Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1073 ggr
Backelin
0

RatTube

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra en hemsida, "RatTube" där jag samlar klipp ifrån youtube och andra ställen på råttor.. Någon som skulle vara inne på den sidan om jag gjorde den??

hus-musen
0

Får du verkligen göra det? Det som äger youtube och som har flera sajter som slutar på tube äger väl "tube" och den designen?

Qui dormit, non peccat

Otaku
0

Idéen är jätte bra. Men dock vet jag inte om den skulle slå igenom. Hur har du tänkt driva sidan? Sen blir det jobbigt att fråga om lov för varenda film. Men man kan ju ge den en chans.

Mvh Vinetta

Backelin
0

Asså..  Jag menar inte en så värst profsig sida.. utan bara en sida där jag lägger upp alla videos.

hus-musen
0

#3 Du måste ju fortfarande ha lov till att ha den designen och det namnet.

Qui dormit, non peccat

Backelin
0

Men då får jag väll döpa  sidan till nmågot annat då xD

gulzebra
0

Tja, jag kan ju säga som så att om du skulle lägga upp mina filmer "bara sådär" som det låter som så skulle du få en polisanmälan på dig. Det antar jag att jag inte är ensam om.

Fast min anmälan vore då ingenting mot den anmälan Google skulle göra (för visst är det Google som äger Youtube?).

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

För övrigt, har du tillstånd från Disney att använda den avataren? Annars är även det ett brott mot upphovsrättslagen.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Love-
0

Jag vet inte om du får göra detta du måste ha folks tillåtelse att a dera filmer, sedan vet jag inte om youtube skulle godgänna det med jag gillar iden

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

TienMu
0

Du kan ju ha en sida me videos som DU fått av tex medlemmar här på rif….:)

Backelin
0

Tänkte mest ha det som TienMu sa…

Backelin
0

**Men en sak jag bara kom att tänka på är när några lägger ut youtubeklipp här på rif.. måste man inte ha tillstånd?? :S
**

gulzebra
0

Nej, inte när man bara länkar. Däremot krävs tillstånd om man publicerar någon annanstans, vilket jag antar inte gäller när man bara länkar till filmen.

Backelin
0

Men här t.ex.. Då är det väll inte bara en länk.. när  dom gör som här

vill bara veta hur det funkar

niffen
0

Du ser den lilla blåa texten precis under filmen? Testa klicka där och du får ditt svar  Flört
IFokus har en funktion så att man klistrar in länken i en ruta för just filmer och då kommer videon upp där.

Stephanie
0

Det finns flera privatägda "tube"-sidor, så jag antar att det är okej. Men att använda sig av loggan är att be om en anmälan!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

Och som de andra säger - att själv samla ihop filmer och lägga upp på sidan är olagligt. Att länka går däremot bra. Youtube är ju smart eftersom man kan länka därifrån, och ändå få upp filmen direkt på den andra sidan.

Backelin
0

Det är altså okej om jag har en länk under?

Denna kommentar har tagits bort.
gulzebra
0

Att länka är okej, men om du snor videon med en länk under så är det inte okej nej…

Backelin
0

# 19

Men det är ju så det är här

En video med en liten länk under.. Eller vad menar du med "snor" videon?

gulzebra
0

Där är videon bara länkad, inte stulen…

Om du tex laddar hem videon och lägger upp den själv så har du stulit den om du inte bett om tillåtelse från den som gjort videon.

Stephanie
0

#20 Det finns alltså speciella länkar på youtube för att kunna visa videon direkt på hemsidan. Då har man alltså inte snott filmen. Du ser det där det står "Webbadress" och "Bädda in" bredvid filmerna på youtube.

Backelin
0

Va bra! för det är precis så jag tänkt göra Flört

KickanW
0

#23: I så fall måste du ju använda bara youtubefilmer… För de flesta andra sidor har inte den funktionen så att man kan länka direkt till filmerna. Och om du länkar är det väl bättre ett bara spara en länksamling här på RIF t.ex?

Backelin
0

Nu har jag gjort en liten test för att se vad ni tycker..   Om det nu är nån som ens orkar kolla in sidan xD  ratvideos.webs.com

Den är ju inte klar än men jag har lagt upp ett par videos så ni ser hur jag menar…