Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2709 ggr
dorkey
0

Labbur (!) BLOCKET!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade den här på blocket: LÄNK

Något arg jag är just nu.

Ladyinred
0

sånna e jätte populära till möss bland ormfolk.

cosmonita
1

Varför  är du arg? Labburar i sig är det inget fel på. Det beror väl på vad de används till, tycker jag.

jaanniepaalm
0

GRRRR, så arg man kan bli !, vem sätter en råtta i en sån bur ?

Ladyinred
1

har ni ärligt inte sett sånna innan????

JaneDoe
0

En av djuraffärerna säljer sånna nya tom

Det beror ju på vad man använder dem som

transportburar fungerar de som

Itchy
1

de funkar helt perfekt att ha till fodermöss :P

You can't spell Bitchy without Itchy

empan-hampus
1

Jag förstår inte heller varför du är arg… Har det vart en råtta i eller?

Sweetheartno1
1

Har man ormar är dom toppen !

//Sweetie

dorkey
0

Nja, menade snarare att folk använder dem i fel syfte. Jag gillar inte labburar och tycker det är hemskt att de finns överhuvudtaget.

Har man fodermöss, möss man bara har en kort stund eller behöver transportera finns det oändligt med andra alternativ.

Och jag tycker fortfarande inte att ormmatsavel på möss ska vara mindre oseriös bara för att de ändå ska bli mat. De ska ha ett bra liv så länge de lever.

Jag tycker bara inte om labburarna. De används så lätt i fel syfte när fel personer får tag i dem.

zickan
0

En stor labb bur är inte så hemskt boende till några få möss. Går lätt in allt de behöver och det är stort nog.
Jag älskar labb burarna med. De stora är en av få burar som kan hålla min ekorrar vid transport och rengörning.  Även om de verkligen är i minsta laget till gp råttor så är de tyvärr en av de bästa burar att hålla dom kvar. Just för att dom kan hållas kvar. Då inte långvarigt boende.  Bur rengörning om man inte vill eller kan ha dom lösa för att man vill vädra samtidigt. Men bästa var vid mina flytter. Behöver inte oroa mig att de kommer på hur man tar sig ut genom ett fåtal tuggor på katttransport bur och sedan borta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Sandra-L
2

Jag använder mig av labburar kan jag erkänna rakt av.
Till många av mina möss! Dock inte alla

Tycker inte det är fel alls att använda sådana, de är superbra utformade och i många fall större än vanliga musburar :)

Får plats med allt man behöver till dem i en sådan. 3 hus, massa leksaker, jag har haft hjul tidigare, mängder med skålar mm mm.

Man ska inte bara se dem som negativa saker tycker jag :)

Sloj-border
1

vad är det för skillnad på en labbur och en vanlig?Obestämd

Ladyinred
0

labburar är pyttesmå

Ladyinred
0

o så är de utformade galler så man kan lägga pellets där samt att de e en speciell plast som är extremt hård.

Sloj-border
0

#14 okej :/ :(

zickan
0

Så små är inte de större modellerna. Med upphöjt galler så är de större än flera hamster/musburar

Ladyinred
0

ja till möss är de stora modellerna ok, de håller jag med om. menade i syfte till råttbostad.

zickan
0

Ah förlåt misstolkade :-P

Till råttor är de väl inte lagliga längre?. Inte ens för labb djur?
Förr fick man hålla 2-3 råttor i en av de stora modellerna. Men tror att detta är helt förbjudet numer. Även med det upphöjda gallret.

Ladyinred
0

oh va bra :D hoppas att folk följer det o inte envisas med att trycka in dom där endå.

Sloj-border
0

jaa! :)

Yeay
0

På min skola har de såna burar till alla mössen. Där dom sedan trycker in hur många möss som helst blandat honor och hanar så de får ungar hela tiden. Så ingen vidare erfarenhet utav de burarna… Vet inte om de är de stora eller mindre modellerna dock eftersom jag bara sett den modellen de har på skolan. Men inget upphöjt tak iaf…

Ladyinred
0

alla burar blir ju fel om de är överbefolkade…

Ladyinred
0

jag satt o läste lite på repti.net och mycket riktigt. dessa är förbjudna att ha råttor i.

pebb
0

Såna burar är standard för försöksråttor, de flesta sitter i den "stora" varianten, jag har jobbat med sånt innan och gör det fortfarande på helgerna, och är inte glad i dom burarna. Hos oss brukar det sitta 4 st i varje i ca 200g klassen. Ogillar hur de måste äta i såna burar så jag brukade alltid stoppa in mat i buren också. Ska väl tilläggas att vi även har superbra "storburar" som är mer som vanliga råttburar där de kan klättra runt. I de här små finns typ bara plats för ett hus och inget mer.. Jag kan förstå att dom är bra till lite allt möjligt, men inte för att ha råttor boende i permanent! Försöksråttor lever ju i regel inte så länge, men ändå.. Tycker synd om dem!

Ladyinred
0

men vad jag har förstått så är dessa annorlunda än de som de har på labb. det e när de byter upp sig som dessa kommer ut på marknaden. är övertygad om att de inte håller sina djur i olagligt små burar på labb.

pebb
0

Jag vet inte hur stor den här är i jämförelse med de som finns på labb, men den ser iaf exakt likadan ut.

cykelpump
0

I Borås hade dom råttor o möss i sånna i djuraffären, dt e hemskt :/