Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 988 ggr
[kalelo]
0

Varning! msn-virus

Nu går det ett msn-virus som anitvirusprogrammen inte reagerar på än.

Det kommer upp en ruta som ett meddelande från någon på din kontaktlista, vad du än gör klicka inte på denna länken. När man själv har fått viruset, skickar det automatiskt sådanna meddelanden till andra på din kontaktlista.

Jag har fått ta bort msn helt från min dator, och problemet är fortfarande inte löst.

JeppJepp
0

Det är ett riktigt gammalt virus.

sockerrattan
0

Byt lösenord så kanske det löser sig… det gjorde det för migSkrattande

Mia//

RatLover
0

Usch, det är så jobbigt det viruset -.-

MangoMelon
0

Det där viruset e riktigt gammalt.. Och varningsklockorna bör ringa redan då nån som e offline skickar en länk utan att skriva nåt annat. Men bra att du varnar! Det e riktigt jobbigt att få det i sin dator.. :/

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

KickanW
0

Det går ju runt såna virus hela tiden. Man ska alltid ha som vana att kolla upp att det är "rätt person" man skriver med innan man klickar på länkar eller tar emot filer.

Bim
0

Jihoo, det där viruset kom till mig och sabbade hela min dator!

Lovizaa
0

Om nån "skickar" en länk kan man fråga först vart man kommer om man klickar på den. Det gör jag alltid. Och om dom inte vet, så är det ju virus, antagligen.

Terato
0

Jag fick ett mail från en på min lista som såg skitskumt ut. Det var givetvis inte hon som hade skickat det utan det var något virus/trojan eller nåt liknande. Öppnade ingen länk men det kanske räckte med att jag öppnade mailet. Men än har det inte hänt nåt iaf!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

SweGizmo
0

uch då. bra att veta iaf:)

Min blogg: SweGizmo.se

jessi_twini
0

Jag var ju dum att klicka på en sån där länk förut.. Men inget hände Flört

KickanW
0

#10: Det är dock inte säkert. Det finns många virus som är passiva och exploderar långt efter man fick dem… Och såna som långsamt förstör program osv. Långt ifrån alla virus märks direkt.