Fundering.
Puttar upp :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Jag skulle ha behandlat med stronghold.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Okej, men kan det vara nån typ av skabb då?
Jag vet inte, men jag tvekar då ingen av de andra i flocken har nåt på sina öron (och My har haft detta på sina typ en månad fast lite mindre), ingen kliar sig mer än vanligt och det har inte ökat heller.
men det är klart, tycker ni det ser ut som skabb behandlar jag. Ingen tvivel om saken.
Kan svamp se ut så där tro? de två jag haft öronskapp på där såg det ut som öronen höll på ätas upp. Kolla med en veterinär..
Ja, det var det jag tyckte.. Det vcar ju en tråd om det för inte så länge sedan, och även om det hade gått för långt i det fallet, så såg man tydligt att öronen höl på att "ätas upp".
Därför undrar jag om det kan vara nått annat, och varför har inte de andra smittats? Hon e i samma bur som dem så man tycker ju att han hon nåt smittsamt borde de andra fått det också.
Sen så har det varit endel bråk och stoj i buren på sistone, så om nån av ungarna kanske rivit hennes öron på nåt vis? För om det är skabb eller svamp borde det väl klia?
Jag frågar av er nu först, för vi har totalt värdelösa veterinärer inom 200 km så..
#5 Testa sänd bilder på henne till Roslagstulls djursjukhus/klinik, antar de vill se råttan men bara förklara läget i så fall.

Ser ut som svamp. Har sett möss som har haft det. Ring någon kunnig veterinär och fråga om råd. Det är inte så lättbotat alla gånger.
Svampar har vi ju alla i kroppen men det är när det blir rubbningar av olika slag som de bryter ut. Det smittar så vitt jag vet. För fuktiga miljöer kan bidra till svamp men oftast handlar det, om jag förstått det rätt, om att djuret är nedsatt.
Älskar mina stora små vänner..

Världens dummaste fråga.. förlåt
men har du provat att tvätta av öronen med lite fuktigt papper?

Haha nicciz hann före, jag hade gett samma råd annars för det ser ut som smuts. En liten skitgris som inte tvättar sina öron som hon ska.. 
Prova det annars kanske hon behöver behandling mot antingen skabb eller svamp.. =)

*skrattar* Men va tusan! *skrattar så jag gråter*
Underbart Nicciz! Nu har jag vaknat ialla fall.. *skrattar fortfarande*
Ta inte illa upp någon! Men det är klart att råttan inte har tvättat sina öron..Det ser ut som torkad porfyrin.
Jag tyckte bara Nicciz inlägg som följdes upp av Absinthe var så klockrena.. *skrattar fortfarande*
Tvätta sig bakom öronen kan många behöva.. 
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Haha, tack alla för tipsen, ska prova torka av öronen med fuktigt papper :D

Och, mitt inlägg var inte alls heller till att förlöjliga en fråga eller dylikt. När jag läste mitt svar nu kunde man få intrycket av att jag "skrattar" bort folk, det gör jag inte. Det var kul bara och antagligen hade jag taskig humor den morgonen..
Man ska självklart kunna fråga om saker utan att man får en skrattande Thirre på halsen. Ska försöka skärpa mig. (men kul var det).
Förlåt alla, förlåt om det var någon som tog illa upp av mitt inlägg.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Mangomelon, hur går det?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ser ut som en lortgris. Brukar ha samma syn på mina. Speciellt ungar. Brukar uppkomma efter mycket kladdig mat eller barnmatsburkar som ungarna kryper in i.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.