Rossel!?

Ge Rooiboste (rött). Det får inte vara utblandat med svart te, för teinet (typ koffein) i det är inte bra. Koka upp med lite honung, en krossad vitlöksklyfta och lite citron. Blir poppis hos mina tjejer iaf! Ljummet brukar jag ge, men det svalnar ju under dagen.
Det behöver inte vara rossel, det är det när du hör att de rosslar i luftrören när de andas. De är nog bara förkylda. Det kan de bli om de står kallt, i drag eller liknande. Det kan även vara bra att lägga en fuktig handduk på elementen för att öka luftfuktigheten i rummet de är i.

#2 Jag brukar ge då och då när jag märker att de nyser lite, och låter det vara kvar från tex måndag morgon till tisdag kväll. Sen är jag rädd att det blir dåligt. Ger i vattenflaska, men det är viktigt att de har vanligt vatten oxå. Det går nog bra att ha regelbundet i ett par dagar iaf, så länge man byter.

#4 Hur har du givit dem det, och hur gjorde du teet? Ibland är mina inte intresserade förrän jag går därifrån och nästa gång jag tittar så är halva flaskan borta.. Ge de lite tid!

Yess, nu efter några timmar så va det nästan slut! :)
Nu äre bara att hoppas på att det här hjälper oxå… :)