Söner sökes
Hej!
Tosca (Johanna) heter jag, och jag söker två råttkillar som söner till mig och bröder till Kassler och Fender (två killar på ett och ett halvt år) här i Göteborg. Jag undrar om någon här på den här sidan skulle kunna hjälpa mig att hitta en seriös uppfödare eller har tips på råttor som behöver omplaceras. Jag skulle gärna vilja ha två yngre djur, så det blir lite åldersskillnad mellan Kassler och Fender och de nya.
Tack på förhand!
//Tosca
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr
Råtthjälpen är ju ett ställe du kan kolla på =) De har massor med råttor inne just nu =) Eller iaf när jag kollade sist tyckte jag att det såg ut att vara många råttor. ochseriösa uppfödare.. Menar du då råttor med stamtavla eller privata seriösa uppfödare?:P
Sandra
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Ja, jag har varit inne och kollat på Råtthjälpen, de har många fina killar som säkert skulle vara underbara söner, det är bara det att jag är rädd att de som lite äldre ska ha svårt att passa ihop med mina två fullvuxna hanar och att det i så fall kanske skulle vara bättre att skaffa två yngre.
Vad jag menar med seriösa uppfödare är människor som, liksom jag, älskar sina råttor och som säljer råttor vars föräldrar är vid god hälsa.
Jag köpte mina tre älsklingar Hoppetossen, Fender och Kassler (lille Hoppen är numera en underbar råttängel) i en vanlig zoo-affär här i Göteborg där en 10-årig flicka (!) var ansvarig för aveln. Inte så väl genomtänkt, men jag fastnade för de tre små knytena direkt. Efter det att de tre nya introducerades till mina två äldre (Tetris och Liten, som tyvärr också blivit råttänglar) fick de sårskorpor (skabb) i pälsen och hela gänget fick åka in till veterinären i fem omgångar för att få sprutor. Så nu när jag ska skaffa nya så vill jag gärna att de inte bär med sig sjukdomar till mina äldre herrar här hemma. Det är lite så jag har resonerat :)
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr
Jag rekommenderar SRS-registrerade uppfödare. De är mycket noga med sina djur, och uppfyller de kraven du har. Bellona länkade till sidan, gå in där och kika efter uppfödare i närheten. Annars är det säkert inte omöjligt att ordna med transporthjälp, folk åker lite överallt hela tiden! :D
Hittar man ingen som kan agera transporthjälp så kan man åka själv ckså, även om det kanske är långt. Råttor från seriösa uppfödare är värda den lilla extra ansträngningen. :)