Tänderna
Har en fundering… Är det normalt att tänderna glider i sär när man tar i råttorna? Det ser ju helt bissart ut. Ex jag har en råtta som jag brukar gosa med och upptäckte idag att om man tog på var sida om underkäken så gled framtänderna i underkäken isär. Det kan ju inte vara rätt, det måste ju vara något skelettfel.
Det har varit en här på rif som hade en råtta som tappade sin ena framtand, och den var också sån i munnen att tänderna gled isär. Hon är bara tre månader gammal, nån som vet vad jag menar och kan säja vad det är och om det går att göra nå åt, eller om det är hopplöst.

råttor kan skjuta isär sina tänder och sen ihop dem igen. har inget med att göra om de tappar tänderna eller inte.
Qui dormit, non peccat
tyckte bara att det såg så konstigt ut, att de skulle kunna vriva tänderna på det sättet. Men om det är normalt kan man ju andas ut.
vad gällde att tappa tänderna trodde jag väl att om tänderna kan röras fast dom sittar fast i käkbenet så är det något fel på skelettet och att detta kan innebära att tänderna lossnar. Det var så jag tänkte.

Tappar tänderna kan råttan göra av tex sjukdom eller felaktig kost. Alla råttor kan sära på tänderna, vet dock inte till vilken nytta! De verkar ju inte så nödvändigt iaf.=)
Qui dormit, non peccat
ok tack så mycket
, blev lite orolig att det kunde vara nå fel på tänderna, men då vet jag att det inte är så. man lär sig något varje dag