L
0

Jag tycker iaf att det är samma personer som blir påhoppade, varnade, avstängda osv hela tiden.. Pga skitlöjliga saker och argument från sajtvärdarna och medarbetarna..

Ibland känns det som att vissa blir avstängda av ren illvilja från "avstängaren".. Medans andra personer kan göra PRECIS samma sak som den avstängde gjorde men de får inget straff eller varning för sin handling..

Rasism är mkt väl fel ord men jag menade det som en annan typ av rasism. Hoppas ingen missförstod mig så, det var som sagt ej så jag menade.

Husmusen;
Jag tycker du sköter ditt jobb som Medarbetare galant!!
Du verkar inte favorisera ngn och verkar vara rättvis mot alla! *applåder till dig* =)
Tyvärr verkar inte alla Medarbetare ha samma "stake" och rättvisa natur som du..
(stake är kanske fel ordval här också men ni förstår vad jag menar hoppas jag) ;)

wintermynta
0

Reglerna gäller för alla. Tyvärr är det oftast dom som beter sig illa som hörs mest. För att en person ska få tillsägelse ska det gå ganska långt. Oftast säger vi till i trådarna och då brukar stämningen ändras till det bättre men inte alltid. Då försöker vi rensa upp och ta bort inlägg som inte passar. Om personen i fråga fortsätter eller uppvisar dåligt beteende flera ggr så blir det tillsägelse. Först därefter sätts regelsystemet in med skrivförbud. Visst kan vi vara ännu hårdare men då blir det diktatur och det är inget jag vill. Jag tror mer på att lyssna på medlemmar men ändå har ramarna tydliga. Någon lär ha huvudansvaret så inte kaos uppstår. I detta fallet är det jag och gör jag fel så ber jag om ursäkt. Jag tycker rif fungerar bättre och bättre.
Anser inte att vi behandlar folk olika men det är ju synd om någon upplever det som så. Än en gång , har ni nåt nu undrar över eller tycker är fel? Skicka iväg ett pm till mig, förklara vad som är fel eller vad ni tycker kan bättras på. Jag svara så gott jag kan och jag bits inte.
mvh

Love-
0

jag håller med #13 om

" Jag tycker iaf att det är samma personer som blir påhoppade, varnade, avstängda osv hela tiden.. Pga skitlöjliga saker och argument från sajtvärdarna och medarbetarna..

Ibland känns det som att vissa blir avstängda av ren illvilja från "avstängaren".. Medans andra personer kan göra PRECIS samma sak som den avstängde gjorde men de får inget straff eller varning för sin handling..

Rasism är mkt väl fel ord men jag menade det som en annan typ av rasism. Hoppas ingen missförstod mig så, det var som sagt ej så jag menade. "

Sandra-L
0

Skönt att jag inte är ensam här med att tycka som jag tycker! =)
Tack Love- för att du också står på dig!

Love-
0

#16 vågade inte det innan men nu har jag fått nog av väldigt många  här på  rif och deras sätt här

Allamej
0

Och så kastar vi lite stenar i våra glashus… Jodå

Jag sitter här och småler hela tiden eftersom de som är snabbast att kritisera, gnälla om regler hit och dit är dom som har absolut svårast att följa dom..

Love- ska vi verkligen börja diskutera huruvida vi är otrevliga och diktatoriska? Ska vi istället göra så att även tidigare synder kan bestraffas? Jag menar, retroaktivt?

Jag gör verkligen mitt absolut bästa att inte låta mina beslut baseras på vad jag anser om en viss person. Jag gör samma saker mot alla som bryter mot reglerna men de som inte är ute efter bråk hörs inte för dom tar det beslutet och accepterar det.

