Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 819 ggr
Liingefors
0

Va han död???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej jag ville bara dela med mig av den konstiga händelsen! Häromdan så vaknade jag och tittade in i buren och då låg blixten (min han råtta) död, jag fick panik började gråta och tog ut honom. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag började göra mun mot mun metoden och efter en liten stund så börjage han leva igen! Då blev jag jätte paff och undrade vad som hade hänt. Är det någon som vet om han bara hamnade i chock tillstånd eller dog han på riktigt?? :O Tack ni som läser detta :)

PS: bild på blixten..

allobosia
0

Oj vad läskigt!

Vet inte vad det kan ha varit men tur att du hittade han i tid då :)

hus-musen
0

Näe han var inte död. Hade du dessutom faktiskt lyckats blåsa in nån luft i hans lungor så hade du sprängt dem.

Han kan ha fått ett anfall eller tex en liten hjärtattack eller liknande.

Qui dormit, non peccat

Liingefors
0

Jag fick in luft men jag gjorde inte hårt för jag vet vad som kan hända! ;) tur att han mår bra nu iallafall..

Tezzlan
0

Jag har haft en del ladugårdensråttor som sover som stenar! dom vaknar knappt när man lyfter uppdom. Helt underbart när man hittar en grabb som ligger blixtstilla på rygg. Men när man har petat eller lyft upp han så får man blicken "kan man få sova ifred eller?!" Va jättenojig ett tag eftersom jag hittat en annan råtta död i buren.

Verkar hans allmäntillstånd vara bra så tror jag bara att han är en råtta som sover väldigt djupt.

hus-musen
0

#3 Vet du hur lite luft som behövs för att de inte ska gå bra? Råttors lungor är ynkligt små.. Jag vet inte om jag hade vågat försöka mig på konstgjord andning alls på mina.

Hur som helst så är de ju bra att han mår bättre nu iaf=)

Qui dormit, non peccat