Veterinär i Linköping
Ja.
Är det någon från linköping som vet vilken veterinär jag ska gå till ? Vem är bäst ?
puttputt
ingen som vet ?
nope, ska till vetrinären i morrn i eskilstuna som är bra men d yr!
jag har långt dit hihi
http://www.djursjukhuset.info/ hittade denna jägarvallen ligger det inom räckhåll för dej?
kolla den här också ring och fråga dom i morgon om dom tar emot råtter och är bra på råttans problem :)
tex på min vetrinärs hemsida och många andras så står det om dom tar emot smådjur.
jägarvallen är mera hund och katt känns det som, har aldrig sett något annat djur där.
Erveterinär kollade jag hemsidan på och det stog att han behandlar råttor så han är ju första valet isäfall men tänkte om någon varit i linköping och kunde rekomendera.
Kan någon här säga om det ser ut som mina råttor har öron skabb eller inte genom bild ?
lägg in en bild !
vet hur öron skabb ser ut..

lägg in en bild=)
Qui dormit, non peccat
smådjurskliniken i norrköping går jag till
inte superbra men tillräckligt bra fr mindre grejer iaf, gått dit vid ohyra förskylning osv
de skriver alltid ut mer än vad som behövs *S*
Jag tror inte dom har något, dom är bara röda på öronen men det ser ut att vara blodkärlen bara men vill vara säker, dom kliar sig inte ovanligt mycket eller så heller men ska fixa bild ändå :)
jag ser inge fel öronen :)

Jag bor i norrköping men brukar alltid åka över till Djurdoktorn i Linköping. http://www.djurdoktorn.se/
Jag gillar inte Norrköpings Smådjursklinik, och dessutom har dom adrig velat ta emot mina råttor, bara vår hund.
# 16 konstigt mina råttor tar de alltid emot utan problem
inte värdsbäst på råttor direkt ( enligt dem så är de röda om nosen så har de en dödlig virussjukdom hahahaha)
men vid ohyra o förskylning så har det alltid gått bra då jag vet själv vad jag ska ha o de bara skriver ut det åt mig
o för mycket för det mesta *S* ohyra tror de ska behandlas 3 gånger o 1 droppe per 300 gram så numera har man alltid stronghold hemma *S*

#17, ja vi har då inte varit välkomna dit i allafall. Fast det kanske beror på vem som svarar i telefon :P
Jag undrade oxå.
Kan dom ta ett prov och se om de bär på mycoplasma och behandla det innan nått händer ?

#19 Jag skulle vilja påstå att typ 99% av alla våra vanliga tamråttor bär på mycoplasma, det ligger latent i kroppen. Det bryter ut när en annan sjukdom försämrar immunförsvaret, inte annars. Så de är ofarligt att ha det vilande i kroppen=) Det behandlas inte iaf vad jag vet.
Qui dormit, non peccat
okej. Det betyder att jag inte behöver gå till vet med något av det jag tänkt eftersom dom inte verkar ha nått av det då haha

#21 Nee mycoplasma behandlas inte, och jag kan inte se någon öronskabb heller på bilderna. Men varför missänker du öronskabb? Kliar de sig mycket eller?
Qui dormit, non peccat
nej, dom har varit lite röda tyckte jag men deras blodådror syns så bra att jag tror det kan vara dem jag sett.
tar tillbaka det där om att vetrinären i etuna var dyra med smådjur, var där i dag och det var inte så farligt, och vetrinärerna var jättebra
Så skönt :)
Jo, jag undrar vad ett veterinär besök kostar, bara vanlig hälsokontrol typ.
Vad får ni ge ? Tänkte ringa och höra imorgon men besöket får vänta tills 25 eftersom det inte verkar vara något med dem men undrar vad ni brukar få ge ?
400 på smådjursklininken (norrköping)
idag gav ja 250.
okej, jägarvallen tar 350 men det kändes inte som om dom är bra på råttor för dom tyckte jag skulle komma och klippa tänderna på mina råttor och när jag sa att dom kan äta och tänderna ser bra ut så undrade dom hur jag viste att de inte va för långa :D

Tror jag betalat 280:- för undersökning hos Djurdoktorn. Bokar man tid via deras hemsida får man en liten rabatt, samt att det blir billigare om man går dit med en råtta än med en hund/katt för standardundersökning. Dvs priset som står på deras hemsida är lite hågre än vad det egentligen blir när man är där, då priset är satt för hund/katt.
Kan även rekommendera dom för smådjurskastrering. Dom är vana att söva tex marsvin etc (min råtta var den första råtta dom sövde men dom hade ändå kunskap om hur komplicerat och riskfyllt just råttsövning kan vara). Dom söver helst smådjur på gas btw.
Okej.
Jag tänkte höra med han "er veterinär" först men annars blir det djurdoktorn då :)