Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1632 ggr
Adina
0

Råttsvansar

Skulle gärna vilja skaffa mig ett par råttor, men tyvärr har jag en mamma som vägrar, för svansarna. Hur botar man detta? :p Har försökt förklara för henne att dom inte alls är läskiga, men hon är inte speciellt övertygad.. ;) Vad tycker ni som bor med era föräldrar om svansarna? xD

allobosia
0

Det enda som funkar är väll att låta henne träffa råttor så hon får se att det inte är så farligt..

Min mamma gillar inte råttsvansar men hon har lärt sig att ta i dom.. :)

Adina
0

#1 - Har försökt, men hon vill inte precis :p

Bim
0

Berätta att svansarn är varma och mjuka… Och att dom faktiskt har lite hår! Vissa verkar tro att svansarna är kalla, sliskiga, döda saker som bara hänger efter råttan.. :P Hehe, kan hjälpa! :P

[ANNiZO]
0

Åh, svansarna är ju jättemysiga! Det finns inget bättre än när en råttis somnat på ens axel med svansen lindad runt halsen på en.

Men, om det är dina råttor behöver väl inte din mamma ta i dem? Och speciellt inte i svansarna om hon inte gillar det :)

hus-musen
0

jadu jag har inget emot svansar och det har inte min familj heller! har aldrig förstått varför svansarna är så himla läskiga, de är ju bara en svans liksom.

Qui dormit, non peccat

Raaata
0

Håller med svansen är inte alls läskig, den är mysig :3

Adina
0

Jag trodde först råttsvansen var kal & äcklig, men den hade faktiskt hår ju :O Var jättemysig :) Ska försöka övertala henna att den inte är läskig, jag återkommer hur det gått :3

CamillaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, råttsvansar är ju jätte mysiga! Älskar att gosa med svansar också ha haFlört

Adina
0

#8 - Man ser ju tillochmed fjunen, haha :D

Raaata
0

Haha ja det gör man ju;D

Jinaum
0

Min farsa var jätte nego och tyckte dom bara skulle vara ormmat. Men nu när han faktiskt fått passa dom och umgås sticker han till dem mer godsaker än jag! När jag inte är hemma och han passar dom får dom ju lax, tonfisk, liten klick smögen och leverpastej å jag vete sjutton allt.

Efter han hade fått träffa råttor iaf tyckte han inte lika illa och fick ge med sig om att dom var faktiskt söta. Avvärjt flera. Alla säger bara att dom är ohyffsade som kissar på en ;P men det är ju naturligt.

Raaata
0

#11 ha ja min pappa hade råttor när han var ung:) Ja och råttor är inte alls ohygeniska alls. När det kommer någon som säjer att tex: de är smittbärare, då frågar jag nästan alltid "hur måpnga gånger tvättar du dig om dagen?" och sen säjer jag att råttor tvättar sig minst 5 gånger i timmen. (Har räknat:P)

Breathplay
0

finns det inte råttor utan svans? Har för mig att jag sett en annons på blocket där det stod något om det ;b

Isabella Ekelund

Bim
0

#13 Nämen! Den råttan måste ha problem med balansen och allt… Stackarn…

Breathplay
0

#14 jo antagligen, det var ett tag sen jag såg annonsen.. men för mig att det hette något speciellt när dem inte hade svans.. kommer dock inte på vad xD

Isabella Ekelund

Vippelicious
0

hamster?

Medarbetare på fantasy.ifokus

Bim
0

Hahaha, jaa, var det inte en hamster? xD

Breathplay
0

haha nee stod råtta xD dem kanske tog fel på en råtta och hamster?

Isabella Ekelund

[SarahOhrn]
0

hamster, haha! den va bra :p

[SarahOhrn]
0

hamster, haha! den va bra :p

Raaata
0

#18 annars kanske det var en råtta som hade klämt sin svans och blivit av med  den? :P

Allamej
0

Om en råtta föds utan svans så är den manx, precis som katterna…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bim
0

#22 Vad hemskt.. Stackars den råttan… :/

Zessan
0

Jag har alltid tyckt råttsvansar e äckliga, men när jag höll i en råtta så var det inte alls äckligt:) Älskar råttor, men kan ej ha dom eftersom pappa e allregisk:'(

Pajjen
0

min pappa bryr sig inte så mycket, mamma tycker bara dom e söta.

har faktiskt ingen aning om hur man ska "bota" denna svans-skräcken som härjar lite överallt tycker jag (a)
mina kompisar tycker likadant!
skit jobbigt.
hoppas du lyckas övertyga henne iaf, det är ju trotts allt inte hon som ska se dom varenda dag och inte hon som ska byta på dom?

visst hon ska ta sitt förälder ansavr självklart, men endå. hoppas nån fattar vad jag menade :)

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Regn
0

mitt råd är bara: tjata, tjata och övertyga! min mamma ville inte alls att jag skulle skaffa råttor först, men jag fortsatte bara tjata, lånade böcker på bibblan, fick till och med mamma att läsa dem, och tillslut gav hon med sig. nu tycker hon om mina råttisar jättemycket och är väldigt engagerad i dem! hon säger att hon tycker råttor är fantastiska djur =) och svansen hör ju till råttan. ingen råtta utan svans.

wintermynta
0

När sonen ville skaffa hamster (han har tjatat i tre år) så visa han mig alla söta hamsterbilder han har kunnat hittat. Han har läst på och själv tagit kontakt med uppfödare samt spara pengar.
Så nu har jag gett med mig under vissa villkor.
Visa din mamma att du är ansvarsfull och att det är du som kommer ta hand om r8orna. Bor ni nära stockolm . kika in på en utställningen. Låt henne hälsa på en r8 framifrån och be ägaren gömma svansen och förhoppningsvis kommer hon till slut våga känna på den. Många har en uppfattning om hur den ska kännas och blir förvånade när dom väl tar i svansen. Annars så om det finns en uppfödare nära dig. hör om ni inte kan göra ett hembesök.
Lycka till!

Adina
0

Tack för alla svar allihopa :) Har redan 2 hamstrar och det tycker hon är okej, men jag förstår inte den stora skillnaden? En liten svans mer eller mindre :/ Jag ska försöka övertyga henne :p Den är ju trots allt inte så läskig som man tror, mer åt det mysiga hållet :3

Jinaum
0

säg då så här: Råttor är lite som hamstrar fast vaknare, mer å ta i och råkar ha en svans. Dessutom lite mer sociala *anser i alla fall jag sedan mötet med min styvbrors dvärghamster*.

Så mycket skillnad är det inte egentligen. Större, nyfiknare, svans, mer å ta i. Dessutom äter dom ju lite mer :P Men man kan ju ge dem utav rester =3

Ladyinred
0

din mamma kommer nog att se samma fördelar som min gjorde. de är ypperliga avfallskvarnar. idag får jag ofta med mig doggy-bag från både mamma och kompisar för att de vet att råttorna vill ha resterna.