Små luckor?
Det är så att jag hittat en bur som jag är intresserad av. Den liknar Jenny-buren, men är både större och billigare. Det enda problemet som jag ser med den är luckorna. De är inte särskilt stora, men det finns flera. Vad tycker ni? Vad är minimum på burluckor storleksmässigt?
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

beror alldeles på om du har honor eller hanar tycker jag iaf.. Sånna vanliga decimeterstora luckkor är för små för mina hanar tycker jag, de är opraktiska!
Qui dormit, non peccat
För tillfället har jag inga råttor alls, planerar att skaffa snart. :) Jag minns inte exakt storleken på luckorna på den buren jag kollat på, men det kan hända att de är för små då jag funderar på hanar.

ja vuxna hanar blir väldigt stora=) vanliga msåluckor tycker jag är hopplösa, men de funkar ju bra till ungar och honor=)
Qui dormit, non peccat
Jo, det var det jag var orolig för. :) Lite synd egentligen, för det var verkligen en fin bur. Betydligt större än Jenny-buren, ganska hög och kostade bara kring 900 som ny om jag inte minns helt galet.

ah okej=) de var ju rätt billigt ändå=) annars så kan du ju alltid kolla blocket mm eller här, såg att de fanns en del voljärer till salu nu=)
Qui dormit, non peccat
Jo, jag har kollat rätt mycket på både tradera och blocket efter voljärer. Tyvärr finns det knappt några till salu där jag bor (Piteå), men jag ska kika vidare! :)

ah ja piteå är ju en bit.. men de fixar sig säkert om du inte har så brottom=)
Qui dormit, non peccat
Det gör det nog. :)

Du kan ju använda buren i ett år iaf och längre oxå om du är beredd att krångla lite när råttorna ska ut o så förresten=)
Qui dormit, non peccat
Jo, jag funderar på det. Dessutom finns det ju att köpa lösa luckor på en del ställen, så det skulle ju gå om jag knipsade upp buren och satte en stor lucka på framsidan eller så. :)

ja precis, de är nog inga problem=)
Qui dormit, non peccat
Jag ska nog åka och titta på den en gång till innan jag bestämmer mig. :) Det är ju en väldigt fin bur som enligt burräknaren rymmer 5-6 råttor, så priset är ju inte alls högt egentligen. :)