Inredning ??
ngn som har något tips på roliga saker att ha i buren? Har rör, matskål, ganska stort hus, badkar. Vad kan man mer ha?

stegar, hyllor, hängmattor, klätterleksaker, mm
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ok

..rep att klättra på (tex grimskaft från hästbutik eller så kan man fläta egna), grenar (som man först kan lägga i frysen för att få bort ohyra), korgar att hänga upp (och lägga fleecetyg i om man vill göra extra mysigt), kartonger, tidningspapper..
Om du kollar under "Boende och mat" i menyn så finns en kanonbra tråd som heter "Bilder på era råttburar". Där får du massor av inspiration kan jag lova :)

Jag puttade nu upp bildtråden så den hamnade bland dom senaste inläggen, "Bilder på era råttburar" den som är skriven av Liinn med 282 svar

Vad ska man fläta av Emma? Tack för hjälpen förresten!

#5 Jag strimlade en benvärmare i tre delar och flätade, blev tjockt och klättervänligt :) Benvärmaren som blev över la jag i en korg i buren som "sovsäck". Men man kan nog fläta av i princip vad som helst.. Tyg från gamla kläder, sönderklippta handdukar, lakan/filtar..

ok tack!, mera tips ? 

Jag hämtade nyss in 2 björkkvistar och penslade den med olivolja, verkar vara mycket uppskattat.
Strimmlat tidningspapper är uppskattat att bädda i huset med.
Tomma toarullar är också roliga saker hälsar Pandora.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Även fulla toarullar lär vara extremt kul (för råttorna, inte för matte/husse) :P Man kan hänga upp en full rulle på en gren eller dylikt, sedan lär massakern vara i full gång!

Ett till tips: minifångst från Ikea (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90096786) Funkar både som klätterställning och sovplats. På Ikea finns för övrigt massa bra inredning om man låter fantasin flöda. Det finns några Ikea-tips-trådar här på forumet, så om du söker på Ikea lär det komma upp en hel del :)

Ok tack! Testade ditt tips Emma ska lägga in bilder alldeles strax

#11 Vad kul, ser fram emot bilderna :D

#14 Fint!
(Tog bort resten, såg att du ska köpa voljär till jul ;))

#13 Vad bra repet blev!

Läste i råttburs-tråden att du ska köpa en voljär :) Låter jättebra! Om du bor i Stockholm och vill köpa en ny Lagos kan jag tipsa om Zoovaruhuset i Kungens Kurva. På Hornbach i Fittja har dom också eb bra voljär. Om du vill köpa begagnat kan du kolla på blocket.

#19 Vilken sötnos =)

dorislinn: Var har du köpt din bur du har nu… ? Jag letar efter en sån som sjukbur? 

Jag köpte den på parva oo i karlstad finns säker på andra affärer också den är ganska poppis till marsvin ;)

Putt