Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1108 ggr
Thirre
0

Smådjursbur trippel!

Inspirerad av de andra så lägger jag ut min "drömbur". Den är inte alls dyr i inköp och går att få tag i i Sverige.

Info om buren; Total boyta för krabaterna blir 1,5 kvadratmeter (100x56x139). Man kan variera så att man använder enbart bottenvåningen (t ex vid städ) två våningar eller som tänkt, alla tre våningar. Tillverkare Dogman Professional.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Sweetheartno1
0

Tror den buren finns på Zoovaruhuset i Kungens Kurva ! Glad

//Sweetie

Thirre
0

Vad kostar den där på ett ungefär? jag har hittat den på nätet för 1350:-

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

hus-musen
0

jaopp har kikat på den förut så den verkar rättså lättsam=) på pwss kostar de 1350 kr, har inte sett den nån annanstans i sthlm.

Qui dormit, non peccat

teachingbirds
0

Den där vill jag också ha! Vill ha en större, snygg bur, men tycker att en voljär är krånglig eftersom det inte är hela hyllplan i, med spån på. Tycker att den där verkar super för att vara så billig! Däremot är nog min drömbur en Ferplast Duetto eller en sån där Royal Suite double..

Nicciz
0

Jag gillade den tills jag såg den irl och insåg att man inte kan stoppa in bebisar och att plasten i bottnarna var dålig kvalite :( och som gjord för gnagarråttor

Engagera
0

Usch jag tycker att den ser jobbig ut. Med tanke på att man måste rengöra varenda bottnen sen när man städar. Istället för en liksom. :P But that's my opinion! :)

[Dandelion1000]
0

Har den inte för stort galleravstånd? Har för mig att den kostade ca 900 kr på djuräffären här. Men den var för kaniner, men den ser exakt likadan ut :)

Erry
0

Den finns även på Djurmagazinet i Valbo (utanför Gävle) :) Blev nästan sugen att köpa den när jag såg den, även fast jag inte har något passande djur att ha i den. Den har ju ganska brett galleravstånd..

teachingbirds
0

Galleravståndet beror väl på hur stora råtter man har ;)

nilami
0

jag tycker den ser jobbig ut att göra ren :s  fast min bur som jag håller på att bygga kan nog bli jobbigare ^^

idisen95
0

är det hål mellan hyllplanen?

idisen95
0

oj såg det visst nu

DoD
0

Den finns på Brynäs Zoo i valbo (strax utanför gävle och inte allt för lång från IKEA;)..) har inte kollat priset men jag har sätt den där:D

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

gulzebra
0

Var sugen på den jag med när jag såg den på djuraffären här… Tills jag såg hålen i bottnarna. Habegäret försvann snabbt tack vare bristen på kanter vid hålen, ströet lär ju knappast hållas på plats utan kanter :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sweetheartno1
0

#2 Tror det var mellan 1300:- - 1400:- inte säker. Men om det inte är allt förlångt för dig att åka dit så kan du åka och kika. Hittar nämligen inte buren på hemsidan ! http://www.zoovaruhus.se

//Sweetie

Thirre
0

vilken tur att jag inte är lika kräsna som er och ser alla de problem som ni ser. Tungan ute För mig verkar den super. Om det är för långt galleravstånd, det kan jag hålla med om att det kan vara ett problem men jag har inte haft en enda råtta som gnagt sönder botten. Inte heller ser jag problem i att det inte är kanter runt hålen och att underlaget skulle fösas ner till våningen under. Jag har haft betydligt större hemmabyggen med öppna hål så jag ska nog klara av att stå ut med dessa. Det är mycket bur för pengarna. Och att den är uppdelad i tre buren tycker jag är super då de har mycket att röra på sig, det finns ändock plats att hänga upp saker i gallren och taken mellan våningarna.

Jag kan däremot se flera problem med voljärer och är inte lika såld på dem som så många. Jag tycker att det verkar vara svårt att inreda dem då de kan vara 1.60 höga utan hyllor mellan varje. Bottnarna verkar vara låga så att underlaget föses ut enkelt. Många verkar dessuntom ha problem med att inreda dem.. och framförallt åt det optimala hållet. (många burar som man ser "döplats")

Mitt hembygge åt pojkarna var stor och uträknat hade jag kunnat haft över 30 stycken i den. Den var ett hemmabygge, 140 bred 120 hög och 80 djup. Jag själv kunde krypa in i den då det var två stora öppningar från topp till botten. Jag tröttnade på dessa då jag INTE kunde ta in den i duscen och städa den helt, det tog mig två timmar när jag storstädade den och descifierade den..

teachingbirds
0

#16 precis så tycker jag! Ser så många voljärer där utrymmet inte alls är utnyttjat! Vet själv inte om jag skulle kunna utnyttja det så bra, isf skulle jag ändå sätta in massor av stora hyllor, och det skulle bli ännu svårare att städa..

silverorm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ang "döplats" i voljärer håller jag inte med..Glad vi satte in 4 st stora hyllor o har då på så vis täckt upp väl så allt utrymme används!Tungan ute (se foto, o ja, jag hade kunnat sätta in mer grejer men hade idétorka just då när fotot togs!) Oskyldig

teachingbirds
0

#18 Fast du är väl isf en sån som har utnyttjat utrymmet väl. Jag pratade bara om att det var många som inte har hyllor och på så sätt inte utnyttjar det! Glad

[Devo]
0
NeverToLate
0

Fin bur :D sån hade jag gärna köpt om jag ska skaffa kanin egen senare .. men d får nog vänta ett tag, tills jag skaffar eget eller så ^^