Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 459 ggr
MangoMelon
0

Ytsår?

Min lillkille har ett sår på magen, ca 1 cm långt streck, ser ut som ett rivsår. Det är inte djupt eller nåt och det kommer inte blod. Det ser mest ut som ett ytsår, men jag är ju endå oroad.

Är det nåt jag borde göra?

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Allamej
0

Håll det rent så kommer han att läka på några dar :) Kolla runt i buren vad han kan ha rivit sig på och åtgärda det

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

Rivsår brukar fixa sig själva=) Men se till att ha det rent som allamej säger så fixar de sig=)

Qui dormit, non peccat

MangoMelon
0

Vad ska jag putsa det med? Bara vatten eller typ septidin ? Jag vet nu vad han har rivit sig på, dumma jag lade in en plastkorg för dem att sova i och han har gnagt lite i hörnet så det har blivit en vass kant där. Tog bort korgen nu och förvarar råttornas tandborstar som jag tvättar svansarna med i den :D

Allamej
0

Vatten är bra, håll även rent i buren så att han inte ligger i kiss eller smuts.

Råttor läker väldigt fort :) Och bra att du hittade boven :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MangoMelon
0

Oki, tack för svaren :)

kan vara lite svårt att hindra honom från att ligga i kiss då han kissar ena sekunden på ett ställe, går bort en stund och så går han tillbaka och lägger sig i kisspölen att sova.. -.-

Allamej
0

Torka bara av ett par gånger om dagen, du kan inte göra mer än så… :) Råttor är ju sådana att dom ser ju inte pisset som sin fiende direkt :D

MangoMelon
0

Nä precis, ibland undrar man nog om dom alls vet var dom lägger sig att sova :p

Kan ju passa på att fråga nu på samma gång; edward är nu 3 månader och jag tycker att hans ena balle har konstig färg. Den är inte pink som den andra och alla andra utan lite mot det rödare hållet. Dessutom tycker jag den hänger längre ner än den andra.. Detta kanske är vanligt dådom växer?

Faller råttornas testiklar ner såsom på hundar och hästar?