användarnamn?
Hur många användarnamn får man egentligen ha här på iFokus?
Känns lite schizofrent att ha flera användarnamn lixom, varför?
Verkar som vissa har ett extra konto för att kunna snacka skit, vara spydig/otrevlig, samt motarbeta folk från det kontot..
himla tråkigt!
Jag tycker att site-värdarna ska ta tag i detta på ngt sätt! Tex porta IP-adresser som har flera konton.
Jag tycker iaf att det är fel!
Vad tycker ni andra? =)
Sajtvärdar kan inte porta ip nr. Det kan troligen endast de bakom iFokus.
Oftast när man är säker på att det är samma person på fler konton så brukar man varna eller ge skrivförbjud direkt.
Det borde göras svårare att kunna regga fler användar namn. Nått som kanske borde skrivas på suport iFokus. Typ försöka införa att man måste skriva in adress, telefon, mail, person nr eller något som bara kan skrivas in en gång och därmed göras svårare att skaffa fler än ett konto.
Är väldigt drygt med all reklam också. T.ex den som mass pmar en massa reklam om trosor.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ja, jag ska ta och vända mig till support-ifokus för detta.
Tycker det är skamligt!
Jag har haft turen att inte fått tros-reklamen, haha
Men jag förstår definitivt frustrationen!
Din Idé om fler info om reggaren vore definitivt en idé som jag nog ska ta upp med dem! Hoppas fler gör det så vi kan få ordning på detta! =)

Ja gör det, det vore super!
så vi får bukt med detta!
Men nu finns det ju regel här åtminstone att om man har flera nick så blir man avstängd…
Jag förstår verkligen inte det här med flera nick… Har man gjort tillräckligt för att bli avstängd eller få skrivförbud så borde man väl först se till sig själv, fanns det något man kunde ha gjort annorlunda? Kunde man ha försökt följa reglerna åtminstone lite? Om inte så förtjänar man antagligen sitt skrivförbud…
Gör man sen om förseelsen så vet man ju redan om vad som händer när man bryter mot reglerna…
Att skaffa sig ett andra nick är ett regelbrott som vi kommer att ta rätt hårt på…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jo de finns ju åtminstonde en person här som dyker upp med jämna mellanrum med ett nytt nick.. lite patetiskt faktiskt.
De där med att spärra ip-nummer har varit upp till diskution flera gånger men det verkar inte som att de kommer att hända tyvärr..
Qui dormit, non peccat
Man får bara ha ett
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Jo man får bara ha ett. Men det är svårt att kontrollera.
Jag har skrivit på värdsajten, fråga om de inte kan göra medlemskapet lite svårare.
Har för mig det är zoonen.com som man numer måste ha ett mobil nr när man skapar användar namn. Man får ett sms med en kod till mobilen som ska skrivas in på sidan när man reggar. Är gratis. Men försvårara att skaffa fler nick samtidigt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ja något enkelt som ett sms vore skitbra, men som det blev sagt förut när de var någon som frågade så fanns de inga möjligheter alls och de skulle visst vara orättvist om nån annan då hade ett användarnamn från samma ipnummer då de oxå blir spärrade..
kanske är dags att ta upp frågan igen`?
Qui dormit, non peccat
#9: Fast egen mobil har väl de flesta? Det med IP-nummer håller jag med dem om… Det är många som delar på en dator, och så finns det ju en massa offentliga datorer på skolor m.m.

#10 Jo men de fanns visst ingen möjlighet var svaret då.. men jag hoppas att de blir en ändring, för nått måste göras!
Qui dormit, non peccat
Jag kan ärligt säga att jag inte alls har någon aning om alla dessa personer ni pratar om som har dubbla nick, jag kanske är lite naiv… Men om alla nu verkar veta det, kan ni inte skriva ut öppet vem det är?

#13 nope de kan vi inte eftersom man inte får göra det=) Men om du har lagt märke till synnerligen en viss persons skrivsätt så kommer du nog på det=)
Qui dormit, non peccat

12#
Nicciz; Jag tror faktiskt att vi sitter och tänker på samma person! hihi
kan det vara möjligt?

Jag vet tex att en person är Medarbetare på en sida med ett nick men samtidigt har ett annat nick, som denna också använder flitigt.. tragiskt! Varför lixom?

Näe, jag vet vem du tänker på och vem som berättade det också ;) Men det jag tänker på är ännu värre

åhh herre gud.. Kan det bli värre?

Men herregud! Det märks att jag inte har varit här sååå lång tid och att jag ägnar mer eller mindre tid här än andra. Jag har ingen aning om vilka ni pratar om.. Tusan! Jag som är en så nyfiken person av mig..
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..