Tappar päls!
Elvis har tappat päls runt snoppen och på benet… Vad kan det vara?? Skabb? Ohyra? Smittar det till dom andra råttorna? Vad ska jag göra!? Tacksam för svar.. =)
Om ni vill se bilder så kan jag försöka ta några.

Låter annars som barbering..

barbering?
Qui dormit, non peccat
Vad är det..
Kom igen tjejer… Barbering… när råttan putsar bort päls på sig själv eller sina burkompisar :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Aha.. men runt snoppen??
Och på benet… låter ju lite knäppt… Okej om det vart på huvudet/överkroppen.. 

Hur gammal är råttan?
Mina äldre har tappar päls just pga av åldern..
Liggsår kan det även vara?
#5 Han putsar väl sig runt snoppen också :) Överallt där dom kommer åt kan dom putsa bort päls.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Det vanligaste på en självbarberare är magen och tassar. På en barberad råtta är det vanligast runt öron och nacke

Är det inte skabb eller annan ohyra vilket hade synts som små sår och han hade kliat sig hela tiden så är de antagligen barbering. Och de är han själv som barberar, tror inte någon av dina andra hanar barberar runt hans snopp
Om de är andra så brukar de väl oftast vara på ryggen och huvudet.
Qui dormit, non peccat
#6 Han är 1 år och några månader bara..
Men det är då antagligen barbering 

#9 Sluta härmas 

#11 haha vi skrev samtidigt jue
Qui dormit, non peccat