vetten imorrn -.-
ok…
så har man bokat tid hos veterinären imorrn
då man ska undersöka gammeltanten som har fått en knöl på halsen och 2st av grabbarna som har börjat låta lite
(är lite nojig sen vi förlorade en av hanarna i luftvägsinfektion)
och jag sitter som på nålar T-T
har inte varit hos vetten med en råtta sen jag avlivade min första råtta
You can't spell Bitchy without Itchy

det går säkert bra=)
Qui dormit, non peccat
Vet hur du känner dig, det var riktigt jobbigt att gå till vetten idag. :(
Men det kommer säkert gå bra för dig. :)

jo förhoppningsvis kommer allt gå bra,
men det är ju alltid det hänger ett mörkt moln över veterinärstationen så att säga…
och Gammeltanten (cheza)
är nu 1,7 år gammal och har en knöl som sitter på ett inoperabelt ställe och som växer fort T-T
och vi vill inte släppa henne riktigt än
(hon var den första råttan jag och min medägare skaffade ihop)

Jag hoppas det går bra! För allihopa ^^

lycka till!
kanske också måste till vetten snart med råttisen :(

allt har gått bra hos vetten förutom att hon glömde bort oss efter att undersökningen var klar så att vi fick sitta och vänta i undersökningsrummet i över en timma -.-
och sen kan vi ha fått fel sorts antibiotika till råttorna då det enligt bruksanvisningen INTE ska ges oralt…vilket vetten sa åt oss att göra…
dessutom verkar dosen väldigt stor (0,3ml per dag)
Verkar som att du råkade ut för en lika trög veterinär som jag gjorde för nån vecka sen då jag misstänkte att min ena hona brutit svansen. Hon visste absolut ingenting om råttor, vågade inte ens röra råttan, och visste heller inte vilken medicin man kan ge råttor -.-
Men det e skönt att höra att det gått bra! :) Hoppas rådisen blir frisk :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

jodå alla 4 som har fått medicinering + gammeltanten med knölen hoppas jag innerligt på att de kommer må bättre…
fast om knölen växer så är det mest skonsamma att ta bort henne istället för att låta den växa så att den blockerar hennes luftvägar och att hon får kvävas till döds :(
men jag hoppas på att den inte växer alls

och jag måste bara tillägga att det var samma veterinär som jag avlivade min första råtta som hade hand om råttorna idag…
och denveterinären träfafde inte den första avlivningssprutan rätt så att det krävdes 2st sprutor för att hon skulle somna in :(
så nästa gång ska jag be om en veterinär som faktiskt inte fick sin licens ur ett flingpaket
#10 jisses, man undrar nog vartifrån dessa veterinärer fått sin licens.. om det var från Kellogg's eller Finax.. -.-
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se