Men givetvis så har jag ögonen på vissa pga av hur dom uppfört sig mot mig tidigare…

Alla startar med en blank sida hos mig. Sen är det upp till den individuella medlemmen hur den sen ska fyllas…

Är man oförskämd, otrevlig och aldrig någonsin säger ett snällt ord annat än när det tjänar en själv så självklart så minns jag det…

Hur många här skulle tacka och ta emot okvädningsord och utskällningar med ett leende dagarna i ända och aldrig låta dessa färga ert beslut?

wintermynta
0

#18 Word!!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Love-
0

men det e lite konstigt för vissa får säga vad som utan ni bryr er medans andra bara öppnar munen så blir det fart på er. Jag vet vad jag ser och hör vad ni än säger

MangoMelon
0

Är antagligen för bakfull för att få fram ett vettigt svar, men jag försöker iaf.
Jag håller med föregående talar om att det verkar som att det är vissa personer som utsätts mer för reglerna än andra. Som om de skulle behandlas strängare.
Tycker även att rif var trevligare förr, och man undrar ju varför så många av de riktigt kunniga medlemmarna har slutat vara aktiva och börjat skriva i andra forum istället.
Men jag måste ändå ge creds åt sajtvärdarna/medhjälparna, det är inget lätt jobb de måste stå ut med, och som sagt så är de bara människor de med. Jag tror inte att nån fattar hur mycket skit de får stå ut med, har man funderat på om de skulle bli trevligare om vi behandlade dem trevligare?

Men trots det anser jag nog att reglerna används lite orättvist. Och så tycker jag att det borde bli strängare med hur många trådar man får starta ang samma sak, det finns såna som startar fem nya trådar om samma sak och det är störande, då andra trådar faller bakåt iomd..

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Lancia
0

Rätta mig om jag har fel nu, men visst är det inte alltid så att ni sajtvärdar går ut offentligt i trådarna och skriver där om någon misskött sig, utan att ni i många fall bara löser situationerna genom privat kontakt? Om det stämmer, så är det förståerligt att folk uppfattar det som att "vissa får bete sig hur dom vill medans andra får skit direkt" trots att det kanske inte är så. Fast det är ju bara min teori, jag vet inte alls om det är så och just därför tänker jag varken skriva bu eller bä än så länge.

Allamej
0

Eldbarn, det är väldigt sällan saker avhandlas i öppet forum…Men det kanske man inte tror…

Love-
0

Jag vet hur det är att vara Medarbetare då jag själv är det på en annan sida och jag ser till att ALLA följer reglerna och jag favorserar INTE någon iheller. Faast den sidan jag är Medarbetare på är för visso betydlig trevligare än rif.

hus-musen
0

Oftast så tas alllting privat med olika personer, de är sällan något tas öppet.

#24 då kan ju du försöka höja stämningen här då istället för att bara klaga eller åtminstonde komma med konstruktiv kritik.

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Jag vet inte om man får göra så men kan ni inte ge exempel på fall där medarbetarna behandlat folk olika, så kanske de kan förklara just de fallen… Annars är ju den här diskussionen hopplös?

Jag tycker fortfarande att den dåliga stämningen snarare handlar om vissa medlemmar som har taggarna utåt, varför vet jag inte, men det är såna fall som fått mig att bli sårad/irriterad. När man försöker skriva konstruktivt och folk blandar in personliga saker.

Love-
0

#25 har gett konstruktiv kritik som tex att ni ska sköta ert job bättre genom  tex ha samma regler för att

Lancia
0

Jag är också nyfiken på exempel. Det behövs inte ens nämnas några  namn om det är så, men eftersom det klagas så mycket så är jag nyfiken på varför. :P (Är det saker som uppmärksammats av folk även fast dom själva inte varit inblandade så måste det ju ha skett öppet i forumet och bör därmed inte vara så jättehemligt.)

#27, come again? Jag fattade typ nada av ditt inlägg.

Love-
0

att dem ska ha samma regler för alla som jag har sagt många gånger tänker inte diskotera detta mer. utan helt kort sköt sajten bättre

KickanW
0

Men Love, om ni inte kan komma på ett exempel där de har "misskött sig", hur ska de då kunna bättra sig? Såklart att de vill att alla ska tycka att de sköter sig, men det är inte så lätt att ändra på saker som man inte ens förstår vad det är.

Allamej
0

Ok, vill du Love- att vi ska åtgärda våra "fel" även retroaktivt? På riktigt :D

NeverToLate
0

Lugna er lite allihopa, man kan ju inte riktigt diskutera saker och ting seriöst och som vuxna människor om man skriver saker när man irriterad och uppretad.

