Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1020 ggr
Catta89
0

Mat frågor ..

Jag vet att det säkert finna 100 trådar om det här, men alla jag har kollat finns inte svaret på min fråga ..

HAr läst att man kan använda hund Torrfoder till råttor, men vad för märke kan man använda då?

Någon som vet om man kan ge dom Belosan från lidl till dom? Mamma använder det till hundarna och det är kanon för dom..

Samma sak med cornflakes och havrekuddar, läst att dom ska vara osockrade men alla märken jag kollat inehåller ändå socker, så vilka märken använder ni till matblandningen? På både havrekuddar och cornflakes då ..

Just nu använder jag axa musli med cornflakes i och sen en annan musli som bara har alla sädeslag i och undulat frön och liiite papegojblandning.. men tänkte köpa annat med men vill ju veta vilka märken som är bäst med minst socker i..

Sen köpte jag Solros kärnor som jag tänkte ha som godis och belöning, men hur många av dom kan man ge på en dag? Vet att dom är väldigt feta så dom ska inte ha många men på ett ungefär? Dom får ju lite i vanliga maten för det är solrosfrön i pepegojblandningen..

tack i förhand Skrattande

Catta89
0

Glömde, dom får rispuffar i torrfodret och även färskmat varje dag, beroende vad jag själv äter :P

Catta89
0

Putt

JaneDoe
0

Frebaco

de har bra muslin som är osötade och flera olika frukostflingor som är osötade

3 olika cornflakes, havreringar och havrehjärtan

Älskar deras krispig blanding (musli)

Catta89
0

#3 Vart kan man köpa det då? För tror inte det finns på ica där jag bor :(

JaneDoe
0

Jag har sett det på Citycross iaf,, har sett det på en del ica med, men det verkar inte vara många som har just den

men de har mång abra muslisorter (frebaco alltså) jag använder flera stycken av deras o blandar ihop

Catta89
0

Okej, är inte så ofta på citycross i mantorp, men ska defenitivt kolla nästa gång jag e där, sen titta i andra affärer eter det då :)

Non som kan svara på hundfoder frågan?

JaneDoe
0

de hade det på citygross norrköing förr det var där jag köppt det har dock slutat med det nu

men ica i hageby har det ännu

citygross har annars många av frebacos produkter

Denna kommentar har tagits bort.
Catta89
0

#8 Jag bor i ödeshög så det blr liiiite väl långt att åka bara för att köpa musli kankse :P Men händer att jag åker med mamma tll mantorp och motala och handlar så får kolla efter det där :)

Catta89
0

*putt*

Ingen som kan svara om hundfoder som man kan använda??

MalinMalin
0

Jag använder Royal Canins valpfoder till råttorna.

Jag använder Royal Canin både till mina katter och hundar och tycker det är ett bra foder,och jag använder valpfodert för det är bra smakligt säger alla råttisar här hemmaTungan ute

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MangoMelon
0

Jag använder Royal Canin sensitive puppy. Alla råttorna gillar det och det är det första de letar upp i skålen. Att bitarna inte är så stora är bra enligt mig :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Elipowe
0

Jag blandar ner lite Eukanuba foder i min blanding :)! Kommer inte ihåg vad den heter, men för små hunder runt 10 kg !

silverorm
0

ICA har bra mussliblandningar en ekologisk osötad med de 4 sädesslagen o andra olika med frukt! Det blandar jag med krossat bovete och torkade vetegroddar, mycket omtyckt av rådisarna! De får min hunds Torrfoder oxå som är Robur 27, det älskar de! Glad

Catta89
0

#11 o #12 Okej, som sagt bor jag i liiiten by men ska kolla efter det när jage och handlar utanför ödeshög nästa gång :)

#13 Får se vad jag hittar, hade en kupong på eukanubas foder förut men hittade inte fodret i någon affär runt omkring, så lite smått irriterande :P

#14 Okej :)

BRAGO
0

Royal Canin är inget Torrfoder jag skulle använda i alla fall. Jag själv samt att jag har flera kompisar som har haft detta på våra hundar, där det sen blivit massor med magproblem och allergier. Tyvärr inget foder jag skulle rekomendera.

TienMu
0

ja kör oftast på frebacos osötade som grund sen blandar ja i lite annat nötter å frukt,dom gillar de,sen får man ju givetvis komplettera ibland om man har råttor med specifika behov en 2 årig råtta behöver inte alltid samma som en ung råtta.

Nån som ger råttorna Hills,åxå hund å kattfoder?

MalinMalin
0

Det är nog bara olika erfarenheter man har,Royal Canin är marknadens mest använda katt och hundfoder och det finns gott om både special och veterinärfoder.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MangoMelon
0

Förlåt om jag kapar tråden lite, men jag har sett att nån blandar torkade frukter i torrfodret som de torkar själv hemma. Det innebär ju att frukterna inte har något extra socker eller så. Men hur gör man om man tex vill torka jordgubbar och hallon? Lägger man dem i ugnen då eller ? :) vet att wintermynta hade det i sin blandning jag fick med då jag fick råtta av henne :)

TienMu
0

#18 men har du provat hills nångång? ja har blivit rekomenderad de jättemånga gånger från vetrinärer…..inte till råttor då men katt å hund…..tänkte om de kan va nå bra å ha som lite komplement till råttor åxå….istället då för royal canin eftersom de finns en del negativa effekter utav de….ja har inte provat nån av dem så ja kan ju inte säga att ja vet att royalv´canin har dåliga effekter men en del säger ju de…

MangoMelon
0

#20 vadå för dåliga effekter? :) Våra utställnings och jakthundar har ätit royal canin hela livet och deras päls glänser och de är övrigt i bra hull mm. Det är först nu på sista tiden vi har bytt till Science Plan från Hills vill jag tro, för de har förmånligare senior foder..

TienMu
0

jo men som ex så skrev #16 att de va mycke magproblem å allergier me royal canin.