Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1128 ggr
sali
0

björklöv

Får dom äta det om man tvättar dom ordentligt ?

hus-musen
0

Ja de kan äta björklöv men till vilken nytta?

Qui dormit, non peccat

sali
0

det sitter på grenen som jag hittade åt dom. Ville veta om jag skulle ta bort dom eller om det var strunt samma. Har kört den i ugnen :)

KickanW
0

Jag har för mig att björklöv är rätt nyttigt. I vilket fall så är det ju inte farligt utan det är bara för dem att äta om de gillar det :)

[Dandelion1000]
0

Mina små råttisar älskar när jag snor björklöv från gårdens träd, vilket inte alla gamla tanter tycker som som sitter som fast klistrade vid sina fönster och bara väntar på att någon ska göra något fel så dom har något att prata om.

Men myrorna som sitter på är inte så poppis, men minstingen älskar att äta upp myrorna.. (man ska passa sig för att ge dom myror eftersom de kan ha fått i sig myrgift)

myismyname
0

#2 Lite nyfiken, så många nämner ju detta om att man ska sätta grenarna i ugnen innan man ger dem till råttor (eller andra gnagare också för den delen), men hur varmt ska man ha och hur länge? :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

sali
0

jag vet inte jag tar typ 150-175 i 20-30 minuter :P

Elshira
0

Vad är anledningen till att man ska sätta in grenar i ugnen? För att något ämne ska försvinna, för att det ska bli knapirigare eller? o.O

Hakuna matata!

Bim
0

#7 Det är för att ohyran ska försvinna helt.. :)

Elshira
0

Ah :D Jo jag är inte helhaj på det här med råttor men försöker lära mig så mycket det bara går. Har suttit som upplsukad av forum/vilder mm det senaste dygnet o.O

Hakuna matata!