Zooaffär i sthlm
Skulle behöva lite tips på bra djuraffärer i sthlm?
Där de kan finnas massor med olika råttor.
skulle behöva veta idag?
jag bor inte i närheten, men ta telefonkatalogen i morron och ring runt och fråga vad de har för varianter om det är nån särskild som du letar efter…

Det finns massor av bra uppfödare i sthlm! ;) Varför har du så bråttom med at få veta idag?
Ska köpa i morgon :)
Ska du köpa imorgon så är det ju bråttom. Men ibland kan det vara bättre i slutändan att ha väntat lite istället för att ta den första bästa.

Varför vill du just ha från djuraffär?
#5; Ja självklart, men har planer att kolla runt och kanske köpa i morogn om jag hittar någon :) Och för att kunna titta måste jag veta olika djuraffärer xD
#6; För det spelar ingen roll för mig om det är från affär eller uppfödare :) så varför inte affär där man kan kolla och välja bland massor och kunna få direkt,
Jaja, har du planer att fråga idag och köpa imorgon så är det inte inte så många andra möjligheter än djuraffärer…varför inte vänta och kolla runt bland uppfödarna istället?
Gå till "Allt du behöver veta om I fokus" så ser du flera uppfödare.
För vill inte att min hane ska behöva vara ensam så mycket längre. :P
Kista! Kista e bra! 
Men där finns det oftast bara honor inne, så då får du beställa! 
Jaha :)
Mjo kanske åker förbi kista då :D
Har dom olika färger , tecken och så ?
vet du möjligtvis om de har dumbo?? :)

#12 Om du nu ska avla så satsa på djur med känd bakgrund.
Jag ska inte avla :)
Bara köpa burpartners/nya familjemedlemmar ^^,
#12 Du kan beställa precis allt därifrån! 
Vill bara påpeka att om man "beställer" en speciell färg kan man iaf utesluta allt som har med bra omvårdnad och bra djurhållning att göra.
Om det vore några bebisar som föddes upp i bra miljö skulle man inte kunna välja och vraka mellan färger och teckningar utan då är det helt säkert en stor grossist som föder upp hundratals bebisar i små, små lådor.
#12 tycker inte att du ska köpa från kista……..
bromma zoomarknad har jag iallafall bra erfarenheter ifrån + att det finns massor av tillbehör och är billigt =)

#17 Har dom djur på bromma zoomarknad ?
//Sweetie 
Jag ska till sthlm på lördag. Finns en agouti dumbo pojke här som väldigt gärna vill komma till ett bra hem.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#20 sorry :-P
Men ja agouti grabben är klar (skulle haft med honom till ladyinred men missade helt små grabbarnas bur när jag packade) Han skulle väldigt gärna vilja komma till ett eget hem.
han är ifrån zoo mamma och okänd bakgrund. Men väldigt go och funkar i stor flock med varierande åldrar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ja jag är övertygad att han kan få de bra på andra ställen än hos mig :P
Jag vill nog inte beställa håller med #16.
Men.. aa får se hur det blir ..

#23 Varför inte ta den som Zickan erbjuder? Han är ju dumbo, och hon vet ju att han har bra temprament och att han är frisk.
Sök på eniro lr något. :)
Men köpt helst från uppfödare, om du hittar någon snabbt. :)

Ja köp zickans! :D
Mjo, hittad eingen i någon affär som liksom.. blev kär i.
Plus att flera affärer inte ens hade råttor :o
Blev knäpp.
Skickar ett Pm till dig Zickan! :)

om det är så som du säger att du vill ha sällskap till din hane så ta en råtta som behöver hem….de finns ju Råtthjälpen vetu ;)
köpa första söta i en zoo affär gynnar verkligen inte din hane…då den kan får olika sorters kvalster eller löss så då får du va beredd på å penga ut behandling på alla dina råttor sedan.
Kanske det..
Du har ju många uppfödare här så jag fattar inte varför du hellre tar en zoo råtta när du kan få köpa en råtta som du får information om. Man ska väl alltid försöka välja det bästa alternativet.
Man ska aldrig ha bråttom när man skaffar djur. Och som många andra tycker jag inte man ska gynna affärer som säljer levande djur.
mhm

Hon har ju redan sagt flera gånger att hon inte bryr sig.. Men det vore ju schysst om en liten fin pojke som letar hem kunde få ett. Hoppas hon tar zickans!
Jag hittade en super mysig kille :(
Helsvart och den större hanen i buren bråkade och rev i honom, usch mår så dåligt av att se honom där, så frågade om jag kunde få köpa honom, men fick inte eftersom jag inte är 18 än .. Men ska se om han är kvar när en kompis bli frisk :)

#33 Kan du inte ta med dina föräldrar? Det är inte meningen att äldre kompisar ska köpa åt yngre, det är inte därför regeln finns.
Det var väl så att hennes mamma tyckte det räckte med 1, så hon vill väl inte köpa fler, eller?
Exakt, min mamma tycker han ska vara ensam.
Vilket jag inte vill, så om hon inte vill hjälpa mig tar jag och fixar det själv ;) Tyvärr . Men enligt mig är det bättre att jag trotsar emot henne än att min lille kille är ensam.

#36 Då är det absolut bättre. Men har du inte förklarat för din mamma vad lagen säger och att han kommer må väldigt dåligt om han bor själv?
Ja det har jag sagt :o
Men hon tror ändå inte på mig, och bryr sig knappt -.-'
Mitt erbjudande står kvar, behöver du hjälp att anmäla henne så är det bara att höra av sig… eller förneka henne tillgång till nån råtta.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Anmäla min morsa? .. Pff.
Skulle inte tro det va?!
Det här handlar om MIN hane som är ensam..
Hon har ingen råtta? …
plus att jag ska hämta en hane nu på lördag till honom.

Självklart är det ingen bra idé att be en person under 18 (vet inte hur gammal du är) att anmäla sin egen mamma.
Men det är jättebra att du försöker få en hane till den hanen som din mamma ska få. För visst ska hon ha båda?
Tar allt på en gång ^^
Just nu har jag en ensam hane, ensam hona med en liten hane.
På lördag ska jag hämta hanen av Zickan (helt underbar kille).
Som ska flytta ihop med Min hane, hoppas jag.
Och när lillen blir äldre och får flytta, flyttar han in till hanarna ända tills morsan köper en burkompis till honom, annars stannar han hos mina hanar. :)
Sen ska jag även försöka hitta en hona :)
Det låter som ett jättebra beslut. Lycka till!
Det tycker jag med :)
Men blev så förbannat kär i den lilla svarta hanen i globens djuraffär :o :/

:) va bra att de löste sej! lycka till!
Tack ^^

#46 Akta dig för globen, senaste gången jag var där satt det en liten 8veckors hane inne hos honorna, jag påpekade det för expediten och hon fnös bara.. För han och honorna var ju aaaabsolut inte könsmogna enligt dem..
Qui dormit, non peccat
:o neej? .. Vad dåligt :s
Kanske borde glömma den lille där då ..

#50 Jag tycker inte att de verkar vara så seriösa iaf.. Men man vill ju så gärna ge råttorna där ett bra hem!
Qui dormit, non peccat
Aa precis.. :/