Rex !
Till höst kommer mina första rex råttor :D jätteglad för det!
Har redan två "vanliga" så att säga råttor. Är det nåt man ska ta hänsyn till med rex råttor?
eller dom är precis som vanlig bara med lockig päls m.m ?
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

de är precis som vanliga råttor…fast krulltottar ^^
You can't spell Bitchy without Itchy
dom är precis som vanliga släta, fast jag tycker dom är mysigare att pussa på, älskar pälsen på rexar^^, Har själv 3 rexar och 3 släta. ;)
Rexade råttor saknar ju täckhåren och är därför lite mer känsliga för drag och kyla, annars är de precis lika.
#3 Det stämmer men i vanlig inomhustemperatur så märks ingen skillnad.

ja tycker att de kan håra lite emellanåt åxå….
Jo, rent fysiskt så tappar de pälsen lite då och då, mer eller mindre. Men man behöver inte sköta dem annorlunda än andra råttor.

Min mammas släta råtta tappar mer päls än hennes rexade, eller är de bara jag som inbillar mig? Har visserligen inte studerat just pälslösandet särskilt noga men ändå=)
Qui dormit, non peccat
Rexar ser ofta lite ''skabbiga'' ut när dom är gamla för att dom blir tunnhåriga. :)
#8 framförallt hanar kan bli riktigt fula^^
#9 Haha ja, min rexgubbe är inte allt för snygg måste jag erkänna ^^
därför har jag hellre rex på honor än hanar om jag kan välja sånt, men självklart har jag rexar i båda flockarna endå.
Jag har faktiskt aldrig haft en rexhona men det kommer väll ^^
de behåller sitt "ursprungsutseende" på ett annat sätt. blir inte gleshåriga och orange och flottiga med tiden.