Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 833 ggr
[ANNiZO]
0

Vad gör hon?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar låta råttorna springa runt i min säng på kvällarna(eftersom jag är trött och inte vill ha dem springandes runt i rummet när jag inte har stenkoll), och nu på sista tiden så springer Lacuna upp och gör något konstigt med mitt hår. Jag har ganska kort hår, kanske 6-7 cm långt. Hon liksom sätter tänderna i hårbottnen och gräver, arbetar sig sen ut på hårstråna. Hon kan sitta och hålla på så i flera minuter.

Putsar hon mitt hår? O.o

Jag har inte märkt att hon fått av så många hårstrån, kanske två stycken, men eftersom hela proceduren gör lite ont så märker jag inte om hon rycker av något. Kan det vara så att hon sväljer håret eller drar hon helt enkelt inte av det? Tänkte att det antagligen är farligt om hon sväljer så långa hårstrån.

Varför gör hon det?

Slänger in en gullig bild på Serena (som ligger överst) och Lacuna (underst) ;) Matskålen var tydligen väldigt bekväm att sova i…

Allamej
0

Jag tror hon agerar frisörska :) Grattis din råtta älskar dig :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

hon putsar dig=) Mina pojkar gör likadant, dock har jag väldigt långt hår så de ger upp halvvägs=)

Qui dormit, non peccat

[ANNiZO]
0

HAHA aw! Lilla Lunis då! Men du tror inte att det är farligt? Att hon sväljer hår eller något? Vill ju inte att min älskling ska bli sjuk när hon gör något snällt :(

Och jag förstår plötsligt varför råttorna piper när de blir putsade, det gör faktiskt ganska ont! Hon tar liksom i hårdare och hårdare xD

[ANNiZO]
0

Hihi vad sött :D Ja, mitt kanske är lite mer putsvänligt, inte lika mycket att putsa^^

zyrix
0

Hehe de brukar min RAmbo också göra. Men jag är lite mer rädd för allt man har i håret de kanske inte är så bra för dom att få i sig :(

//zyrix