Halloj!
jag har en råtta som brukar sitta och gunga fram och tillbaka, verkar som någon ovana eller så för han verkar inte alls må dåligt annars, och han gör det bara när han sitter stilla i buren. men jag undrar, kan det vara något annat än bara en ovana? kan det vara något fel som kanske blir värre med tiden?
tacksam för svar.
är råttan rödögd?
Rödögda råttor kan ju ibland göra så. . både min och min kompis "Nalzan" s råttor som va rödögda gjorde ju så. . de gör så tydligen för att de ser mkt mera asså de ä'r mkt känsligare för ljus, de måste göra så typ för att ha en uppfattning var de är ngn stans typ:P (ny förklarade jag skit dåligt men det är så jag har hört det iaf)
Ja! Han är faktiskt rödögd. Jag hade ingen aning om att det var så! Min andra, hans brorsa har svarta ögon och han gör ju inte så alls, så det kan ju mycket väl stämma! Tack för det! Nu behöver jag inte undra va han pysslar med längre. :)
heh.. det ser riktigt skumt ut… ser ut lite som när långben å musse äter majs på julafton fast utan majs:P
Hahaha, ja.. jag har inte tänkt på det så, men din beskrivning var så bra så nästa gång han sitter o gungar kommer jag säkert börja skratta och tänka på långben o musse.
rödögda djur har ibland sämre syn och det är då de gör så där. det kallas att de "pejlar" in omgivningen :)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
mm… jag brukar säga att min Fender (albino) "zoonar".. Tycker det är riktigt gulligt när han sitter och zoonar när något intressant händer…
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr