Fryser , ofta sjuk...
En av mina råttor är alltid kallare än den andra :( (det är en roan som e kallare) hon har ofta snor runt nosen och jag har ett ganska "kyligt hem" (vi måste elda för att få värme)
jag är jätte orolig för att hon ska dö av sjukdom pga kyla , så jag undrar vad man kan ha som bomaterial som är jätte varmt? hur ska jag ha råttorna för att få det varmaste stället? är så rädd om mina älsklingar och jag blir alltid orolig.
blir det varmare ju fler råttor man har?
tackam för svar :)
Mitt förslag är att om du har råttor som går bra på toa så använd fleecefiltar som bottenunderlag! Hade det en tid och det fungerade hur bra som helst. Mysigt då de kan krypi in under, busa i o sova i det. Men det förutsätter att man har lådtränade råttor :) annars måste man byta filtarna väldigt ofta.
Ja, har man fler råttor så ligger de ofta nära varann o myser i nån hängmatta, vilket gör att det blir varmare. Man vet ju själv om man har kallt och ligger nära nån annan så blir det snabbt varmt och skönt. Mysigt ^^
Sätt ut massa olika mysplatser i buren som rådisen kan krypa in i o mysa i värma sig.
Du kan inte ställa buren nånstans där det är lite varmare? Eller är det lika kyligt i hela huset? :)
Har du annars funderat om det e nåt kroniskt din råtta har? Rosslar den när den andas?
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Hon rosslar inte oh jag hittar inga andra täcken än att lite på pälsen kan stå upp men det lägger sig när dom ligger brevidvarandra :) min råttor är inte låd tränade :P det e nog lika kyligt i hela huset. jag har en fleece filt under buren så den inte står rätt på golvet men jag antar attt det inte hjälper så mycket :P
jag får alltså köpa lite mer hängmattor ^^
men den andra råttan fryser aldrig :\ kan det va så att roans råttor är känsligare?
har hört att dom lätt blir sjuka osv

Det låter som att dina råttor skulle må bra av att du investerade i en värmelampa! :)

#3 okej :) vad ska det vara för färg på värmelampan? ska den lysa vitt eller rött? :P det e inte skadligt med röd va? :P

Vad kan man ha för bomaerial då?nått som är varmt? =) jag har toa papper men de stinker :(

Har ingen aning om färgen, men det finns ju speciella för djur.
Jag har bara fleece som mina kan boa med. Så tvättar jag när det börjar lukta.