Kvalster
Jag börjar bli galen. en bekant hade en massa kvalster på sina möss. Verkar som om det råkade komma med lite när de var på besök här. Men de var enkla att bli av med. Dock visste dom inte vad det kunde vara för typ och var det kom ifrån.
Nu är det länge sedan jag blev av med det. Räckte med rejäl rengörning och vanlig ohyrespray ifrån zoo så var biffen fixad.
Men i morse bytte jag från asp spån till toalette som är köpt på bromma zoo. Och nu när jag kom hem i kväll så var de där kvalstern tillbaka. Både jag och personen innan som hade kör ju på papperspellets. Troligen även samma zoo affär.
Är det någon som vet vad det kan vara?. Hon var inne på fågelkvalster. Stora svarta, typ dubbla sizen än vanlig löss som finns på råttor. Helsvarta, ungarna svarta eller svarta och vita. Sist hade jag det på möss och igelkott. Nu på råttorna.
Jo de lägger ägg och bosätter sig på trähus och träsaker (jag har inte tagit in något utifrån)
Träsaker jag haft i över ett år är nu invaderat av dessa kryp. Lagt ned i kokande vatten sedan frysen och de är borta. Men vad är det???
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kan tillägga att de går på mig också :-/. Fixas med en dusch. Men de biter rejält
Jamen fyfan :S kan tyvärr inte hjälpa dig med vad det är för nåt, men äckligt låter det iaf :S
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Jo det är inte alls kul. Lite tur att de är lätta och bli av med. Räcker med bad och ohyre spray eller stronghold. Sedan virkon på alla tbh och rengöra noga. men ska nog gå igenom den där säcken pellets. Den har jag redan släpat ut i garaget ifall det är boven