Många har intagit försvarsställning här inne märker jag och har taggarna utåt lite grann.

Jag är verkligen ingen regelexpert eller Medarbetare eller någonting sånt, men jag tycker denna tråden har fått lite dåliga spänningar och jag som är född i stjärntecknet vågen vill gärna ha balans och att folk ska vara sams. Men jag är dock inte så blåögd att jag inte förstår att världen aldrig kommer bli så.

Det kommer alltid finnas folk som tycker mer eller mindre om varandra och tyvärr så tror jag inte att det går att göra så mycket åt den saken.

Vi har dem sajtvärder och Medarbetare vi har och det finns nog inte så mycket vi kan ändra på där sålänge vi inte har bevis eller exempel på situationer där någon behandlats fel, och man kan ju inte heller "kicka" en Medarbetare eller så bara på grund av 1 felaktig bedömning även om man misstänker att den gått till felaktigt. Det måste finnas fler exempel om en specifik person för att man ska kunna "kicka" den tycker jag. För ett misstag ska ju inte förstöra en massa för en.

Jag själv tycker att dem brukar göra ett bra jobb men kan förstå om alla inte är nöjda. Men jag hoppas att vi alla kan lägga allt gammalt groll bakom oss å ser varje situation som unik och bedömmer den där efter. Jag hoppas även att de som missköter sig ibland försöker räkna till 10 innan d skriver något dem ångarar eller så, och att vi kan hålla sams lite bättre här inne på RIF :)

Jag hoppas ingen känner sig påhoppad eller kränkt av det jag har skrivit, för det var verkligen INTE meningen med mitt inlägg.

Jag vill bara att det ska bli lite lugnare här inne och hoppas att ni kan komma fram till någon slags bra lösning eller kompromiss eller så. :) Mvh Johanna

sockerrattan
0

# 32 Håller med dig

Vi ska komma ihåg att ingen är felfri o alla kan göra misstag!

Mia//

NeverToLate
0

33# Precis, vi är ju inte mer än människor allihopa.

Att fela är mänskligt, men det är gudomligt att förlåta Flört

empan-hampus
0

Yes! Äntligen en tråd man får säga vad man tycker i!! Eller.. ?

Iallafall, jag är en hatad person här inne. Säg inte nej, för jag vet att jag är det bland vissa, och varför? Joo, för att jag säger vad jag tycker. Sen så blev jag väldigt, väldigt irriterad på en tjej (?) Minns inte och kan inte kolla eftersom den tråden är borta, sa att jag var ego? och även att jag inte skulle döda mitt djur, när han senare på dagen kvävdes av sina vätskor. Så blir det när man lyssnar på puckat folk. Aldrig mer.

empan-hampus
0

Plus att jag behöver hjälp.. med en fråga, men vågar inte skriva inlägg längre.

Allamej
0

Empan-Hampus.

Seriöst, hatad? Inte på långa vägar men jag är en av dom som reagerar starkt på dina utbrott i trådarna. Det är väldigt sällan du inte tar illa upp av ingen anledning alls…

Men ställ dina frågor och läs de svar du får med de positiva glasögonen på :) Om man tar allt som ett påhopp så blir precis allt just detta…

empan-hampus
0

#37 Hehe, det låter som om jag varit otrevlig sen jag kom hir och det är inte sant. Det är rätt nyligen jag fått mina "utbrott"….

Positivt.. Positivt? Hur ska jag veta vilka som berättar RÄTT för mig då? Utan att några fler råttor dör?

Allamej
0

När det kommer till vem som ger "rätt" svar och inte… är det en veterinärfråga så är nog veterinären den som har störst chans där :D

Men läs svaren, ta dom för vad dom är och det är svar från glada amatörer som vill hjälpa till… Allt man läser på forum får man flura ett par extra varv på om det har med liv och död att göra…

Tex. jag försöker å det desperata få reda på vad jag kommer att kunna äta och inte och hittills har jag fått ungefär lika många alternativ som svar… Vilket kommer att resultera i att jag lik f*rbannat kommer att vara tvungen att vänta tills dess att jag får träffa en läkare..

empan-hampus
0

#39 Mm.. okej.. Tungan ute

Sandra-L
0

Jag tycker inte att man som Medarbetare som vara så negativ, långsynt och hatisk..
Men men, det får stå för mig då kanske..

Varje gång som en person uttrycker sin åsikt så hamnar man i dennes "svarta bok".
Det kallar jag för att vara långsynt och negativt inställd..

Jag vet inte om det bara är jag som är senil men jag tykte jag skrev ett liknande inlägg nyss, det kom visst bort :D

jag tycker heller inte att jag borde behöva nämna någon vid namn.
Den personen som trackasseras mest här är numera avstängd pga en skitlöjlig sak och därför vill jag inte nämna denna vid namn då hon inte själv kan komma in och försvara sig längre..
så det tänker jag inte göra..

tycker gott att både Medarbetare och Sajtvärd i fortsättningen kan tänka över sina kommentarer, sina straff till personer. Så skulle hela sajten få en mkt bättre stämning.

vi medlemmar måste ju kunna få uttrycka oss på rif. Så att ni kan få veta och förbättra saker och ting :)

får se om detta inlägg kommer med nu :)

Nicciz
0

Visste ni allihop att det är medlemmarna som gör sajten? Flört

empan-hampus
0

#41 Bra skrivet Glad

wintermynta
0

#41 Reglerna tillämpas för alla och har man redan en tillsägelse så är skrivförbud nästa. Så enkelt är det, står i våra regler också.

Sandra-L
0

Jag är mkt väl medveten om att det står i reglerna :)
Tycker bara inte att det gäller samma för alla..

teachingbirds
0

Jag måste säga min mening här jag med.

Även jag upplever ibland att vissa personer hamnar mer i fokus än andra när det gäller reglerna. Men jag måste säga att jag oxå tycker att de förtjänar det de flesta gångerna. Jag kan inte komma ihåg att jag har sett ett enda fall sen jag gick med här, då de som modererar gjort fel. Däremot är det självklart att det kan verka som att vissa blir modererade hårdare än andra. Jag har själv varit moderator på ett väldigt besökt forum, och man håller extra koll på vissa personer som man vet har misskött sig förr. Det är så det ska vara.

Dessutom tycker jag att moderatorerna har varit väldigt snälla mot vissa personer som brusar upp väldigt lätt, alltid kastar stenar i alla möjliga hus och väldigt gärna tar saker personligt, fast det kanske inte alls är riktade till dem. Det tycker jag är synd, för om det är något som gör att det här forumets klimat inte är så gästvänligt, är det just dem som klagar hela tiden och får trevliga trådar att balla ur fullständigt.

Sandra-L
0

Ett ganska bra exempel nyligen;

http://www.rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6ae40f28-e768-4089-b024-de845048d375&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Personen som la upp annonsen har uppenbarligen ej följt reglerna för annonsering.
Sajtvärden påminner då denna om det, vilket är bra.
Men sedan när ingenting händer så är annonsen fortfarande kvar och sajtvärden puttar t.o.m själv upp annonsen (!?!??).

Jag vet folk som har fått sin annons bortplockad ögonblickligen samt annonsförbud pga födelsedatumen på föräldrarna saknades.
Även fast denna person skickade in de uppgifterna så fort hon såg att annonsen var bortplockad så gällde fortfarande hennes annonsförbud..

Är inte detta ett ganska bra exempel på hur medlemmar behandlas olika här på RIF?

wintermynta
0

#47 Om du läser annonsen så står det varför födelsdatum saknas. Personen ifråga hitta dom ute i en bur. Anledning till omplacering finns liksom vart dom är och kontaktsätt.
 Jag har själv kontaktat personen och fått tillåtelse att redigera i annonsen vilket jag även har gjort. På begäran så har jag puttat upp annonsen då dessa behöver ett nytt hem omgående. Tycker du jag skulle ha tagit bort annonsen för att dom under dessa tragiska omständigheter saknar födelsedata?

Sen finns ingen som fått annonsförbud på dessa grunder som du beskriver.

CamillaS
0

*putt*
Tycker denna tråd är intressant.

Elshira
0

#47 Håller med dig!

