Kullar planeras
Babbett
2008-01-27
19:10
Jag har planerade kull på gång…parning i veckan om allt går enligt planen!
Info på min hemsida: www.freewebs.com/babbett

#0 Kuul, hjärtliga lyckönskningar. Fin uppdatering på sidan. 
Hon som skrev #1 planerar också en kull, men söker fortfarande hane tror jag… hihi

#2 Jasså du… med hellokittykullens mamma? Vad söker du för hane då tror du…

#1 Tack tack..
Här planeras också kull. Se min hemsida.

Min nästa råtta vill jag ska komma från cosmonita X)

Det verkar vara lite vårbabyboom på G, faktiskt! (ja, jag är optimist och börjar redan tjata om våren)
Älskar mina stora små vänner..
Jag planerar att ha några kullar i år också… 
#6 : hoppas på det här med jag , hihi. cosmonitabebbs 
Zickan planerar en kull…
yes. det har jag.
Parningen har skett men ännu för tidigt att säga om det blev något.
*Mor: Champange roan dumbo, srs reggad, 405gram vid förre vägningen. Sista kullen.
*Far: lånad agouti rex, srs reggad, lite över 800gram. Över 1år.
*Ungarna: Blir dumbo, topp, rex, slät i både roan och eubk. Mest svart och agouti. 1hane bokad och jag kommer behålla nån.
*Anledning: Tjejen är inne på siste tiden att ta en kull och jag gillar henne väldigt mycket. Haft 3 generationer och vill fortsätta.
Grabben är jag vakt åt och har precis fått klartecken att låna till avel. Han en stor nallebjörn och passade så perfekt till min tjej.
Blir det inget nu kommer hon inte omparas.
Jag har inte riktigt varit på humör att updatera hemsidan pga lite saker som hänt. Men jag har äntligen haft tid att skaffa en hemsida så all info kommer att finnas på zickan.zoomin.se
Ungarna kommer att reggas
Msn: widerkrantz@hotmail.com
Mail för råttorna: zickan@zoomin.se eller lämna kontakt uppgifter i gb på hemsidan
Hemsida: zickan.zoomin.se
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag har en kull planerad, förvantas eubk och hooded i blått och svart, alla släta och toppörade.
Mer info på www.freewebs.com/babbett

På min sida står alla planerade kullar. Sitter just nu och skriver parningsscheman och många kullar blir det.
Så välkommen in till: www.freewebs.com/winterr8tta

Parning observerad, min hemsida är uppdaterad med bild på den blivande pappan :-D

Jag har en kull planerad imon en snar framtid. Sätter ihop dem just nu. Ladugårdens Spelleater (coffee) och Asterixin Kirpeää (coffee rex). Förhoppningsvis blir det coffee!:)

Jag har en kull på gång nu och två planerade! Kolla in min hemsida www.freewebs.com/skogsbrynets
Jag sätter ihop Peg (Can't Stop Smiling) och Salama (Joutsenlaulun Kallionkieleke) när Peg löper igen. De är två jättebra råttor. Salama har jag tänkt att avla på länge för att han är så social och snäll och Peg är en underbar hona som jag känner utan och innan. Ser bara godhet hos henne i alla lägen.
Har en lång kö på honor…inget bestämt dock. Beaktar alla förfrågningar på allvar.
Kullen kommer förmodligen i slutet av april och kan flytta i början av juni.
Med reservation för force majoure.

#17 Blir det dumbo eller rex i den?

puttar
#18 Nä, det kan jag absolut inte förvänta mig 
Jag är fortfarande på jakt efter två honor. Tjejen jag trodde jag skulle köpa utav svarar inte längre på mina mail .
Jag har två äldre tjejer sedan tidigare och vill nu utöka kullen. Det är viktigt för mig att de är handtama och kommer från friska och trevliga föräldrar.
Så finns det någon där ute med kullar planerade som bor i närheten av Göteborg eller Sundsvall?
Den sträckan åker sambon regebundet med tåg så det fungerar även om det finns någon som kan tänka sig att mötas på stationen någonstans längs vägen.
#21: Jag bor i Sundsvall och kommer träffa mycket råttfolk på två råttutställningar nu i vår… Så om du hittar råttor i någon annan del av Sverige går det säkert att fixa transport genom mig. Att uppfödaren (eller någon annan från den orten) tar med till utställningen och jag tar med därifrån till Sundsvall… Så håll leta inte bara i Sundsvall eller Göteborg!

Jag har en kull planerad. Zen Casa Blanca och SilennAs Super Mario kommer att sättas ihop i början av vecka 14.
#22 Guld!
Då ändrar jag mitt förra inlägg till att gälla hela vårt avlånga rike och så hoppas jag på det bästa. Är så bäbissugen att jag har svårt att vänta.
ÅH! jag vill ha av dig tacobelle, men det är ju så gott som omöjligt att ordna transport.

