Transportera råttor
Hejsan!
Jag har en liten fråga, jag ska ut och åka lite tåg och sådant med mina råttor, har en transportbur åt dem men tror det blir väldigt stressigt för dem att åka i endast den, så jag undrar hur brukar ni andra göra?
Tänkte eventuellt stoppa in buren i en påse eller lägga en handduk över buren men drar de inte in det i buren och tuggar sönder det?
Tacksam för svar :)
(vet inte om jag valde rätt grupp dock :p )

Mina sitter i en kattbur helt "öppet" har dem inte övertäckta om de inte är mitt i vintern! Mina bryr sig inte om folk och andra djur utan sover snällt hela tiden=) Men du kan ju ha med en filt eller nått och hålla lite koll på dem så de inte äter upp filten=)
Qui dormit, non peccat

Den jag transportbur jag har är en fågelbur så den har galler hela vägen runt vilket gör att de int ehar skydd någonstans, tänkte att det kanske blev för mycket. De har aldrig rest förut på detta vis så det blir en ny upplevelse :)
Tack för ditt svar :D

#2 Ah okej jo men då kan de ju vara bra med något som skyddar lite mot blåsten och insyn.. Kattburen är ju ganska skyddad mot sånt. Men en stor ikeakasse och en handduk borde göra susen, kolla bara så de inte blir för varmt och att de har syre!=)
Qui dormit, non peccat

Har ingen ikeakasse så jag får lösa det på annat vis :p Men det löser sig nog, tack för svaren iaf :D

inga problem
Qui dormit, non peccat
Lägg over en stor handduk.
OscarH: Du kommer ganska fort bli tillsagd om du spammar på det här viset. Håll dig till ämnet i trådarn och ha tålamod, folk svarar ändå.

Var kan man få en transportbur till lägst pris? sånnnn för katter asså :)

Var kan man få en transportbur till lägst pris? sånnnn för katter asså :)

Jag köpte mina på ÖB dom funkar bra men är lite plastiga.

blocket kan man hitta mycket på=)
Qui dormit, non peccat