Stora Vår
Snart är det dags för nästa utställning på kalendern, Stora Vår i Kallhäll. En utställning med dubbla standardklassar, internationella domare och besökare. Sista anmälning- och betalningsdag är framflyttad till 6/5.
Klasser:
Domare:
Standard 1
Standard 2
Pet Class 1
Pet Class 2
Agility A
Agility B
Sandra Mobbs
Graham Mobbs
Gail Adam - Huvuddomare
Jesper Pettersson
Jessica Matson
Johanna Ivarsson
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Och så ställer jag en fråga direkt; Är det någon som vet att det skall vara två petclasser eller har det blivit fel när personen skrev infon om domare? När en utställning förväntas ha många deltagare har man två domare för att det inte skall bli för tungt och jobbigt med allt för många råttor att döma. Kan det vara detta som menas? Då det står att Gail är huvuddomare.. Jag har aldrig varit med om att det har varit dubbla standardklasser OCH dubbla pc-klasser på samma utställning… Någon som vet mer?
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

#1 Det har blivit en liten miss.
Jesper dömer om det är så att Gail får för många. Då dömer han pet juniorerna.

Som jag trodde.. Tack Mia! Då vet jag hur mycket jag skall betala in nu, det hade blivit så mycket dyrare med en till pc-klass. Jag antar att vi ses där?

Japp jag kommer med ett helt gäng men det blir fam som ställer ut. Ska ev sekretera.

Jag skulle gärna vilja sitta sekreterare åt en engelsk domare någon gång, det skulle vara oerhört intressant och lärorik erfarenhet. Men jag ska ju ställa ut och har inte någon med mig som kan göra det, åker själv med tåg, och skulle gissa på att t ex Johanna inte skulle ha något emot att få hjälp med sina råttor. Jag står även till ditt förfogande om det skulle bli aktuellt. Eller någon annans.. Har inte så många med mig.