Blixa behöver en vän
Vår hona Blixa, en oerhört tillgiven, social och ca 1 år 10 mån gammal råttflicka, blev i morse ensam då halvsystern Nico gick bort.
För Blixas skull söker vi nu en råtthona för omplacering hos oss, som sällskap. Vi bor i centrala Malmö i en trea och vi har en stor bur. Vi umgås dagligen med råttorna.
Tyvärr har vi ingen bil eller så, men hoppas ändå detta kan lösa sig. Hör av er om ni vet något, tack på förhand!
Hälsningar Gisela
Nås på gisela@eskapi.com (Skicka inte PM här på sidan!)
*putt*
Även om ni inte kan hjälpa till, sara gärna på detta:
Hur tror ni ett ensamliv påverkar Blixa om vi inte hittar en ny vän som passar med henne?
Jag vet att en råtta aldrig ska hållas ensam men OM vi tvingas ha henne ensam en tid, vad kan vi då göra för att lindra situationen?
Tack!
men kan du inte skaffa två flickbebisar till henne då :)?
jo, jag har lagt ut en efterlysning men jag vill gärna ha svar på ovanstående frågor.
dessutom: skaffa nya råttor hela tiden betyder ju också att det blir en ständig "ond cirkel" med nya bortfall hela tiden som måste kompenseras med nya råttor? förstår du?
vi hoppas det finns en annan ensam änkling därute som vi kan få ta hand om.
men som sagt… tills jag ev. hittar något, svara gärna på mina frågor om hur ensamheten kan påverka Blixa och vad vi kan göra åt det.
när min ena råtta dog (har två) så följde han med mej exakt överallt och var endast i buren när han skulle sova , äta o toa var ute, då la jag verkligen all min tid på han men han har flyttat nu till en kompis så han har två pojk kompisar nu men flyttar hem efter sommarn då ajg har två bebbar!
när min vart ensam så låg han mest ner när man släppte ut han.

Jag har honor för omplacering och har svarat dig på mail. Hoppas det löser sig så snabbt som möjligt.
Annars är ju ett tips att skaffa TVÅ nya bebbar så har de varandra när den äldre dör. Annars hamnar man in i en ständigt ond cirkel om man bara skaffar en, så dör nästa, skaffar en till, så dör nästa osv..
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
tack för era svar hittills, kom gärna med fler erfarenheter om råttor som blivit ensamma.
tacobelle, jag mailar dig!

Kanske finns det någon uppfödare som kan låna ut en hona till dig? Bebis eller en som fodervärd, om du inte får tag på någon som kan sälja.
Absinthe (här på forumet) bor nånstans där nere i skåne har jag för mig, maila henne och hör efter vettja. (kontaktinfo)
Kanske till och med någon som har en kastrat att låna ut och sälja?
Lycka till!