Jag har bara varit medlem på RIF i knappt 24 timmar och måste också säga att det är lite för strängt vad det gäller köp och sälj~ var nån som skrivit att de trodde de var födda på ett naturbruks gymnasium eller så och då blev inägget spärrat för att det inte stod var/när de var födda? :S

Är det förbjudet att skriva "flytande" text här dvs. "Råtthona, 7 månader, född i djuraffär" ist för:

Råtta

Kän: Hona

Ålder: 7 månader

Född: Djuraffär i …

Är ju inga direkta uppsattser som görs? Så länge de viktigaste informations delarna är med spelar det väll ingen roll…? Är man intresserad då kan man väll fråga själv om det är något speciallt man vill veta?

och stänger man en tråd av liknande skäl så tränger man alla trådar av liknade skäl…

Hakuna matata!

Allamej
0

#50 Alla annonser blir låsta när dom är så kompletta som dom kan bli… Om dom inte blir kompletta försvinner dom helt.

MangoMelon
0

#50 jag håller med dig. Jag har varit medlem på den här sidan i många år, men blivit aktiv först de senaste månaderna. Jag tycker att allt är så fruktansvärt petigt här, man tappar ju lusten att vara här. Att folk inte ska få sälja sina bebisar bara för att man inte vet vilken längd honan har på svansen och hur långa klorna är eller vilket klockslag på dygnet bebisarna är födda, för att tråden låses "i brist på tillräcklig information", tycker jag är absolut trögt.
Känns som att det jag-vill-leka-gud på den här sidan allt för mycket -.-

(och ja, jag var ironisk)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

wintermynta
0

Oftast så bryr sig inte folk om att ens läsa annonsreglerna vilket gör att vi får komma med pekpinnar tyvärr.

Allt vore så mycket enklare om man läst först och skrev sen till oss i teamet. Reglerna ska vara hårda då det är levande djur som det rör sig om och reglerna är till för att dom ska få så bra hem som möjligt.

Man behöver inte skriva uppsatser utan skriver man tex att råttan är inköpt på zoo så förstår vi att föräldrarna är okända, är ju rätt logiskt. Anledning till att man vill veta hur den fungerar i flock är ju också rätt uppenbart. En del r8 har tråkigt bagage och fungerar inte i större flockar tex.

Det står ockå i våra Annonsregler att gör man inte detta tas annonsen bort men vi pm alltid T:S och ber denna komma in med kompletterande uppgifter så vi kan fylla i och publicera den igen.

cosmonita
0

Nu tror jag att några har missuppfattat annonsreglerna.

Man ska följa formuläret och svara på alla frågorna. Det kan dock vara vissa frågor som man inte vet svaret på, då skriver man "vet ej". Svårare än så är det inte!

Det är inte så att bara de som har ett svar på alla uppgifter i formuläret får sälja utan alla ska gå igenom formuläret och svara på det de kan svara på.

Itchy
0

men tydligen så tror Sajtvärd mer på folk som skrivit i tråden än trådskaparen själv och tar bort tråden beroende på vad de skriver

vilket jag inte tkr är ok

You can't spell Bitchy without Itchy

wintermynta
0

#55 Men hur ska jag veta vem av er jag ska lyssna på när ni sammarbeta ifrågan om kullen?

Åh enligt den andra hälften så har du Itchy inte tillgång till internet?

Ni får gärna prata med varandra och komma fram till ett gemensamt beslut så vi kan avsluta denna diskussion.

Itchy
0

jag har inte haft tillgång till internet föränn ikväll…

och jag vet inte vad som har sagts och vem som har sagt vad så jag vet inte vem jag ska diskutera med…

jag vet bara att det in te var en säljtråd och att jag inte yppade ett ljud om ålder på vaken mor eller far till kullen

men jag får väl starta en ny tråd…

You can't spell Bitchy without Itchy

KickanW
0

Jag håller faktiskt med om att det varit lite otydligt om hur man ska skriva en säljannons. Ni Medarbetare har skrivit "detta ska finnas med" men vissa annonser har tagits bort (trots att allt funnits med) för att annonsen skrivits i löpande text och inte följt punktlistan.

Om det är så som Cosmonita skriver att man måste kopiera punktlistan och fylla i bör ni skriva det, i stället för "den informationen ska finnas med".