Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 629 ggr
Mezzzanina
0

Dokumentförstörare

Jag kör tidningar genom en dokumentförstörare och får då ett jätte bra matrial som mina råttor älskar att boa in sig med.

Man kan riktigt se hur de gör sina bon med det finstrimmade pappret.

Ville bara berätta det som ett litet tips då jag märkt att det är oerhört populärt hos mina råttor.

Falurven
0

Men vad smart! Jag som stog och strimlade tidningspapper förhand för inte så länge sen xD

Mvh Nathalie

[GlittriGris]
0

Brukar också göra det men ha det i en stor ''bunka'' så dom ska få gräva lite men inte kul alls tkr dom , vill hellre boa!

MangoMelon
0

En tid använde jag också strimlat papper. Använde då en liten dokumentförstörare som man vevade i en vev så strimlades pappret :p tur hade jag bara två råttor då, vet inte om jag skulle ha ork och lust att stå och veva papper till 16 råttor x)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Ladyinred
0

jag har oxå dokumenförstörare, fick den av min sambo. tror det e den överaskning som jag blivit mest glas för. innan dess så ägnade jag ett antal timmar i veckan åt att riva papper.

xLillaMy
0

Jag tycker det är roligt att riva pappret XD
haha, kanske är jag liak lättroad som mina tötisar? xD

men, jag förstår ju att det blir jobbigt ifall man har en större flock, själv har jg ju bara två råttisar.

Allamej
0

Mina råttor utför det där dokumentförstörandet alldeles utmärkt själva :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SweGizmo
0

börjar lukta så fort bara:/

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
0

Mina pojkar är utmärkta dokumentförstörare själva faktiskt=) Men de stinker så snabbt så mina får inge papper!

Qui dormit, non peccat

Mezzzanina
0

Det är lite skillnad på vilket papper man strimlar i dokumentförstöraren.Blankt  vitt papper är värdelöst och hårt och luktar snabbt.Men vanlig tidningspapper är oerhört populärt att boa med hos mina råttor.Sedan kan man ju ändå ge råttorna papper att riva själva med för sysselsättningens skull.

idisen95
0

jag har tidningspapper som underlag och i husen strimlar dom det sjsälva och på nederunderlagen

Mezzzanina
0

Jag hade tidningspapper som råttorna fick strimla själv enbart förut, men tidningspapper från en dokumentförstörare blir fluffigare.Mina råttor bygger massa olikamysiga små bon i det!