Jag har en 3 veckors kull just nu….
#25: Nej då, det är det väl inte? Jag ska antagligen ner på Stora Vår så då kan jag ta med därifrån till Sundsvall om du vill!
värsta råttbäjbiboomen blir det!!! 

Planerar en kull mellan Nir (Benny-Nir är mitt livselixir) OCh Magdas Ask i slutet av April.

Jag har en kull som är planerad att födas nästa vecka. Det kommer bli varigated och capped och en minimal chans för downunder. (pappan kan nämligen vara en dold downunder) Och om pappan är db blir det ngn dumbo. Alla blir släta och mink, men med chans för färgöveraskningar… 
Jag planerar att börja med dumbo, har skaffar en jättefin hane som nu är 3 mån, men skulle inom en snar framtid vilja köpa en hona som passar till han, helst en blå eftersom hans pappa är det…
jag planerar en kull men söker ännu hane. Mink, blå, siames eller silverfawn. Endast dumbo eller dumbo gen. ;-)
i næste uge skulle jeg gerne få et kuld Siamese. I det vil der være både rex og glathåret, dumbo og dumbobære samt BES.
några fler?

skrev i fel tråd

Jag kommer att para två honor nu så fort dem löper. Sigges Niagara med Casanova The one & Only och Sigges Piv med Blå.
I Niagaras och Casanovas kull blir det dumbo och dumbobärare några rex och beroende på hur genkoden AA /Aa faller blir det blueagouti och? blue. I teckningarna hooded och eubk.
I kullen mellan Piv och Blå blir det 100% dumbo och samma sak här beronde på exakt genotyp fördelning blue och blue agouti i self och eubk med liten chans för hooded.

Jag har fyra kullar inplanerade (juni-aug) varav två sker i sammarbete med en annan uppfödare.
I kullarna beräknas det bli allt från s/bl, s/mi och s/ba.
Släta samt rexade. Teckningar var, eubk, ir.
Första paret parades sig igår så nu är det bara att vänta.
Vi kommer nog ha en kull till hösten, på Mossblommas Sheila!
Ska låna in en hane, möjligtvis en blue hooded. Sheila bär på blue mink o chokolate.
Jag kommer ha en kull nu i sommar/höst om allt går som man vill =) Mamman är SF och pappan CH. och det är vad jag väntar mig i kullen med.
Kull på G. sattes ihop 9Juni. Mamma: kasava s-mink dumbo, pappa: lancelot blå eubk dumbo.
http://Zickan.zoomin.se kontakt msn/mail: widerkrantz@hotmail.com Om intresse finns. Cirkus halv kull bokad.
Srs reggas.

En kull är under planering!
Föräldrarna blir Chirie´s Ebbe Sand (S/blue eubk) och Sanders Yes I Will (S/blue hooded).
Kullen kommer inte att födas hos mig men hos de som fick med sig "Yessie" som sällskap till en hona från min förra kull.
Förväntningarna är stora, blåa råttor i teckningarna eubk och hooded i första hand. Standard öron och päls.
Yessie har haft en kull tidigare (födda 8/4) och alla ungarna är sociala och framåt!
Det finns utrymme för flera intressanmälningar på hanar!!

#42 *dags att slå på elias igen…dumma karlslok*

Jag har minst fyra kullar planerade ,allt från s/bl - s-ch.
Parning har skett mellan Salama (Joutsenlaulun Kallionkieleke), ba ca, och Leone, ci

så snart kommer man få se bäbibildbomber då?
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Are you speaking to me? 
If you are, I can promise you lots of babypictures if its going as planned.

Då kommer man ju vara fast på din hemsida igen! :P
Älskar mina stora små vänner..
Jamen, det är väl trevligt 

putt 
Massa planer på g. Många honor i rätt ålder och fått lånat två hanar av en kompis.
Kajsa och cuddles har ungar nu som är leverans klara precis efter jul.
Ihop satt i går är
Siames dumbo rex + siames dumbo
Siames dumbo, blue + s-ba rex

#25 sen när kickan har gjort det där som hon skulle så skulle jag kanske kunna åka hem till dig med budd med bäbisen! (vad gör man inte för att träffa bäbis och din iller och dina råttor! xD)
Hur ser det ut nu med kullar?
Skulle ni kunna skriva datum längst upp när ni skriver en planerad kull?
Ex.
6 April -09
Jag planerar att para Linus och Lovisa, kullen kommer till sommaren… bla bla blah bla blah..

#53 datumet står ju ändå ;)
Nu finns det väl nya trådar med kullplaneringar också? :S