Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 397 ggr
Brullebro
0

Allergi

Min mamma är allergisk mot djur. Inte så väldans farligt men hon är ändå allergisk. Och jag vill ha råttor. Jag hade tänkt å ha dom på rummet eller så. Men hur ska man göra ? Jag vill så gärna

hus-musen
0

Du får låta din mamma träffa råttor och känna av hur pass mycket hon reagerar på dem, säger hon nej då så får du nog vänta tills du flyttar hemifrån. Det fick jag göra iaf=)

Qui dormit, non peccat

Brullebro
0

Mm.. Men visst e hanar värre än honor när det gäller allergi

hus-musen
0

Näe de behöver inte vara så, jag tål honor men inte hanar och småbebisar, men de är många som inte tål honor men tål hanar. Så de är individuellt! Man måste prova för att få veta.

Qui dormit, non peccat

Brullebro
0

OKej :)

Bim
0

Låna råttor som jag gjorde! :D

Brullebro
0

Jag har ingen bur

Bim
0

Jag lånade råttor för ett år sen (snart 1 ½ år sen) och då fick jag med bur och två honråttor. Du kan kansk4e fråga här på rif om ngn vill låna ut sina råttor till dig.. :) Men läs på mkt då innan. Så råttornas ägare vet att råttorna hamnar i goda händer.

KickanW
0

Men kom igen nu, om du funderar på att skaffa råttor får du väl ha lite fantasi och lösa sånt där, hur ska det annars gå?

Du kanske kan låna av samma person som du lånar råttorna, eller låna av någon släkting/vän, eller köpa en billig på blocket?

Hur hade du tänkt göra om du ska skaffa råttor? :P

Brullebro
0

Hur länge hade du dom då?

Bim
0

Jag hade råttorna i ca en månad. Men då visade det sig att mamma var allergisk mot råttorna. Så då lämnade jag tillbaka dom… :(

Brullebro
0

#8 Jag har väll blivit smittad av mina föräldrar.. Dom får allt att bli negativt.. Men jag vill ju :)