Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 632 ggr
Thirre
0

Narcisserna

Panik uppstod i veckan när jag skulle namnge mina ungar och göra den sista färgbestämningen. Sedan tidigare erfarenheter vet jag att en del har tyckt mina fullständiga latinska namn varit lite långa och svåra att uttala och valde för några kullar sedan att göra det lättare och ha samma art på blommorna men olika sorter. Jag hade redan bestämt påsk- och pingstliljor men då det bara finns tolv olika sorter på latin så fick jag ta olika variant/handelsnamn. Vilka var 50 st..

Till slut blev det; *Barret Browning, ag *Dick Wilden, ag *Ice Wings, ci x *Peeping Tom, ci x *Rip von Winkle, ag *Quirinus, ci *Salmon Trout, ag *Spellbinder, ag x *White Lion, am (pojkar) *Chantarell, ag x *Cheerfulness, ag *Ice Follies, amber *Minnow, ag x och sist men inte minst *Scarlet Gem, ci x (honor).

På onsdag börjar de första lämna hemmet.. alltid lika ledsamt. Jag har ännu inte bestämt själv vilka jag skall behålla, oftast vill man släppa någon, så i helgen måste jag börja ta beslut. Jag har en pojke som favorit, den sämst enfärgade i kullen då han har irishtassar, han är framåt och inte rädd för mycket. Nästan lite farligt vågad då han kastar sig ut och in i främmande situationer, go är han också. Skulle inte spara en pojke men Spirit behöver en någolunda jämnårig kompis. Oskyldig Och så två bruttor, vilka vet jag inte än.

Men jag vet att de som ännu har fått hem, inte alla än, kommer att komma till mycket lämpliga och bra hem!

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

[Driva]
0

Scarlet gem vilket underbart namn! <3

Thirre
0

Mm.. hon är underbar också! Flört Andra favoriter är också Minnow, Cheerfulness och Quirinus. Blommorna är fina också, jag väljer namn efter blomma med, de måste ha något speciellt.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Catta89
0

Haha, sorry men började asgarva när jag läste "Rip von Winkle" Så himmla häftigt namn asså Skrattande

Thirre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Barret Browning, White Lion och Chantarell flyttade i onsdags, igår åkte Salmon Trout och Spellbinder iväg hem till sitt nya hem. Jag passar även på att skicka med nya bilder.

Thirre
0

Bilden ovanför påminner om Yin & Yang..

Och så en bild på korsade svansar, litet äldre bild men söt.

Thirre
0

man kan somna och sova i alla möjliga ställningar.. (taget genom plexiglas, därav sudditgheten)

Thirre
0

sover..

Thirre
0

pälsbyte på en rexad råtta, alla såg ut så när köparna kollade på dem. Tur var att de i alla fall hade fått några mm när de hämtades, de påminde om strävhåriga taxar i pälsen