Princess Peach
Den 13/2 fick jag hem en liten tjej ur Zickans Ac/Dc kull (T.N.T)
Hon är raka mottsatsen till mina andra honor. Hon ska ligga och mysa hela tiden och tar gärna en tupplur innanför tröjan en stund. Mina andra honor däremot ska bara springa runt och busa och bygga kojor av allt man kan strimla och gnaga sönder ;)
Jag har börjat kalla henne Peach eftersom att jag är Nintendo nörd!
Jaja, lite bilder kommer nu.. :)

Vi har också en "Peach" här hemma, men inte för att vi är nintendonördar utan för att han är en bäbisrex som håller på att byter päls just nu och känns precis som en liten persika att ta på. ;) Och ja, vår persika är från zickan han med. :D
Jahapp.. nu gick det inte att lägga in fler bilder så jag får väll göra det sen :)
#4 haha vad mysigt :D
Vilket sammanträffande ;P hehe
putt
haha.. många verkar gilla det namnet ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
vilken sötno, jag älskar namnet ju :)
#10 åååh :D hon kanske blir en kopia av mamman! :)
#10: HAHA! Precis en typisk "man" och en typisk "kvinna"!
Stor och ful & slank och vacker :D
Fina ungar! ^^
/Karoline.

ååh >_< nu blir jag oxo sugen på en siamesbebbe >_<
You can't spell Bitchy without Itchy
#13 *fniss*
Ja fina ungar blev det verkligen :D
#14 Haha du får ta och skaffa en, jag kunde inte stå emot att fråga om det fanns någon liten bebbe kvar när jag var inne på Zickans hemsida och såg Ac/Dc kullen :D
#10 spännande, vad heter den hanen?
Vilka fina bilder! Använder du systemkamera ? Jag menar, mina bilder blir aldrig sådär skarpa och bra i färgen .. *avis*
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Vad heter mamman och vart är hon ifrån?
Hon ser på pricken ut som dom siames dumbo som en av dom honorna som jag hämtade upp åt dig i aug som var mer döda än levande ifrån den där foderuppfödaren…Trodde inte du skulle använda dom djuren i avel.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Pappan till kullen heter Arinella´s Chibimaru eller Arinella´s Dokidoki Yummichums och är e: Råtz Mört, sm
#25 Ingen av de råttorna som du tog med levde längre än 4 dagar. Alla utom två togs bort av veterinären i västerås. Två tog jag bort redan i gtbg. Var så uttorkade.
Hade jag vetat att de var i det skicket. Om du ringt och sagt det så hade du inte ens behövt ta med dom ifrån kristianstad. Alla utom två skulle till maria i sthlm som foder avel. Men de kom aldrig dit.
Ba hd dumbon och silverfawn tjejen var dom två jag skulle ha. De är alla nergrävda här utanför vid komposten. Vågade inte ens ge bort dom som orm foder till någon som har stor orm. Vilket jag hoppas att du också gjorde och inte matade de 20 tal till nån orm som du tog med från samme person.
Förstår fortfarande inte varför du tog med råttorna och köpte ännu mer till dig själv när de var i det skicket.
Nej mamman heter mystery grey. Uppfödaren bor i tyresö (sthlm). Deras förste kull. Vill du ha hennes nr så skicka ett pm. 2 syskon till mamman är utställda med goda poäng och en av dom har haft egen kull. En annan syster bor hos en hovslagare lite utanför örebro. Annonsen om kullen låg ute under juli 2008 på blocket.

Jag berättade ju för dig innan jag tog dom med mig åt dig vilket skick dom var i,men dom skulle du få bukt på sa du,och du köpte ju djuren till avel av den där foderuppfödaren och det var annat än vad jag gjorde.
Konstigt iaf,den där siames dumbon ser ut precis som en av dom honorna och stämmer ganska bra i ålder med…men men.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Jag hade ju inge val när jag väl fått hem dom. Var min skyldighet att ta hand om dom vilket jag gjorde. Men vetten fick inte bukt på det så jag valde att avliva de två jag hade bokat och maria ville inte ha hem dom hon skulle ha så de avlivades samma dag.
Så nej det är verkligen inte nån hona ifrån den gruppen, Så desperat på att para allt som rör sig har jag inte. Uppfödaren heter linda solberger. Jag är andra ägaren på henne. scarptor@hotmail.com har hon som mail.
Men nu när jag läste de gamla mailen ifrån henne så ser jag att jag ljög. Fått för mig att det var deras ende kull. Men ser nu att de har tagit tre kullar.
hum. gamla mail är bra att spara på :-D. det var visst 13 födda i mammans kull. Det har jag helt missat.
Dock så har jag glömt frågat efter vikter. Mailade henne nu och frågade om hon kunde skicka över bilder på syskonen, föräldrarna och vikt info.
Ende dom skrev med var att remmington var stoor och att han var grå hooded. Vilket förste ägaren tolkade som blå.
Förste mailet jag fick ifrån dom var
"From: scarptor@hotmail.com
To: widerkrantz@hotmail.com
Subject: RE: Ang. Dumbo råttor, rexade samt släta
Date: Sun, 29 Jun 2008 12:05:40 +0200
Hej Victoria!
Det beror på vad du menar med att du vill ha stamtavla.
Dom är inte SRS reggade, men dom är heller inte zoo råttor.
Vi vet vilka föräldrarna är bak till och med deras morfars föräldrar.
Morfadern kommer ifrån en liten privat uppfödare, men mormodern är min flickväns, en zoo råtta som bor här hos oss.
Hon är snart tre och kärnfrisk.
Den absolut trevligaste råttan jag någonsin stött på.
Mvh David
Citat #27
"En annan syster bor hos en hovslagare lite utanför örebro"
Nej, den råttan var, vilket jag pratade med dig om, så aggressiv att det inte gick att ha henne vare sig i flock eller ta i henne utan stora handskar! Hon hade ju bitit ägaren innan dig också?
Här är en länk till en tråd jag skapade på r8 forum om henne, innan jag avlivade (med stort besvär- hon gick inte att ta i!)
http://www.r8forum.kanske.net/viewtopic.php?t=6002&highlight=
Jag har ändå hanterat MÅNGA aggressiva råttor genom åren, hon var klart det värsta jag någonsin mött!
Känns knepigt att ta ungar på en släkting till henne? Vet blivande köpare om att det finns sånna beteenden i släkten?
#24 Tackar :D japp jag använder systemkamera, jag är dock inte bra på att använda den ;P

Vad coolt.. Min lilla rådis heter oxå Peach 
För att förstöra tråden helt om Princess Peach (förlåt TS) är att Arinella´s Chibimaru användes i avel UTAN min (och Råtz) tillåtelse!!!