Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1124 ggr
dorislinn
0

Inredning ??

ngn som har något tips på roliga saker att ha i buren? Har rör, matskål, ganska stort hus, badkar. Vad kan man mer ha?

AnneN
0

stegar, hyllor, hängmattor, klätterleksaker, mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dorislinn
0

Ok

Emma87
1

..rep att klättra på (tex grimskaft från hästbutik eller så kan man fläta egna), grenar (som man först kan lägga i frysen för att få bort ohyra), korgar att hänga upp (och lägga fleecetyg i om man vill göra extra mysigt), kartonger, tidningspapper..

Om du kollar under "Boende och mat" i menyn så finns en kanonbra tråd som heter "Bilder på era råttburar". Där får du massor av inspiration kan jag lova :)

Emma87
0

Jag puttade nu upp bildtråden så den hamnade bland dom senaste inläggen, "Bilder på era råttburar" den som är skriven av Liinn med 282 svar

dorislinn
0

Vad ska man fläta av Emma? Tack för hjälpen förresten!

Emma87
0

#5 Jag strimlade en benvärmare i tre delar och flätade, blev tjockt och klättervänligt :) Benvärmaren som blev över la jag i en korg i buren som "sovsäck". Men man kan nog fläta av i princip vad som helst.. Tyg från gamla kläder, sönderklippta handdukar, lakan/filtar..

dorislinn
0

ok tack!, mera tips ? Glad

AnneN
0

Jag hämtade nyss in 2 björkkvistar och penslade den med olivolja, verkar vara mycket uppskattat.

Strimmlat tidningspapper är uppskattat att bädda i huset med.

Tomma toarullar är också roliga saker hälsar Pandora.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Emma87
0

Även fulla toarullar lär vara extremt kul (för råttorna, inte för matte/husse) :P Man kan hänga upp en full rulle på en gren eller dylikt, sedan lär massakern vara i full gång!

Emma87
0

Ett till tips: minifångst från Ikea (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90096786) Funkar både som klätterställning och sovplats. På Ikea finns för övrigt massa bra inredning om man låter fantasin flöda. Det finns några Ikea-tips-trådar här på forumet, så om du söker på Ikea lär det komma upp en hel del :)

dorislinn
0

Ok tack! Testade ditt tips Emma ska lägga in bilder alldeles strax

Emma87
0

#11 Vad kul, ser fram emot bilderna :D

dorislinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer bilderna Glad

dorislinn
0

Hela buren :)

dorislinn
0

Lilla Daisy! Mina nya råttor heter Daisy och Debb de är tre och en halv vecka gammla :) Köpte dem i förrgår

Chippers
0

#14 Fint!

(Tog bort resten, såg att du ska köpa voljär till jul ;))

Emma87
0

#13 Vad bra repet blev!

Emma87
0

Läste i råttburs-tråden att du ska köpa en voljär :) Låter jättebra! Om du bor i Stockholm och vill köpa en ny Lagos kan jag tipsa om Zoovaruhuset i Kungens Kurva. På Hornbach i Fittja har dom också eb bra voljär. Om du vill köpa begagnat kan du kolla på blocket.

dorislinn
0

Tack Emma! Bra idé! Mina råttisar är lite blyga för jag köpte dem i förrgår så de leker inte så mycket än, de är bara 4 veckor

Chippers
0

#19 Vilken sötnos =)

Nicciz
0

dorislinn: Var har du köpt din bur du har nu… ? Jag letar efter en sån som sjukbur? Glad

dorislinn
0

Jag köpte den på parva oo i karlstad finns säker på andra affärer också den är ganska poppis till marsvin ;)

RatLover
0

21# Tror det är en sån här :)

LinnLinn
0

Putt Glad